Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:22

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Активізація пізнавальної діяльності як засіб розвитку інформаційної компетенції
Активізація пізнавальної діяльності як засіб розвитку інформаційної компетенції на уроках математики

Педь Наталія Василівна, 
вчитель математики, спеціаліст першої категорії 


 Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса: м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88

 
Провідна педагогічна ідея досвіду: досвід дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику учителів математики, обумовлює інтенсифікацію педагогічної  діяльності, модернізує процес навчання на сучасному етапі. В досвіді визначено основні умови організації навчально – виховного процесу під час вивчення математики, коли освітній процес забезпечує розвиток інформаційної компетенції, а вивчення математики стає цікавим для учнів.
          
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: національна доктрина розвитку освіти в Україні та Концепція загальної середньої освіти  спрямовують педагогічну науку на пошук нових принципів та критеріїв вибору змісту освіти, нових технологій, які ведуть до високої теоретичної та практичної підготовки учня та орієнтовані на розвиток компетентної особистості. Отже, розвиток ІК можна назвати однією з пріоритетних задач освіти. 
     
Науково-теоретична база досвіду: дослідження А.В. Хуторського, який виділяє психолого-педагогічні аспекти поетапного формування ІК, Л.Д. Васильєва, А.В. Вишнякова, О.А. Кизик, які  досліджують проблему вимірювання інформаційної компетентності на основі виявлення критеріїв і рівнів її сформованості. О. Пометун, И. Родигіна, С.В. Трубачева, розкривають в своїх дослідженнях основні умови, орієнтири, шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання в сучасній школі, виділяють окремі аспекти формування у школярів ІК.
     
Стисла анотація досвіду:  в основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу при вивчені математики. Учитель поєднує як традиційні підходи так і сучасні інтерактивні шляхи організації навчально – виховного процесу.
     За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання,  інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на формування компетентної особистості школярів в процесі викладання математики.
      Запропонований практичний навчальний матеріал,  трансформується цікаво, а його подача здійснюється в незвичайній формі. Для рішення задач та прикладів використовуються нестандартні прийоми роботи та інтерактивні методи навчання. В досвіді наведені практичні розробки уроків, виховні заходи, здійснена вибірка цікавих логічних математичних завдань, головоломок, розроблено презентації тощо. Все це залучає учня в активну співпрацю з учителем на уроці, будить допитливість і заохочує його до перших самостійним відкриттям.  Цікаві завдання сприяють формуванню гнучкості розуму, звільненню мислення від шаблонів, вони спонукають учнів до подальшої роботи, пошуку нових знань, роботи з іншими джерелами інформації. 

Результативність впровадження досвіду: Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів математики, підбирати оптимальний зміст завдань з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми, модернізує процес навчання на  сучасному етапі. Практична цінність дослідження полягає в тому, що матеріали можуть використовуватися у викладанні курсу математика  іншими вчителями, а практичні розробки допомагають полегшити підготовку до уроків.

Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів математичного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу.

Категорія: Математика | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 651 | Теги: форми, інформаційна компетентність, методи навчання, розумова активність, Шевченківський, пізнавальна діяльність, цікаві завдання | Рейтинг: 2.5/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024