Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 15:36

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури як один із шляхів до творчої особист
Формування та розвиток комунікативної компетентності     учнів на уроках української мови та літератури як один із шляхів до творчої особистості через застосування елементів гуманної педагогіки

Скігіна Лілія Михайлівна, вчитель української мови  та літератури,                          
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа  І–ІІІ ступенів №30 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Чумаченко О.В.,
адреса:    вул. Леонова 4,  м.Зaпopiжжя 69006

тел.: (061)236-87-71,E-mail: nvk_30@mail.ru ,
адреса сайту: http://nvk30.ucoz.ru/

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Створення умов для самореалізації особистості через розвиток комунікативної та творчої компетентностей учнів в умовах гуманізації навчально-виховного процесу.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:   У XXI ст., у час розвитку науки й техніки, зокрема комп'ютерної, найбільшою цінністю повинна стати людина, компетентна особистість,  здатна обґрунтовувати й доводити самостійні твердження. Розвиток інтелектуального, творчо мислячого учня - основне завдання, яке ставить перед собою сучасна школа. Робота  учня, який роками сидить мовчки за партою, слухає вчителя й намагається запам'ятати те , що йому говорять, не забезпечує  плідної праці, не дає можливості відчути людині щастя від власних успіхів. Тому розвиток творчого потенціалу людини на сьогодні є основним завданням школи.Як виростити те творче  зернятко, що закладено природою в кожній дитині? Щоб дати відповідь на це питання, необхідно знати індивідуально-психологічні особливості дітей, постійно розвивати їхню пам'ять, уяву, фантазію, а також підтримувати інтерес до  та під час виконання певного виду діяльності.
Науково-теоретична база досвіду: Праці Ш.О. Амонашвілі, В.Г.Ніорадзе, В. О. Сухомлинського, Я.А. Коменського,  Л.І. Бондарчук, Л.О. Варзацької , І.Родигіної, Г.А. Ладижинської, О.М. Леонтьєва, Л.В. Скуратівського та Державний стандарт загальноосвітньої середньої школи.  

Стисла анотація досвіду:         
•розвиток комунікативної компетентності учнів сприяє формуванню творчо мислячої особистості, яка зможе не тільки грамотно формулювати думки, а й ґрунтовно їх відстоювати;
через використання різних видів творчих завдань дитині пропонується  обрати собі те, що їй цікаво чи те, що вона зможе виконати;
створено колекцію дитячих робіт з метою заохочення та залучення до співпраці наступне підростаюче покоління;
систематична робота над вирощуванням креативних здібностей учнів впливає на підвищення мотивації до навчання, прагнення поліпшити свій попередній результат;
визначено форми та методи стимулювання розвитку образного мислення, уяви, інтуіції учнів;
створено умови для розкриття дитини як особистості, здатної до саморозвитку, самовдосконалення, самовираження;
здійснено підвищення ефективності навчально-виховного процесу на засадах співпраці учня та вчителя;
технологія базується на здоров'язберігаючих факторах та гуманному підході до учнів;
Запропоновані матеріали досвіду  заслуговують на увагу  та практичне використання вчителями суспільно-гуманітарних дисциплін.

Результативність впровадження досвіду: 
а) підвищення якості навчального процесу;
б) зацікавленість дітей до вивчення української мови та літератури;
в) бажання до творчого пошуку;
г) використання сучасних комп’ютерних технологій у навчальному  процесі, що сприяє формуванню та  розвитку ключових компетентностей учнів.

Репрезентація досвіду: Всеукраїнська конференція, районні та обласні семінари з гуманної освіти, обласна творча група з гуманної педагогіки, шкільні та районні МО.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 1047 | Коментарі: 2 | Теги: творчий потенціал молоді, гуманно-особистісний підхід, креативні здібності учнів, комунікативна компетентність учнів, Ленінський, проектна технологія | Рейтинг: 3.3/68
Всього коментарів: 2
2 Саша  
Учитель,который все объяснит понятно.
Уважаю её!

1 Мария  
Творчий вчитель

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024