Провідна педагогічна ідея досвіду: Проектна діяльність сприяє формуванню інформаційних, соціальних, комунікативних компетенцій учнів.
Застосуванню учнями знань на практиці для розв’язання життєвих проблем допомагає організація дослідницької роботи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Необхідність розв’язання протиріччя між тенденціями інноваційного освітнього процесу і традиційними технологіями навчання та виховання учнів. Формування компетентної, конкурентоздатної особистості, здатної ефективно діяти в умовах, що швидко змінюються. Проектно–дослідницька діяльність спрямована на розвиток інтересу, творчої самореалізації особистості, розвитку інтелектуальних і творчих здібностей.
Науково-теоретична база досвіду: Наукові праці американських педагогів Дж. Дьюі, Д.Кілпатрика - навчання учнів методом проблем, досвід
практичного застосування методу С. Шацьким, М. Поповим. У сучасній педагогіці метод проектів досліджували українські вчені О.І. Пометун, К.Баханов, російські науковці Є.Полат, Н.Альохіна, І.А. Зимня.
І.В. Родигіна, А. В. Хуторський - технологія конструювання компетентністного підходу в освітньому процесі.
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний, конструктивно поєднує провідні ідеї компетентністного підходу, технологій і методик проектного навчання.
У роботі висвітлюється шляхи формування та розвиток проектно-дослідницької діяльності та інформаційно-комунікаційної компетентності учнів для реалізації їх творчого потенціалу та успішної соціалізації в суспільстві, створення у школяра цілісного уявлення про навколишній світ за умови створення міжпредметних проектів, роботи в групах.
В досвіді надані розробки уроків «Узагальнення та систематизація знань по темі: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва» ( 9 клас), «Хімічні властивості кислот»( урок - мандрівка 8 клас), «Д.І.Менделєєв – незаурядная личность!» (урок - проект 9 клас); позакласні заходи: «Вкусняшки» (3 кл.), «Хімія в загадках і віршах» (вікторина, 8 кл.), «Чудеса своїми руками» (цікава година, 7 кл.), «Екологія металів» (творчий вечір, 9 клас); творчі роботі учнів:
- Дослідницька робота «Чудо – напій "Coca cola"»
- Цікавий дослід «Квіти-індикатори»
- Вірші учнів «Про шкоду пива»
Результативність впровадження досвіду:
Результатом педагогічної діяльності є:
- рівень знань учнів, який підтверджується позитивною динамікою результатів навчання за останні три роки роботи: підвищення успішності з 81%, до 88 %.
- участь учнів у Міжнародній природничій грі «Геліантус», Всеукраїнській олімпіаді з хімії «Олімпус»,
- виступи на конференціях, що сприяє підвищенню інтересу до вивчення хімії.
Репрезентація досвіду:
1. Виступи на засіданнях шкільного методичного об’єднання вчителів хімії та біології.
- Виступ «Розвиток творчих здібностей учнів шляхом застосування інноваційних методів навчання»(березень 2013 р.)
- Доповідь «Акмеологічні аспекти розвитку педагогічної майстерності вчителя»(вересень 2013 р.)
2. Відкриті уроки на шкільних методичних семінарах та тижнях.
- Урок - проект у 9 класі «Д.І.Менделєєв – незаурядная личность!» (лютий 2011р.)
- Урок у 9 класі «Узагальнення та систематизація знань по темі: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва» (квітень 2010р.)
- Урок - мандрівка у 8 класі «Хімічні властивості кислот».
- Урок - проект у 10 класі «Дар богів чи вічна спокуса!?» (лютий 2012р.)
- Позакласний захід у 3 класі «Вкусняшки» (березень 2012).
3. Виступи на шкільних педагогічних радах.
- «Використання тестових технологій при вивченні хімії в процесі підготовки до ЗНО і ДПА» (2010 р.)
- Презентація «Полікультурна компетентність при вивченні хімії» (2011 р.)
- Комп'ютерна презентація «Акмеограмма вчителя хімії» (2011 р.)
4. Педагогічна майстерня «Здоров'язберігаючі технології в освітньому просторі» для районного методичного об’єднання вчителів хімії (2010р.)
5. Участь в міському семінарі вчителів основ здоров’я «Валеологічний супровід уроків основ здоров`я і позакласної роботи» (березень 2010 р.). Урок - проект «Хімічні елементи як необхідне джерело життя».
6. Участь в семінарі для слухачів дистанційних курсів ЗОІППО (жовтень 2010 р.). Урок - проект «Хімічні елементи як необхідне джерело життя».
7. Участь у Запорізькому регіональному семінарі «Екологічна освіта для сталого розвитку – обмін досвідом та найкращими практиками» (2011 р.)
Відеофільм «Екологія Запоріжжя».
8. Презентації проектів надіслано в складі великої роботи «Інтеграція теорії та практики в акмеології післядипломної педагогічної освіти для сталого розвитку як інноваційна форма освітнього простору» на п’яту виставку-презентацію "Інноватика в сучасній освіті" (вересень 2013).