Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 23:11

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів
Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках біології





Роговська Світлана Вікторівна,
вчитель біології,
спеціаліст вищої категорії, 
вчитель-методист





Запорізька гімназія № 2 імені Лесі  Українки Запорізької міської ради м.  Запоріжжя

Директор: Кравченко В.В.

Адреса: вул. Героїв Сталінграда, 36
Тел: 63-28-42

Провідна педагогічна ідея: 
Провідна ідея досвіду полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання біології, що сприяють  розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів.
Апробовано спосіб інтеграції деяких сучасних технологій навчання у розвитку творчої особистості учня на уроках біології.

Актуальність і перспективність досвіду:
забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; 
дозволяє  гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку біології.

Науково-теоретична база: 
Теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку( Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Горальський, А.Маслоу). Особливої уваги, на мою думку, заслуговує праця "Основи педагогічної творчості" ( автор С. О.Сисоєва ), в якій обґрунтовано модель творчої особистості учня, розглянуто специфіку формування креативної особистості дитини.
Ідеї інтерактивного навчання (О.Пометун, Л. Пироженко), проектної технології (К.Баханов, В.Гузєєв, І.Єрмаков , О.Пєхота), особистісно орієнтованого навчання  (О.Савченко ,С. Подмазін ), спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями.

Анотація досвіду: 
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології. 
У своїй педагогічній практиці апробовую спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання : 
•    проектне навчання;
•    інтерактивна технологія;
•    особистісно зорієнтоване навчання.
Для того, щоб така інтеграція принесла бажаний результат, намагаюся вникнути в методику кожної з освітніх технологій і використовувати на своїх уроках залежно від теми, мети виучуваного матеріалу, а також типу уроку та навчального предмета. 

Результативність впровадження досвіду: 
підвищився інтерес до вивчення предмета;
поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення  якості знань учнів;
збільшилася кількість учнів, які виявляють бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях;
перемоги у олімпіадах і конкурсах.

Репрезентація досвіду: 
Досвід розглядався на засіданні шкільного та районного методичного об’єднання. Форми поширення досвіду: випуск буклету, виступ на семінарі для вчителів біології району.


Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: Zhovt2 (19.01.2014)
Переглядів: 827 | Теги: Жовтневий, інтерактивна технологія, проектне навчання, розвіток творчих здібностей | Рейтинг: 2.9/48
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024