Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 22:16

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Прийоми розвитку пізнавального інтересу школярів на уроках історії

Прийоми розвитку пізнавального інтересу школярів на уроках історії як один із засобів формування навчальної мотивації

Стойчева Яна Іванівна 

Вчитель історії, спеціаліст першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54 Запорізької  міської ради Запорізької області;

Адреса: 69067, м. Запоріжжя, вул. Соснова, 24, тел. 236-56-15

Директор  Сіліна Ірина Іванівна 

е-mail: zosh54@rambler.ru

сайт: http://school54.edukit.zp.ua/ 


Провідна педагогічна ідея досвіду 

Мотиви – головні рушійні сили дидактичного процесу. Методичні прийоми, які сприяють розвитку пізнавального інтересу, формують у школярів внутрішні мотиви до навчання, дозволяють створити ситуацію успіху для учнів з різним рівнем навчальних здібностей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Формування в учнів мотивації до навчання є чи не найголовнішою проблемою сучасної шкільної освіти. Будь-які новітні технології навчання будуть ефективними за умови бажання учнів стати активними учасниками навчально-виховного процесу, розуміння того, що вони є співавторами уроку.Стійка мотивація до навчання – це один із чинників формування в учнів компетентності самоосвіти та саморозвитку, адже будь-який рух уперед починається з інтересу. Актуальність теми досвіду полягає у висвітленні способів розв’язання цієї проблеми, а саме формування мотивації до вивчення історії.

Науково-теоретична база досвіду 

Автор спирається на класифікацію навчальних мотивів М.Р. Гінзбурга, роботи класиків педагогічної ідеї Я.А. Коменського, К.Д.Ушинського, в яких висвітлена проблема розвитку пізнавального інтересу у школярів. В основу досвіду покладено способи стимулювання пізнавального інтересу, визначені Н.Г. Морозовою. Застосовано методику вивчення мотивації школярів до вивчення історії Н.А. Зезиної.

Стисла анотація досвіду 

Досвід містить коротке теоретичне обґрунтування теми, головна увага приділена її практичній реалізації. У роботі описані методичні прийоми, які сприяють виникненню та розвитку пізнавального інтересу школярів до вивчення історії, підвищенню їх активності на уроках, що, у свою чергу, допомагає вчителю вирішити проблему об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів через накопичення достатньої кількості поточних оцінок. Описані прийоми систематизовані в таблиці відповідно до етапів уроку, на яких ці прийоми доцільно використовувати.

Наведено приклади застосування зазначених прийомів: конспекти уроків, фрагментів уроків, зміст навчальних завдань тощо. Ці завдання дають змогу зробити урок історії «легким», цікавим: учні запускають паперові літачки («Хроноліт»), складають пазли («Перевертиші»), розгадують кросворди тощо. Водночас цікаві завдання забезпечують активну розумову діяльність школярів, розвиток їхнього логічного мислення: учні висувають гіпотези, намагаючись знайти відповідь на  запитання-інтригу, готують шпаргалки піктографічною мовою.

У роботі висвітлюється реалізація міжпредметного зв’язку з літературою як одного зі способів формування мотивації до вивчення історії, наводиться список літературних творів, які можна використовувати на уроках історії  та історії України у 5-8класах, відповідно до тем, зазначених у програмі.

 Результативність впровадження досвіду

Підвищення рівня мотивації до вивчення історії, виявлене під час анкетування учнів та їхніх батьків; зростання кількості учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень, і, відповідно, зменшення кількості учнів, що мають низький та середній рівень навчальних досягнень; позитивна динаміка результативності участі школярів у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та історії рідного краю (щорічно – призери ІІІ етапу), активна участь школярів в інтелектуальних та творчих конкурсах з історії. 

Репрезентація досвіду

Досвід презентований на районному етапі конкурсу «Вчитель року», 2010 рік; засіданні РМЦ вчителів історії; методичній нараді у навчальному закладі; опублікований на сайті навчального закладу http://school54.edukit.zp.ua/

http://school54.edukit.zp.ua/uchiteljskij_trud/pedagogicheskaya_vistavka/rabota_stojchevoj_ya_i/


Категорія: Історія і правознавство | Додав: zavod (23.01.2014)
Переглядів: 863 | Коментарі: 2 | Теги: об’єктивність оцінювання пізнавальн, активна навчальна діяльність, мотивація, міжпредметні зв’язки, Заводський, ігрові завдання | Рейтинг: 2.3/21
Всього коментарів: 2
2 stojsheva54jai  
СПАСИБО.

1 Федорец Лариса Николаевна  
Изучила. Спасибо. Желаю вдохновения и дальнейших побед!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024