Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 13:08

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Формування інформаційно-комунікативної компетентності на уроках історії та позакласних заходах
Формування інформаційно-комунікативної компетентності на уроках історії та позакласних заходах

Журавльова Жанна Борисівна, вчитель історії та суспільствознавства,
категорія «Вчитель вищої категорії», старший вчитель.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 73
Запорізької міської ради Запорізької області,
директор Ткачова Лариса Петрівна, 
вул. Дудикіна 16

224-77-62, e-mail: znz73@i.ua,

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В умовах переходу від знаннєвої парадигми освіти до компетентнісної закономірно відбувається трансформація пріоритетів функцій: інформаційна функція вчителя як транслятора інформації поступається організаційній та управлінській функціям керівника і організатора доцільної учнівської діяльності. Серед напрямів трансформації шкільної історичної освіти є переорієнтація її змісту на виховання компетентної особистості, яка не лише володіє певною системою знань, але й уміє адекватно діяти в певних життєвих ситуаціях, застосовуючи набуті знання на практиці й беручи на себе відповідальність за свою осмислено-перетворювальну діяльність.

Науково-теоретична база досвіду:
Працюючи над даною темою, я використовую нижчеперелічені педагогічні ідеї і теоретичні підходи:
  • особистісно зорієнтоване І.С.Якиманської, яка ставить пріоритет рішення учбової задачі на особовому рівні, що мобілізує і розвиває могутні структури інтелекту;
  • принципи компетентнісного підходу А.В.Хуторського, О.А.Бондаревської, які припускають формування не тільки системи знань, умінь і навичок, але і готовність особою використовувати їх в особистому досвіді;
  • підхід до структуризації учбового заняття Т.М.Давиденко, Е.В.Тонкова, що полягає в забезпеченні оптимальної побудови процесу навчання у зв’язку із вивченням тієї або іншої теми.
-Життєва компетентність особистості: Науково-методичний посібник/За ред.. Л.В.Сохань, І.Є.Єрмакова, Г.М.Несен – К.: Богдана, 2003;
- Пометун О. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/Під заг. Ред.. О.В.Овчарук.- К.: К.І.С., 2004;
- Селевко Г. Компетентності та їх класифікація//Народна освіта, 2004. №4.

Стисла анотація досвіду:
Інформаційно-комунікативні технології надають мені можливість застосовувати нові педагогічні інструменти: інтерактив, мультімедіа, комунікативність та продуктивність.
Використовуючи ці інструменти, я можу:
розвивати активно - діяльнісні форми навчання на уроках;
за рахунок діалогу з програмою, який отримує характер навчальної гри, сприяти активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищити мотивацію до вивчення історії;
організовувати навчання історії на основі взаємодії учня і комп’ютера та групової роботи учнів;
всебічно викладати інформацію з використанням високоякісної наочності (додатки 1-2);
організовувати процес самостійної творчої праці учнів на уроках та в позаурочний час, самоатестацію на основі програм, які впроваджені в навчальний процес;
контролювати теоретичні знання, вміння та навички;
надати можливість повернутися до попереднього матеріалу у разі виникнення проблем;
автоматизувати нетворчі, рутинні операції;
зацікавити учбовим матеріалом, активізувати пізнавальну діяльність учнів;
індивідуалізувати та диференціювати процес навчання, надати можливість учням навчатись відповідно до своїх здібностей
широко використовувати першоджерела;
підносити на новий рівень інформаційну компетенцію учнів;
розширити власні інформаційні можливості;
збільшити кількість та різноманітність тренувальних вправ, задач, завдань.

Результативність впровадження досвіду:
Порівняльний аналіз результатів річного оцінювання та оцінок стартового контролю свідчить про те, що учні підвищують свої результати.

Репрезентація досвіду: 
Досвід розповсюджено на рівні району (виступ на засіданні РМЦ та ШМО, відкриті уроки).
Категорія: Історія і правознавство | Додав: LeninRMO (30.01.2014)
Переглядів: 1756 | Коментарі: 2 | Теги: істор, інтегрована характеристика особисто, методика викладання, технології, ключові компетентності, особистісно-орієнтовані технології, Ленінський | Рейтинг: 3.6/156
Всього коментарів: 2
2 Александр  
Очень понравилось, расширяет информационные возможности.

1 Лариса  
Спасибо, интересно для ознакомления и использования в работе.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024