Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 08:08

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Від гармонії кольорів - до душі дитини. Інтеграція різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії
Від гармонії кольорів - до душі дитини. Інтеграція різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії, арт-терапії в роботі з дітьми дошкільного віку
Переверзєва Аліна Миколаївна – вихователь - методист, «спеціаліст вищої категорії»
Суворова Катерина Миколаївна – практичний психолог, «спеціаліст другої категорії»
Дюкар Оксана Миколаївна – інструктор  з фізкультури, «спеціаліст вищої категорії»
Щербина Валентина Василівна – музичний керівник , «спеціаліст вищої категорії»
Кривонос Валентина Іванівна – музичний керівник, «спеціаліст»
Степова Лідія Леонідівна – вихователь, «спеціаліст»
Книш Тетяна Василівна – вихователь, «спеціаліст»
Кульченко Маргарита Миколаївна – вихователь, «спеціаліст».


Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №219 «Соняний зайчик» Запорізької міської ради Запорізької області
Завідувач:  Ясир Лідія Леонідівна 
Адреса: 690104,  м. Запоріжжя, вул. Комарова 23 «А», 
т .(0612)769-80-22, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Забезпечення своєчасного, повноцінного  і цілісного розвитку життєво компетентної особистості дитини та її базових якостей,  створення оптимальних умов для збереження та зміцнення психоемоційного здоров’я дитини, соціального благополуччя дитини, її захисту від перевтоми та дезадаптації через інтегроване використання різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії, арт-терапії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальним психолого-педагогічним завданням, яке стоїть перед педагогами дошкілля  – є використання інноваційних технологій, які сприяють інтенсифікації процесу виховання і навчання в поєднанні із збереженням психоемоційного здоров'я дітей.  Естетотерапія —   одна з ефективних технологій, яка  сприяє збереженню  та зміцненню психоемоційного здоров’я, це природна система інтегративної терапії. 

Практичне впровадження досвіду педагогічного колективу: «Від гармонії кольорів до душі дитини»  надасть можливості створити  умови для ефективного та продуктивного впливу на збереження та покращення психоемоційного стану та духовного наповнення дитини через системне інтегроване використання ефективних технологій в роботі з дітьми: кольоротерпаії, музикотерапії, танцювально - рухової терапії, арт-терапії. 
 Досвід може бути використаний, як в цілому, так і фрагментарно, окремими блоками, елементами, як яскравий додаток до занять, свят, розваг, в роботі з дітьми, педагогами, батьками.  Матеріали досвіду можуть бути використані керівниками ДНЗ всіх типів, вихователями-методистами, практичними психологами, музичними керівниками, інструкторами з фізичної культури, вихователями з метою збереження та зміцнення психологічного, фізичного, духовного, соціального здоров’я дітей.

Науково - теоретична база досвіду: Теоретичним  обгрунтуваннням досвіду є ряд нормативно – правових документів та наукових досліджень: Закон України «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти, освітня програма «Дитина в дошкільні роки»; Федій О.А. Естетотерапія, Вільчковський Е.С., Денисенко Н.Ф., Шевченко Ю.М. Інтеграція рухів і музики у фізичному розвитку дітей старшого дошкільного віку, Григоренко Г.І., Денисенко Н.Ф., Коваленко Ю.О., Н.В. Маковецька Нетрадиційні методи оздоровлення, Денисенко Н.Ф., Лиходід Л.В., Лупінович С.В., Михайліченко А.Ф. Витоки здоров’я дитини. 
 Вчені визначають  дошкільну освіту  цілісним процесом, спрямованим на збереження та зміцнення психологічного, фізичного, духовного, соціального здоров’я дітей, надають вагомого значення використання інноваційних технологій в роботі з дітьми сучасності.

Стисла анотація досвіду: Інноваційний потенціал досвіду інтегроване застосування різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії, арт-терапії в роботі з дітьми дошкільного віку. 
 Основними технологічними та  методичними аспектами змістовного наповнення та практичної реалізації досвіду є: вивчення педагогами нормативно-правових матеріалів, теоретичного та практичного матеріалу; переорієнтації позиції педагога в наданні пріоритету мети виховної над навчальною; підвищення педагогічної майстерності через накопичення знань і умінь педагогами інтегрувати різні види естетотерапії (кольоротерапію, музикотерапію, танцювально-рухову терапію, арт-терапію); робота творчої лабораторії «Сонячна гармонія»; розроблення методичних рекомендацій, сценаріїв до семінарів, практикумів, як для педагогів так і для батьків, конспектів занять, свят, розваг для дітей; створення естетизованого кольорового середовища, дидактичного матеріалу; системне використання педагогами кольоротерапії за трьома рівнями; активна взаємодія з батьківською громадськістю.

Результативність впровадження досвіду: Позитивного результату в роботі педагогічного колективу надало згуртування педагогічного колективу, активна взаємодія з батьківською громадською, глибоке занурення в проблему збереження та зміцнення здоров’я дітей через інтеграцію різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії; творчий підхід  педагогів до створення естетизованого кольорового середовища, відповідно «кольорової» теми дня; виготовлення дидактичного матеріалу; плідна робота творчої лабораторії над створенням парціальної програми з естетотерапії для дітей дошкільного віку «Сонячна гармонія» з метою системної організації освітнього процесу та методичного забезпечення.
 Позитивним є результат вивчення запиту та інтересу дітей до занять з естетотерапії. Результати спостереження та опитування дітей виявили, радість очікування занять з естетотерапії, захоплення  від естетизованого кольорового середовища,  активну  комунікацію з педагогом, однолітками,  інтерес до запропонованої діяльності, задоволення від цікавої діяльності з кольором, бажання продовження «кольорових» занять.
 Інтегроване застосування різних видів естетотерапії: кольоротерапії, музикотерапії, танцювально-рухової терапії, арт-терапії ефективно впливає на покращення психоемоційного стану та духовного  наповнення дитини, надає можливості розвивати у дитини відчуття себе яскравою часткою  Всесвіту, виховувати радість життя. 

Репрезентація досвіду:  Досвід був репрезентований:
* на рівні дошкільного навчального закладу: конкурси, семінари – 
практикуми, творчі вечори для педагогів і батьківської громадськості – 2011р., 2012р., 2013р.; 
* на рівні району:  конкурс «Сімейних проектів» – 2011рік; районний 
конкурс «День здоров’я в дошкільному навчальному закладі» - 2013рік ; районне методичне об’єднання – 2013рік.
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 1588 | Коментарі: 2 | Теги: виховання почуттів дитини розвиток , Комунарський, гармонія кольору | Рейтинг: 2.0/51
Всього коментарів: 2
2 Дарья Листова  
Гармонія кольору - ці слова звучать немов музика душі, яку ми, педагоги, покликані будити в дітях наших! Чудово, дякую! Обов'язково буду впроваджувати ваш досвід у свою практику!

1 metodist  
так держать! девчёнки МОЛОДЦЫ :)!!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024