Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 10:46

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Використання ігрових технологій для формування основ безпеки життєдіяльності у дітей старшого дошкільного віку
Використання ігрових технологій для формування основ безпеки життєдіяльності у дітей старшого дошкільного віку

Єфимова Людмила Іванівна 

Вихователь, спеціаліст 9 тарифного розряду, вихователь-методист

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №163 «Катруся» Запорізької міської ради Запорізької області

Завідувач ДНЗ №163 Якшина Валентина Петрівна 

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Молодіжна, 109 

Тел.. (061) 236-56-12 

E-mail: orlyatko-163@yandex.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Формування основ безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку повинно проходити через використання ігрових технологій. Даний досвід дає обґрунтування щодо необхідності надання суми знань про загальноприйнятні людські норми безпечної поведінки, адекватні дії в тих чи інших обставинах, що допоможе малятам в небезпечній ситуації зберегти своє життя і здоров’я, а шляхом використання ігор закріпляти знання та навички з ОБЖД. Впровадження даного досвіду роботи сприятиме підвищенню компетентності дітей з питань безпеки життєдіяльності, допоможе вихователям ДНЗ досягти максимального ефекту в використанні ігрових технологій, як засобу підвищення інтересу до навчання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальність перспективного педагогічного досвіду обумовлена потребами ДНЗ, пріоритетами розвитку дошкільної освіти на сучасному етапі. Забезпечення особистої безпеки й збереження життя й здоров’я дитини - одне з найважливіших завдань суспільства. Нині, коли діти стали більш розкутими, вільно користуються сучасною побутовою технікою, електронними іграшками та приборами, знання з основ безпеки життєдіяльності стає пріоритетною. Актуальність проблеми формування основ безпечної поведінки дітей пов’язана з такими віковими особливостями розвитку, як підвищена рухова активність, цікавість, повна довіра до всіх і всього, що їх оточує, відсутність відчуття небезпеки.

Науково-теоретична база досвіду 

Досвід ґрунтується на творчому використанні новітніх досягнень педагогів. Зокрема вихователь спирається на роботи Л.Калузької, Л.Гураш, О.Лози, які визначали умови організації навчання дітей особистої безпеки та зміст роботи з формування активної позиції щодо власного життя і здоров’я. Дослідженням шляхів і засобів збереження власного життя, допомога іншим у разі небезпечних ситуацій займались Г.Навроцька, Л.Яковенко. Проблема формування у дітей навичок здорового способу життя є предметом досліджень Н.Авдєєвої, Н. Денисенко, З.Плохій, В.Діхтяренко. Л.Виготський, А.Запорожець наголошують, що в грі дошкільники збагачують свій життєвий досвід, вступають в певні відносини з однолітками й дорослими, а сучасні українські науковці (Л.Артемова, Г.Григоренко, К.Щербакова та ін.) досліджують формування суспільної спрямованості дитини дошкільного віку у грі.

Стисла анотація досвіду 

Даний досвід є результатом сумісної діяльності педагога, дошкільного навчального закладу й родини. Новим в педагогічному досвіді є те, що засвоєння основ безпеки життєдіяльності, набуття знань з правил безпечної поведінки у дошкільників відбувається через використання різноманітних ігрових технологій, які впливають на емоційну сферу дітей, робить навчання більш цікавим, що позитивно впливає на результати. Цінним у досвіді є розробки, що рекомендує автор, а саме авторські дидактичні ігри, творчі завдання та вправи для формування та закріплення знань про пожежну безпеку, правила дорожнього руху, поведінку вдома, безпечну поведінку на природі, безпеку під час розваг та відпочинку; логічні завдання; ребуси; кросворди; ігрові тренінги; сюжетно-рольові ігри; ігри-драматизації; методичні рекомендації на допомогу вихователям. 

Результативність впровадження досвіду

Дошкільники проявляють активний пізнавальний інтерес. Бачать проблему, висловлюють припущення самостійно або за підказкою вихователя. Беруть активну участь під час планування спільної діяльності з дорослим. Можуть самостійно приготувати матеріал для гри й розгорнути сюжет. Самостійно або за запитанням формулювати висновки. Аргументують свої думки й користуються доказами за допомогою дорослого. 

Репрезентація досвіду

Відбувалась на рівні дошкільного навчального закладу, районного семінару для вихователів старших груп, презентації досвіду молодим спеціалістам району.

 


 

 


Категорія: Дошкільна освіта | Додав: zavod (28.01.2014)
Переглядів: 2627 | Теги: моніторинг досліджень, ігрові технології, ігри-тренінги, ребуси, логічні ігри, кросворди, Заводський, безпека життєдіяльності | Рейтинг: 3.3/194
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024