Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення умов для самореалізації особистості через розвиток комунікативної та творчої компетентностей учнів в умовах гуманізації навчально-виховного процесу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У XXI ст., у час розвитку науки й техніки, зокрема комп'ютерної, найбільшою цінністю повинна стати людина, компетентна особистість, здатна обґрунтовувати й доводити самостійні твердження. Розвиток інтелектуального, творчо мислячого учня - основне завдання, яке ставить перед собою сучасна школа. Робота учня, який роками сидить мовчки за партою, слухає вчителя й намагається запам'ятати те , що йому говорять, не забезпечує плідної праці, не дає можливості відчути людині щастя від власних успіхів. Тому розвиток творчого потенціалу людини на сьогодні є основним завданням школи.Як виростити те творче зернятко, що закладено природою в кожній дитині? Щоб дати відповідь на це питання, необхідно знати індивідуально-психологічні особливості дітей, постійно розвивати їхню пам'ять, уяву, фантазію, а також підтримувати інтерес до та під час виконання певного виду діяльності.
Науково-теоретична база досвіду: Праці Ш.О. Амонашвілі, В.Г.Ніорадзе, В. О. Сухомлинського, Я.А. Коменського, Л.І. Бондарчук, Л.О. Варзацької , І.Родигіної, Г.А. Ладижинської, О.М. Леонтьєва, Л.В. Скуратівського та Державний стандарт загальноосвітньої середньої школи.
Стисла анотація досвіду:
•розвиток комунікативної компетентності учнів сприяє формуванню творчо мислячої особистості, яка зможе не тільки грамотно формулювати думки, а й ґрунтовно їх відстоювати;
• через використання різних видів творчих завдань дитині пропонується обрати собі те, що їй цікаво чи те, що вона зможе виконати;
• створено колекцію дитячих робіт з метою заохочення та залучення до співпраці наступне підростаюче покоління;
• систематична робота над вирощуванням креативних здібностей учнів впливає на підвищення мотивації до навчання, прагнення поліпшити свій попередній результат;
• визначено форми та методи стимулювання розвитку образного мислення, уяви, інтуіції учнів;
• створено умови для розкриття дитини як особистості, здатної до саморозвитку, самовдосконалення, самовираження;
• здійснено підвищення ефективності навчально-виховного процесу на засадах співпраці учня та вчителя;
• технологія базується на здоров'язберігаючих факторах та гуманному підході до учнів;
Запропоновані матеріали досвіду заслуговують на увагу та практичне використання вчителями суспільно-гуманітарних дисциплін.
Результативність впровадження досвіду:
а) підвищення якості навчального процесу;
б) зацікавленість дітей до вивчення української мови та літератури;
в) бажання до творчого пошуку;
г) використання сучасних комп’ютерних технологій у навчальному процесі, що сприяє формуванню та розвитку ключових компетентностей учнів.
Репрезентація досвіду: Всеукраїнська конференція, районні та обласні семінари з гуманної освіти, обласна творча група з гуманної педагогіки, шкільні та районні МО.