Провідна педагогічна ідея досвіду: вивчення і формування стійкої мотивації на уроках біології через включення кожного учня в активну діяльність на уроках через розвиток уваги - одного з основних умов успішного сприйняття навчального матеріалу, і довести уявлення з досліджуваної теми до формування стійких знань і можливостей застосування цих знань на практиці.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: одним з найважливіших шляхів формування позитивних відношень до навчання є створення у учнів позитивних мотивів навчання. Мотивація навчання - це найважливіший компонент кожного уроку. Мотивація виконує декілька функцій: збуджує поведінку дитини, направляє й організує урок, придає йому особисту значимість.
Науково-теоретична база досвіду: мотиваційний компонент сучасного уроку біології базується на шести педагогічних технологіях. Гуманістична технологія. В Сухомлинський). Технологія „Дитина – природа”. (В. Сухомлинський). Технологія „Створення ситуації успіху”. (А. Бєлкін В. Сухомлинський,) Технологія дослідження. (В Андрєєв М. Кларін,). Технологія колективного виховання (І. Іванов, В. Сухомлинський). Сугестивна технологія ( Г. Лозанов).
Стисла анотація досвіду: розвиток мотивації навчальної діяльності учнів за допомогою застосування інтерактивних технологій ( робота в парах, малих групах; незакінчені речення; мозковий штурм; аркуш по колу; дерево рішень; розігрування ситуацій за ролями; метод ПРЕС; займи позицію тощо); прийоми створення проблемних ситуацій, створення ситуації успіху, апелювання до життєвого досвіду дітей; використання сучасних інформаційних технологій, мультимедійних презентацій і уроків.
Результативність впровадження досвіду: використовуючи саме такий підхід, реалізуючи його через урок та позакласні заходи, я отримала певні позитивні результати: на протязі останніх 5 років мої учні неодноразово ставали переможцями та займали ІІ, ІІІ місця у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології та екології. Щорічно учні школи вступають до навчальних закладів, де біологія є профільним предметом. Зрозуміло, що не всі проблеми вирішено, але я постійно нагадую собі та учням слова Г.Маррі «Той, що прагне, зробить більше , ніж той , хто може!»
Репрезентація досвіду: ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 94, виступ на засіданні районного методичного об’єднання вчителів біології.