Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 17:27

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Організація роботи з батьками дітей раннього віку в сучасному ДНЗ
Організація роботи з батьками дітей раннього віку в сучасному ДНЗ
Кучер Неля Григорівна, 
вихователь вищої категорії, звання – вихователь – методист

Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) № 199 «Вогник » Запорізької міської Ради Запорізької області, 

завідувач - Єгорова Світлана Романівна,

69050, м. Запоріжжя, вул. Оранжерейна, буд. 23 а, 
тел. 769-80-45 , 
    
Провідна педагогічна ідея досвіду: Встановлення і  підтримання педагогічної співдії «діти – батьки – педагоги» ми будували на принципах взаємоповаги,  довіри, відповідальності та рівноправному партнерстві. Стосовно сім'ї дошкільний заклад став консультативним і просвітницьким центром з психолого – педагогічних питань виховання. Провідною формою організації роботи з батьками у нашому освітньому закладі, яка об’єднує дорослих у згуртований колектив, є батьківські збори, засідання  клубу «Школа батьківства», проведення Днів відкритих дверей,  Днів добрих справ тощо.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
 Важливою складовою навчально - виховного процесу сучасного дошкільного закладу є організація роботи з батьками, сім’ями вихованців. В нових умовах суспільного, освітнього й технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі сім'ї за навчання і виховання дітей: саме батьки, чи особи, які їх замінюють, зобов’язані постійно дбати про своїх дітей,  створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров’я тощо. Сім’я не є ізольованим мікросередовищем: багатоканальні зв’язки з’єднують її з суспільством; різноманітні зовнішні чинники впливають на її виховну функцію. Важливе місце тут належить закладу освіти, педагогам, які завдяки фаховою освітою володіють необхідними психолого- педагогічними знаннями, професійними вміннями і навичками, є важливою складовою в педагогічному трикутнику «дитина – батьки - вихователь».
 Спираючись на знання вікової психології, вимоги освітньої програми «Дитина в дошкільні роки» та багаторічний досвід, зрозуміло, що результатом повноцінного розвитку особистості є її життєва компетенція, яка для дитини раннього віку виражається в таких критеріях:
 1 . Оволодіння основними видами діяльності (предметно - практичною, ігровою, спілкуванням ).
 2. Розвиток основних форм активності (фізичної, емоційної, соціальної, моральної, пізнавальної, мовної, художньої).
 3. Сформованість задатків  основних базових якостей особистості (самостійності, працелюбству, людяності тощо).
 4. Збалансованість важливих життєвих навичок: орієнтації в новому середовищі, пристосованності до його умов (адаптація і соціалізація) .
 Тому, в 2009 році, набравши групу малюків, я почала працювати над проблемою взаємодії дитячого садка і сім'ї за темою «Організація роботи з батьками дітей раннього віку в сучасному ДНЗ ».
 
Науково - теоретична база досвіду: Наукові дослідження   Овчарова Р. В. «Принципы ранней диагностики, профилактики и коррекции социально-педагогической запущенности детей» // Деевские чтения – 2006. Психодиагностика и коррекция в работе практического психолога. Материалы VI научно-практической конференции. -  Рязань,  2006) говорять про те, що зовнішніми чинниками  соціально-педагогічної занедбаності в дитячому віці є дефекти сімейного виховання. 
     
Стисла анотація досвіду: Робота по взаємодії ДНЗ та сім'ї з питань розвитку дитини планувалася будувати з 3 блоків: інформаційно - аналітичного,  практичного та контрольно - оцінного .
 Інформаційно - аналітичний блок містив  збір та аналіз відомостей про батьків і дітей, вивчення сімей, їх труднощів і запитів. Ці завдання і визначали форми і методи подальшої нашої роботи. До них належали: опитування, анкетування, спостереження, вивчення медичних карт і спеціальні діагностичні методики.
 Робота з батьками в рамках інформаційно - аналітичного блоку будувалася за двома взаємозалежними  напрямками.
 Перший напрямок - індивідуальне та під групове  консультування, інформаційні листи, газети, листи - пам’ятки, бібліотека для батьків тощо. 
 Другий напрямок - організація продуктивного спілкування всіх учасників освітнього простору, тобто обмін думками, ідеями, почуттями. З цією метою планувалися і проводилися  засідання клубу «Школа батьківства». Основним завданням було надання інформації та практичних умінь під час спілкування з дитиною (адаптація, оздоровлення, подолання кризи 3- років та інше). 
 Другий блок умовно названий практичним, тому що в ньому міститься інформація, що спрямована на вирішення конкретних завдань, які пов'язані зі здоров'ям дітей та їх розвитком.
 Форми і методи роботи, які використовуватися медичними працівниками, педагогами і психологом, залежали від інформації, яку отримали  при аналізі інформації в рамках першого блоку.
 З метою ефективного вирішення цього завдання в модель взаємодії дошкільних установ з родиною вводився третій блок – контрольно-оцінний .
 Контрольно – оцінний блок – це аналіз ефективності заходів, який проводилися фахівцями дитячого садку.
 Для визначення ефективності зусиль, витрачених на взаємодію з батьками, мі використовували опитування, книги відгуків, оціночні листи, і інші методи, застосовувані відразу після проведення того чи іншого заходу. Не менш важливим є самоаналіз педагогів.
 Робота за даною моделлю дозволяє структурувати діяльність педагога, як на рівні ДНЗ, так і на рівні окремої групи дитячого садку. Таким чином, ця модель була головним структурним компонентом організації роботи з сім'єю.
     
Результативність:  На основі отриманих матеріалів ми вирішували завдання взаємодоповнення сімейного та  виховання педагогів ДНЗ, підвищення результатів обох систем виховання та освіти. Досвід роботи з батьками показав , що в результаті виконаної роботи позиція як батьків, так і вихователів стала більш гнучкою. Тепер вони не глядачі і спостерігачі, а активні учасники різних заходів. Тата й мами відчувають себе більш компетентними у вихованні дітей.
 Більшість батьків почали цілеспрямовано займаються проблемами виховання дошкільнят. Їх цікавлять проблеми всіх складових здоров'я, морального і естетичного виховання дітей, їх культура поведінки, прилучення дітей до культурних цінностей . Як показали результати анкетування, ці проблеми цікавлять 70% батьків. Усі батьки читають педагогічну літературу (40% - регулярно) і періодику, присвячену проблемам виховання дошкільників (60% - регулярно). Після проведення заходів з батьками більшість (80%) з великим інтересом бажали брати участь в житті дитячого садка. Батьки виявили бажання керувати гуртками:  «Ліплення з солоного тіста», «В'язання гачком», «Майстерня бабусі Тамари», стали активними учасниками клубу молодий родини.
     
Репрезентація досвіду: СДНЗ №199, семінар, на засіданні атестаційної комісії ІІ рівня ТВО Комунарського району у 2011- 2012 навчальному році, на засіданні методичного об’єднання для вихователів дітей раннього віку.
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (31.01.2014)
Переглядів: 4650 | Коментарі: 3 | Теги: батьківський клуб, батьки, діти, Комунарський, проблеми виховання, педагоги, взаєморозуміння, нерозуміння, взаємодоповнення, співпраця | Рейтинг: 2.6/52
Всього коментарів: 2
2 metodist  
Нелла Георгиевна -молодец!

1 vera  
Проблема, яка завжди є актуальною.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024