Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 15:32

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках біології
Формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках біології

Злотнікова Олена Борисівна,вчитель біології,спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

Запорізька загальноосвітня школа  I-III ступенів № 94
Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор школи:   Живиця Вікторія Олександрівна

Адреса школи: м. Запоріжжя , вул. Яценка 3-а

Тел.(061) 279-75-21
e-mail: school_94@bk.ru



Провідна педагогічна ідея досвіду: вивчення і формування стійкої мотивації на уроках біології через включення кожного учня в активну діяльність на уроках через розвиток уваги - одного з основних умов успішного сприйняття навчального матеріалу, і довести уявлення з досліджуваної теми до формування стійких знань і можливостей застосування цих знань на практиці.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: одним з найважливіших шляхів формування позитивних відношень до навчання є створення у учнів позитивних мотивів навчання. Мотивація навчання - це найважливіший компонент кожного уроку. Мотивація виконує декілька функцій: збуджує поведінку дитини, направляє й організує урок, придає йому особисту значимість.

Науково-теоретична база досвіду: мотиваційний компонент сучасного уроку біології базується на шести педагогічних технологіях.
Гуманістична технологія. В Сухомлинський).
Технологія „Дитина – природа”. (В. Сухомлинський).
Технологія „Створення ситуації успіху”. (А. Бєлкін В. Сухомлинський,)
Технологія дослідження. (В Андрєєв М. Кларін,).
Технологія колективного виховання (І. Іванов, В. Сухомлинський).                                    
Сугестивна технологія ( Г. Лозанов).

Стисла анотація досвіду: розвиток мотивації навчальної діяльності учнів за допомогою застосування інтерактивних технологій ( робота в парах, малих групах; незакінчені речення; мозковий штурм; аркуш по колу; дерево рішень; розігрування ситуацій за ролями; метод ПРЕС; займи позицію тощо); прийоми створення проблемних ситуацій, створення ситуації успіху, апелювання до життєвого досвіду дітей; використання сучасних інформаційних технологій, мультимедійних презентацій і уроків.

Результативність впровадження досвіду: використовуючи саме такий підхід,  реалізуючи його через урок та позакласні заходи,  я отримала певні позитивні результати:  на протязі останніх 5  років мої учні неодноразово ставали переможцями та займали ІІ, ІІІ місця у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології та екології. Щорічно учні школи вступають до навчальних закладів,  де біологія є  профільним предметом.  Зрозуміло, що не всі проблеми вирішено, але  я  постійно  нагадую  собі  та учням слова Г.Маррі «Той,  що прагне, зробить більше , ніж той , хто може!»

Репрезентація досвіду: ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 94, виступ на засіданні районного методичного об’єднання вчителів біології.


Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 2385 | Теги: інтерактивні технології, позитивні мотиви навчання, Орджонікідзевський, активна діяльність учнів, проблемні ситуації | Рейтинг: 2.9/79
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024