Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 10:59

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування культурно-пізнавальних інтересів на уроках світової літератури
Формування культурно-пізнавальних інтересів на уроках світової літератури
Черкащенко Світлана Юріївна, 
вчитель російської мови та світової літератури, спеціаліст першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. №38 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Бисько Ірина Володимирівна

вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059
тел. (061)7698019
Сайт: school38.zp.ua

Провідна ідея досвіду:  засобами літератури розвивати стійкий інтерес до художньої літератури, формувати навички аналізу художнього тексту та медіатексту, формувати моральні цінності, виховувати вдумливого читача. 
 На уроках літератури: 
* Прагну, щоб учні думали і висловлювали власні думки, а не лише запам’ятовували усталені істини;
* Намагаюсь підбирати форми роботи з урахуванням індивідуально-психічних особливостей учнів:
* Використовую технологію проблемного навчання;
* Створюю ігрові ситуації як спосіб стимулювання до читання художньої літератури:
* Впроваджую активне використання методів інтерактивного навчання
* Впроваджую  використання методів аналізу медіатексту.

Актуальність моєї проблеми зумовлена:
* Низьким рівнем читацької культури суспільства;
* Відсутністю в учнів стійкої мотивації до читання; 
* Зниженням моральних цінностей;
* Обмеженістю пізнавальних інтересів підлітків;
* Неконтрольованим впливом засобів масової комунікації на особистість та суспільство.

Науково-теоретична база досвіду:
Вплив літератури на духовний світ людини розглядали ще античні філософи, зокрема Аристотель. 
Педагогічні умови впливу літератури на розвиток культурно-пізнавальних інтересів розглядали педагоги Я.Коменський, Я. Ковельський. Розвитку ідей виховного впливу літератури як засобу мистецтва сприяли педагоги Ш. Амонашвілі, В. Сухомлинський.
Такі вчені, як Ф. Буслаєв, К.Ушинський обґрунтували взаємозв’язки літератури з іншими видами мистецтва, що сприяє поширенню культурно-пізнавальних інтересів учнів.
Сучасний російський учений Федоров досліджує вплив  засобів масової комунікації на учнів та пропонує методику аналізу медіатексту у сучасній школі.
Оптимальним шляхом формування культурно-пізнавальних інтересів учнів вважаю застосування інтерактивних технологій. Наприклад, використання засобів масової комунікації, створення асоціативних рядів, «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Закінчити речення», «Презентуй творчу роботу», «Словничок термінів», завдання за вибором, робота в групах, робота в парах, робота з медіатекстом.
Одним з найважливіших прийомів вважаю проблемну бесіду, яка дозволяє виявити рівень сформованості вмінь та навичок учня, його інтелектуальний рівень та навчальні можливості.
У своїй діяльності використовую нестандартні форми уроку: урок - консультація, урок з груповими формами роботи, урок - бесіда, урок - ділова гра, урок - аналіз медіа тексту.
Формування культурно-пізнавальних інтересів на уроках світової літератури сприяє:
* інтелектуальному і духовному розвитку особистості, її загальної культури;
* виникненню стійкої мотивації до читання художньої книги;
* розвитку умінь і навичок читацької діяльності;
* розвитку критичного мислення та естетичних смаків учнів;
* розвитку творчих здібностей;
* розвитку умінь і навичок учнів аналізувати літературний твір та медіа текст.

Результативність впровадження досвіду: Участь учнів в предметних олімпіадах, у творчих конкурсах, предметному тижні, відкритих уроках, забезпечення стабільності навчальних досягнень.

Репрезентація досвіду: Навчальний заклад – виступи на засіданні  шкільного методичного об’єднання  вчителів російської та української філології, педрадах, відкриті уроки.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (20.01.2014)
Переглядів: 1006 | Теги: урок літератури, засоби масової комунікації, медіа текст, проблемна бесіда, інтерактивні технології, Комунарський | Рейтинг: 2.1/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024