Дослідження рівнів, умінь учнів аналізувати нормативно-правові акти на уроках правознавства Шаріпова Наталія Анатоліївна, вчитель історії та правознавства, перша кваліфікаційна категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. №38 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Бисько Ірина Володимирівна
вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059 тел. (061)7698019
Провідна педагогічна ідея досвіду: суспільство потребує особистості, здатної свідомо реалізувати свої права та інтереси у життєвих ситуаціях, критично оцінювати їх з позиції права. Це завдання можна вирішити завдяки розвитку критичного мислення учнів у процесі формування вмінь вирішувати правові ситуації на основі аналізу правових джерел, що є одним із завдань Державного стандарту базової та повної середньої освіти, а також навчальних програм із правознавства.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду. Досліджується проблема критичного мислення у процесі розв’язання правових ситуацій та шляхи формування вмінь вирішувати правові ситуації, які б сприяли розвитку критичного мислення.
Науково-теоретична база досвіду. Дослідження технологій критичного мислення здійснювали вітчизняні та зарубіжні вчені: О. Пометун, Т. Ремех. Питанню формування вмінь вирішувати правові ситуації присвячені педагогічні дослідження О. Пєвцової, О. Пометун, Т. Ремех, І. Усенка та інших.
Стисла анотація досвіду. Формуються уміння та навички аналізувати нормативно-правові акти на уроках правознавства та історії. Саме через аналіз та практичне застосування нормативно-правових актів учні можуть не лише здобути знання, а і навчитися діяти згідно із нормами права у різноманітних життєвих ситуаціях, демонструвати непримиренність до протиправної поведінки. З метою забезпечення високого рівня з формування навичок аналізу нормативно-правових актів розроблень Модель розвитку умінь роботи з нормативно-правовими актами за змістом навчання.
Результативність впровадження досвіду: - призові місця на районній предметній олімпіаді з правознавство протягом останніх чотирьох років - призери Всеукраїнського інтерактивного конкурсу з правознавства «Кришталева сова» - призери міського правознавчого конкурсу «Є права у кожного із нас» - вступ випускників 11-х класів до ВНЗ на факультет «Правознавства»
Репрезентація досвіду: доповідь «Дослідження рівнів умінь учнів аналізувати нормативно-правові акти на уроках правознавства» на VII Міжнародній науково-практичній конференції з питань патріотичного виховання молоді, публікація матеріалів досвіду в інформаційному збірнику за результатами конференції.
|