Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:51

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання комп'ютерних презентацій на уроках української літератури у 8 та 11 класах
Використання комп'ютерних презентацій на уроках української літератури у 8 та 11 класах

Дейкун Агнесса Вікторівна,
вчитель української мови та літератури, спеціаліст ІІ категорії

Запорізька гімназія № 8 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а
Телефон: 7698026
E-mail: gymnasium8zp@rambler.ru або metodkabinet8@rambler.ru
Сайт: http://school8.zp.ua/

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Нині у сфері освіти є можливість індивідуалізації навчання, є змога надати обдарованим учням доступ до більшої кількості потрібної інформації, а тим, хто відстає, - допомогти надолужити прогаяне. Урок з використанням мультимедійних технологій стає цікавішим для учня, а тому й ефективнішим для засвоєння знань, поліпшує рівень унаочнення навчального матеріалу на уроці. Використання презентацій на уроках літератури дуже ефективне при вивченні нового матеріалу, адже при цьому задіяні всі види пам’яті(зорова, слухова та моторна). Презентції необхідно використовувати для підвищення пізнавальної активності учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Використовуючи презентації на уроках української літератури, можна вирішити ряд наступних завдань:
  • підвищення рівня мотивації навчання школярів;
  • активізація пізнавальної діяльності учнів;
  • розвиток творчого мислення учнів;
  • формування вмінь працювати з різними джерелами інформації;
  • можливість поєднання візуальної та звукової форми сприйняття навчального матеріалу;
  • забезпечення навчального процесу електронними ресурсами.

Науково-теоретична база досвіду:
Теоретичною базою досвіду являються теоретичні положення: Левченко О.М., Коваль І.В., І.О.Завадський Основи створення комп’ютерних презентацій; Колеченко І.В. Енциклопедія педагогічних технологій; посібник для викладачів; Інноваційна діяльність сучасного педагога: методичний посібник; Думанська Г.О. Застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі; Леонова Л.А. Компьютер и здоровье ребенка; Комп’ютерно-орієнтовані  системи  навчання:  Зб. наук. праць/  Ред. кол. –  К.:  НПУ ім. М.П.Драгоманова; Гуревич  Р.С.  Впровадження  комп’ютерних  технологій  у  навчально-виховний процес  закладів освіти; Intel® Навчання для майбутнього; Бабій К.Н., Бахтарова А.М., Литвиненко І.Б.

Стисла анотація досвіду: Презентації на уроках української літератури дають змогу ефективно і в цікавій формі узагальнювати, відпрацьовувати та повторювати, систематизувати вивчене і на основі цього створювати нове. Створення презентацій учнями є ефективним завданням для самостійної дослідницько-пошукової роботи, яка вчить працювати в групі й нести відповідальність за виконану роботу.

Результативність впровадження досвіду: Використовуючи систематично презентації в процесі навчання, можна з впевненістю сказати, що ефективність уроків підвищується, а отже, реалізовуються наступні завдання:
  • зацікавлення певним матеріалом ( в учнів викликають інтерес нові комп'ютерні   програми, виникає бажання розглянути їх структуру, знайти найцікавіші, на їх    думку,  матеріали)
  • унаочнення навчального матеріалу;
  • розширення знань учнів з певної теми;
  • виконання творчих робіт різного виду.
В результаті роботи на комп'ютері у школярів розвивається самостійність мислення, з'являється вміння робити узагальнення, використовувати знання в нових умовах з елементами творчості, доходити до істини, не звертаючись за допомогою до інших. Як результат – підвищується якість знань, що можна спостерігати у наведеній вище діаграмі.

Репрезентація досвіду:
Досвід було представлено на педагогічній раді Запорізької гімназії №8 та на районному ШМО вчителів-філологів.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun2 (20.01.2014)
Переглядів: 1235 | Теги: мультимедійне обладнання, методи ІКТ, результативність, прийоми, 11 клас., Комунарський, творче мислення, комп'ютерна презентація | Рейтинг: 3.6/188
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020