Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:37

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Інноваційні методи подання нового матеріалу, опитування, узагальнення та перевірки знань на уроках з інтегрованого курсу всесвітньої істор
Інноваційні методи подання нового матеріалу,  опитування,  узагальнення та перевірки знань на уроках з інтегрованого курсу всесвітньої історії та історії України  в 6 класі



Ігоніна Надія Геннадіївна, вчитель історії та правознавства, спеціаліст

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Баєва Ірина Володимирівна

Кронштадтська,7-А,м.Запоріжжя, 69001,
тел.(0612) 32-60-02,
факс 32-60-02,
E-mail: shkola37@list.ru




Провідна педагогічна ідея досвіду:

Послідовно і системно виробляти в учнів часове (хронологічне) історичне мислення, уміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, активно використовувати в нестандартній (позанавчальній) ситуації, вміння самостійно здобувати знання. Системним підходом сприяти формуванню інформаційної, соціокультурної, комунікативної компетенцій. Забезпечувати виховання  патріотизму, гуманізму, моральних засад, притаманних «людині Світу». Розвиток особистості учня.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Стратегія розвитку освіти в Україні ХХІ століччя передбачає створення цілісної системи безперервного навчання і виховання з метою досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. Серед напрямків реформування загальної середньої освіти зазначено, зокрема, досягнення якісно нового рівня у вивченні суспільно-гуманітарних наук. Досягнення поставлених орієнтирів можливе лише на принципах гуманізації та гуманітаризації, що передбачають
  • ствердження людини як вищої соціальної цінності;
  • розкриття її здібностей, задоволення різноманітних освітніх потреб;
  • забезпечення пріоритету загальнолюдських цінностей, гармонії відносин людини і оточуючого середовища, людини  і суспільства;
  • формування цілісної картини світу і людських взаємин, культури особистості, самостійності мислення.
Системно проводячи реалізацію змістовної лінії навчального предмету «Історія», зокрема інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія» в 6 класі, відповідно до тенденцій соціального розвитку, на виконання Державного стандарту вчитель історії побудовою  своєї дидактико-педагогічної діяльності, спрямованої на виконання вимог навчальної програми,  сприяє
  •      засвоєнню духовних цінностей у пізнавальній, діяльнісно-вольовій та комунікативній сферах;
  •      створенню бази для інтелектуального розвитку школярів з урахуванням психолого-дидактичного аспекту, а саме на поєднанні особистісно орієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів до навчання;
  •      формуванню інформаційної, соціокультурної, комунікативної компетенцій;
  •      вихованню патріотизму, гуманізму, моральних засад, притаманних «людині Світу».

Науково-теоретична база досвіду:

Педагог базує свою діяльність на провідних принципах дидактики: науковості,  доступності, послідовності, наочності, а також на принципі свободи вибору, принципі діяльності, принципі зворотного зв'язку.  
Вивчення визначальних положень суспільно-гуманітарного навчання, провідних принципів дидактики, різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів сучасного унаочнення за можливостей використання інформаційно-комп'ютерних технологій визначило вибір теми і  послідовну розробку основного змісту  матеріалів досвіду  молодого творчого  вчителя з метою реалізації у педагогічній діяльності провідної мети предмету «Історія» та його освітніх, розвивальних і виховних цілей.

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.
Істотна риса якісного уроку по історії – це його цілісність й організаційна чіткість, тісний зв'язок всіх його елементів, певна тематична й Це залежить від підготовки вчителя й учнів. Неодмінною умовою організаційної чіткості в проведенні уроку є вміння вчителя створювати необхідну творчу навчальну атмосферу, живу зацікавленість усього класу й кожного учня в тій роботі, що проводиться на уроці, а саме під час перевірки домашнього завдання, повторення, вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого.
Урок – основна форма роботи в школі, це надзвичайно складний педагогічний елемент. Враховуючи різноманіття підходів до теоретичного осмислення сутності та класифікації активних методів навчання, пропонованих різними авторами, представляється доцільним використовувати найбільш очевидний спосіб їх класифікації – адресний, тобто такий, що визначає напрям використання того чи іншого способу на уроці. Під час виконання домашнього завдання, творчих робіт, пошуково-дослідницьких та презентаційних проектів з історії школярі вчаться працювати з інформаційними каталогами та медіа-ресурсами, вказувати джерела отриманої ними інформації, набувають культури в роботі з текстовими і графічними документами.
В умовах модернізації сучасної школи підвищуються вимоги до якості підготовки учнів, збільшується обсяг знань. В цих умовах школяр стикається з величезним потоком інформації, яку він має можливість почерпнути з різних джерел і повинен навчитися це робити, адже складність і об'ємність матеріалу істотно ускладнює  цілісне сприйняття і осмислення навчального матеріалу. Інформаційна перенасиченість і недостатнє структурування навчального матеріалу ставлять перед школярем проблему запам'ятовування і засвоєння теоретичних і практичних знань, одержуваних у школі. Вчителем у поданих матеріалах («Портфоліо вчителя, анотація»; «стислий опис напрацювать з теоретико-методичним обґрунтуванням»; «Культурний розвиток України» (подання нового матеріалу), «Люди кам'яного віку», «Спарта», «Єгипет», «Відродження», «Стародавня історія України» (узагальнення) розкриваються можливості  застосування на  уроках опорних конспектів, таблиць, схем, введених до презентацій. Представлені завдання з використанням опорно-логічних схем. Приділено особливу увагу перевірці домашнього завдання, вивченню нових понять, проведенню узагальнення і  тестового контролю знань.

Результативність впровадження досвіду:

  •      зростання зацікавленості  предметом вивчення;
  •      розвиток  самостійності;
  •      стабільність навчальних результатів учнів;
  •      взаєморозуміння і творча співпраця учителя та учнів.
Репрезентація досвіду:
Напрацювання вчителя можуть бути використані  широким колом вчителів школи, району,міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався протягом 3-х років, перевірений в роботі з учнями. Можуть бути надруковані у фахових періодичних виданнях.

Категорія: Історія і правознавство | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 956 | Теги: «Інноваційні методи», узагальнення знань», «урок історії» «опитування, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.6/42
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020