Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 06:08

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Українські національні традиції у вихованні дітей дошкільного віку
Українські національні традиції у вихованні дітей дошкільного віку


Коробкіна Ірина Борисівна, 
вихователь, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»


 Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) №270 «Іскринка»
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Завідувач:   Сукач Наталя Петрівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Чарівна 157-г  
Телефон: 67-48-14


Провідна педагогічна ідея досвіду
Національне виховання є одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти. Його основна мета – виховання свідомого громадянина, патріота, набуття дітьми соціального досвіду, формування у дітей потреби та уміння жити в громадському суспільстві.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
 У всі часи і у всіх народів основною метою виховання була турбота про збереження, зміцнення та розвиток добрих народних звичаїв і традицій, турбота про передачу підростаючим поколінням життєвого, виробничого, духовного, в тому числі і педагогічного, досвіду, накопиченого попередніми поколіннями. Національна культура стає для дитини першим кроком в освоєнні багатств світової культури, загальнолюдських цінностей, формуванні власної особистісної культури.  Так, однією з найважливіших педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до Батьківщини, поваги до народних традицій звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

Стисла анотація досвіду
Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам’ятні дати тощо). З традиціями тісно пов’язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості та ін.).
Прилучаючись до народознавства, діти поступово утверджуватимуться у думці, що кожен народ, у тому числі й український, має звичаї, які є спільними для всіх людей. Пізнаючи традиції, народну мудрість, народну творчість (пісні, казки, прислів’я, приказки, ігри, загадки тощо), розширюючи уявлення про народні промисли (вишивка, петриківський розпис, яворівська іграшка), вони поступово отримують більш-менш цілісне уявлення про втілену в художній і предметній творчості своєрідність українського народу. Водночас у дітей розширюються знання про характерні для рідного краю професії людей, про конкретних їх представників. При цьому ми орієнтувалися не стільки на звичайне збагачення та накопичення знань, скільки про їх творче засвоєння, розвиток почуттів дітей. У дошкільному віці вони залюбки беруть участь у народних святах обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії.

Репрезентація досвіду 
Досвід був репрезентований в дошкільному закладі на засіданні педагогічної ради.

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: shevchenko (31.01.2014)
Переглядів: 2306 | Теги: патріотичне виховання, національне виховання, національні традиції, Шевченківський, Громадянин, народознавство | Рейтинг: 2.9/44
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024