Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 00:05

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Технологія критичного мислення як засіб самореалізації мислення учнів на уроках біології
Технологія критичного мислення як засіб самореалізації мислення учнів на уроках біології

Таркова Марина Дмитрівна, вчитель біології  та  хімії,
вища категорія, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 
тел.222-77-33 school692007@rambler.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Провідна педагогічна ідея досвіду  полягає в тому, що  критичне мислення запускає в дію мисленнєву діяльність учня,  сприяє розвитку і формуванню нових мисленнєвих форм, які дозволяють  використовувати  ці знання для подальшого засвоєння матеріалу на  високому рівні.   Це сучасна універсальна технологія, відкрита до діалогу з іншими педагогічними підходами і технологіями, орієнтована на розв’язання  актуальних освітніх задач.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Головна задача сьогодення – навчити учнів думати критично. Сучасна освіта, розраховуючи на перспективу, будується на двох принципах: вміння швидко орієнтуватися в постійно зростаючому  потоці інформації і знаходити необхідне, і вмінню осмислити і застосувати отриману інформацію. Таким чином, технологія критичного мислення – один із способів перетворення навчання в особистісно орієнтоване.

Науково-теоретична база досвіду:
Теоретичною базою досвіду є роботи:
Марченко О.Г. «Формування критичного мислення школярів». 
Загашев И.О., Заир-Бек С.И., Муштавинская И.В. «Учим детей мыслить критически».
Заир-Бек, С. И. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителей общеобразоват. учреждений 
 Халперн Д. Психология критического мышления
Якиманская И. С. Личностно-ориетированное обучение в современной школе.

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід  – модифікаційний
В роботі представлена сукупність різних методів і прийомів, направлених на те, щоб зацікавити учня, а потім надати йому умови для осмислення нового матеріалу і допомогти йому творчо опрацювати  і узагальнити отримані знання. 
В досвіді представлені уроки по даній теми: «Значення голонасінних рослин у природі та житті людини»(7 клас), «Загальна характеристика класу Земноводні. Особливості  їх зовнішньої та внутрішньої будови»,»Загальна характеристика класу ссавці»(8 –клас), «Будова і функції шкіри»,»Будова і функції опорно-рухового апарата»(9-клас), «Хемосинтез»(10 клас) уроки з використання мультимедійних презентацій  «Плоди»(7- клас), «Загальна характеристика класу Павукоподібні. Особливості організації павукоподібних»(8-клас),  роздатковий  матеріал  для уроків, матеріал для роботи з текстом (8 -10  клас). 

Результативність впровадження досвіду:
  • підвищення якості знань  (якість  знань  учнів по предмету збільшилось за последние 5 років с 42 до49%.)
  • участь в різних творчих конкурсах (Колосок, Геліантус), 
  • зросла кількість дітей які займають призові місця в олімпіадах (2010 – 1 учень, 2011 -1 , 2012 – 2, 2013 – 3).
Репрезентація досвіду:
Виступи на шкільному МО вчителів природничо-гуманітарного циклу, проведено відкриті уроки для вчителів школи (8 клас, 10 клас), Окремі питання досвіду були представлені  на педрадах  школи  (2011-2012 рік), на районному семінарі вчителів біології (2011 рік), на обласній конференції вчителів біології та хімії (2013 рік). 
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 1118 | Коментарі: 2 | Теги: «умовні позначки», стратегія ЗХД (знаю, критичне мислення, хочу дізнатися, діз, кластер, Ленінський, модель уроку («виклик - осмислення | Рейтинг: 2.6/65
Всього коментарів: 2
2 Марта  
невероятно интересно,отличная идея
Так держать!

1 Petrov  
Голосую +

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024