Виховання
ціннісного ставлення до природи у позаурочний час
Крикунова Олена Вікторівна
Учитель вищої категорії, «учитель-методист»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької
міської ради Запорізької області
Директор Гончаренко Роман Вікторович
Адреса:Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Історична, 92
Телефони: (061)2365610, (061)2365632,
E-mail: shkola75@i.ua
сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.
Провідна педагогічна ідея досвіду
Виховання в
школярів ціннісного ставлення до природи, утвердження в їхній свідомості природи
як універсальної цінності для життя людини і її рівноправного партнера,
необхідності поважного, дбайливого, ставлення до неї.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На нинішньому етапі складних та динамічних відносин суспільства
з навколишнім середовищем бережливе ставлення до природи повинно складати невід'ємну
частину загального досвіду кожного громадянина нашої держави. Адже, сформований
екологічний досвід не дається з народження, удосконалення важливої якості
сучасної людини продовжується все життя.
Науково-теоретична база досвіду
Теоретико-методологічним основам розв’язання проблем взаємодії
людини й навколишнього середовища, формування свідомості присвячені дослідження
В. Вернадського,
В. Кременя, Г. Філіпчука та ін . Поняття «ціннісне ставлення»
досліджувалось Л. Божович, А. Здравомисловим, О. Кононко, О. Самсіним та ін.
Процес формування емоційно ціннісного ставлення особистості до природи як
ціннісну психолого-педагогічну та соціально-педагогічну систему обґрунтували у
своїх дослідженнях І. Бех та Г. Пустовіт .
Стисла анотація досвіду
Основним принципом у здійсненні екологічної освіти та
вихованні учнів є краєзнавчий принцип вивчення та охорони природи на фоні загальних
проблем. Тоді й наукові основи охорони та збагачення природи будуть
зрозумілішими та доступнішими, якщо формувати їх на краєзнавчому екологічному
матеріалі. Велике задоволення приносить учням творча праця з включенням елементів
дослідництва.
Результативність впровадження досвіду
Розвиток комунікативних рис учнів, уміння знаходити колективні
розв'язання поставлених завдань,
стимуляції особистості, її розвитку.
Репрезентація досвіду
Роботу можна
використовувати як додатковий матеріал до уроків біології, географії, екології.
https://drive.google.com/folderview?id=0By7URGt4Ep3rVFYzMHYzU1paYWc&usp=sharing