Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 16:21

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Впровадження медіаосвіти дошкільників в освітній простір сучасного дошкільного навчального закладу.

Впровадження медіаосвіти дошкільників в освітній простір 
сучасного дошкільного навчального закладу.




Зозуля Віта Вікторівна, вихователь-методист, «спеціаліст першої категорії»
Петрова Наталія Анатоліївна, вихователь, «спеціаліст першої категорії»
Вербицька Любов Іванівна, вихователь, 9 тарифний розряд, педагогічне звання «вихователь-методист»
Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): 
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 287 «Біла гвоздика»
Запорізької міської ради Запорізької області
Завідувач ДНЗ: Каліта Юлія Яківна
Адреса: 69123 м.Запоріжжя вул.Хортицьке шосе 14А,  т. 278-88-41
Тема досвіду: Впровадження медіаосвіти дошкільників в освітній простір сучасного дошкільного навчального закладу.

Провідна педагогічна ідея досвіду: використання медіаосвіти засобами комп’ютерної грамоти, дитячої журналістики, показу навчальних відеопрезентацій та мультфільмів, прослуховування аудіозаписів в освітньому процесі, як умова впливу на повноцінний розвиток дитини дошкільного віку.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Базовий компонент дошкільної освіти в новій редакції скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання. 
Сучасний освітній процес, впровадження Базового компонента дошкільної освіти в новій редакції вимагає від педагогів нового підходу до своєї діяльності, впровадження новітніх форм, методів і технологій  виховання, розвитку та навчання дітей.
Однією з актуальних проблем сучасної теорії і практики дошкільної освіти є використання медіаосвіти у навчально-виховний процес  дошкільного навчального закладу для повноцінного розвитку і формування освітніх компетенцій дошкільника-випускника.

Науково-теоретична база досвіду: 
Медіаосвіта – частина освітнього процесу, спрямована на формування медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні медіа (комп’ютер).
Сучасний російський педагог І. Андріянова у статті «Проект. «Медиаобразование дошкольников как новый социальный приоритет», відмічає що медіаграмотність передбачає:
- уміння розуміти сюжет медіа твору;
- розрізняти засоби виразності медіа текстів (відповідно віку дитини);
- аргументувати своє ставлення до вибору медіа інформації;
- давати оцінку якості застосованої медійної інформації засобами медіа; 
- творчості та медіа освітніх ігор, що є найбільш доступними засобами для проявів оцінних суджень дітей дошкільного віку в умовах інформаційного суспільства.
Таким чином, підкреслює далі педагог І Андріянова «дошкільна медіаосвіта може бути представлена як процес всебічного розвитку дитини дошкільного віку засобами  медіа творчості та медіа освітньої гри з метою формування у неї медіа грамотності».
У своєму досвіді ми спирались на монографію Дейкіної А.Ю. «Медиаобразование и развитие  познавательного интере¬са дошкольника». Автором теоретично обґрунтовано і експериментально доведено, що сконструйована в процесі дослідження модель і технологія розвитку пізнавального інтересу дошкільників в процесі використання медіаосвіти забезпечують високий рівень його сформованості. Пропонована технологія розвитку пізнавального інтересу дошкільників в процесі медіаосвіти ґрунтується на сучасних теоретичних положеннях про місце і значення дитячої періодики для освітнього становлення підростаючої особистості.
Медіазасоби відкривають додаткові можливості досягти бажаних цілей виховання, розвитку і навчання дітей дошкільного віку, а саме формування навичок здорового способу життя, культури здоров’я, сімейних цінностей, доброї волі, моральності, пізнавального розвитку, мовленнєво-комунікативних еталонів тощо. Ці та інші аспекти розвитку особистості дошкільника можуть  бути збагачені засобами медіаосвіти (дитяча журналістика, комп’ютерна грамота, показ навчальних відеопрезентацій та мультфільмів, прослуховування аудіозаписів), що успішно використовуються в умовах дошкільного навчального закладу:
- реалізація засобами медіазавдань як інваріантної, так і варіативної складової нової редакція Базового компонента дошкільної освіти.


Стисла анотація досвіду: Основною метою даного досвіду є: урізноманітнення форм організації освітнього процесу засобами медіаосвіти  дошкільників (комп’ютерна грамота, дитяча журналістика, показ навчальних відеопрезентацій та мультфільмів, прослуховування аудіо записів); використання методів і прийомів; створення умов для полегшення набуття дитиною дошкільного віку освітніх компетенцій та психолого-педагогічної готовності дошкільника до систематичного навчання у школі.
Робота з використання медіаосвіти в освітньому процесі дошкільного навчального закладу організована в трьох напрямках:
1. Робота з педагогами.
2. Робота з дітьми.
3. Взаємодія з батьками.
У досвіді пропонується з 2010 по 2013р.р. тематика консультацій та  плани проведення семінарів з впровадження дошкільної медіаосвіти в освітній простів дошкільного навчального закладу. Значущім в досвіді є інтеграція педагогічних технологій (технологія розвиваючого навчання, технологія ігрового навчання, технологія проблемного навчання, технологія моделювання, технологія проектного навчання, технологія співпраці «вихователь – діти – батьки», здоров’язберігаючі технології, технології використання інформаційно-комунікаційних технологій), які впливають на повноцінний розвиток дошкільника.
Пропонована модель системи мідіаосвіти дошкільників в освітньому просторі сучасного дошкільного навчального закладу. Змістовно розкрито впровадження дошкільної медіаосвіти засобами комп’ютерної грамоти, дитячої журналістики, використання навчальних відеопрезентацій та мультфільмів, прослуховування аудіозаписів. 
На реалізацію дошкільної медіаосвіти в досвіді представлено: умови в яких створювався досвід, фото медіа-куточків, навчальні відеопрезентації та мультфільми, орієнтовне перспективне планування з дитячої журналістики, схеми-моделі ведення інтерв’ю, комунікативні ігри, конспекти занять, відеозапис занять та ведення інтерв’ю дітей, відеозапис спільної театральної вистави «Спящая красавица» вихователів-дітей-батьків, та інтерв’ю дітей, спільні роботи дітей та батьків (стіні  газети, міні-книжки), групові дитячі журнали.

Результативність впровадження досвіду: 
Аналіз роботи дозволяє констатувати, що виходячи з пріоритетного напрямку  розвиваючого навчання педагоги дошкільного навчального закладу урізноманітнили освітній процес засобами дошкільної медіаосвіти, це сприяло підвищенню інтелектуального, мовленнєвого та комунікативного розвитку дитини-випускника. Про що свідчать результати моніторингу пізнавального та мовленнєвого розвитку дошкільників-випускників.

Репрезентація досвіду: 
Участь у конкурсах районного та міського «Вихователь року».
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Stas (27.01.2014)
Переглядів: 3683 | Коментарі: 5 | Теги: навчальні відеопрезентації, дитяча журналістика, дошкільна медіаосвіта, аудіоказки, комп’ютерна грамота, навчальні мультфільми для дошкільни | Рейтинг: 3.2/85
Всього коментарів: 4
4 Юлия  
Это новые методы и приемы работы позволяют больше развить и научить ребенка

3 Таня  
Досвід дуже сподобався

2 Анна  
РЕЙТИНГ ДОСВІДУ 5

1 Анна  
Досвід сучасний, змістовний. Значущім в досвіді є інтеграція педагогічних технологій та схема впровадження медіаосвіти дошкільників. Мене дуже зацікавила дитяча журналістика.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024