Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 09:19

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як засіб підвищення пізнавальної активності учнів на уроках німецької мови
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як засіб підвищення пізнавальної активності учнів на уроках німецької мови

Бондаренко Юлія Василівна 

Учитель німецької мови, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Запорізька гімназія № 46 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Кругла Людмила Юхимівна

69009, м. Запоріжжя , вул. Орджонікідзе, 29 

тел.: (+061)236-56-14

email: gimnazy46@i.ua

http://gimnazy46.wix.com/school


Провідна педагогічна ідея досвіду 

Наданий досвід роботи вчителя висвітлює нові завдання мовленнєвої освіти з її орієнтацією на інтегративність змісту іншомовного спілкування, профільність, орієнтацію на міжкультурний аспект в оволодінні мовами. У роботі розкриваються зміст і форми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес. Значну увагу приділено використанню ІКТ у формуванні полікультурної компетентності учня, що створює оптимальні умови для розкриття його індивідуальності та виховання інноваційної особистості, а також підвищує пізнавальну активність. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Актуальність досвіду. Підвищення рівня пізнавальної активності учнів на уроках іноземної мови можливо при  впровадженні ІКТ у навчально-виховний процес. Ця необхідність зумовлена стрімким інформаційним і технологічним прогресом, розвитком суспільства та потребою у освічених, творчих особистостях, компетентних фахівцях із знанням інформаційно-комунікаційних технологій та іноземних мов; професіоналів, що прагнуть взаємовигідного співробітництва, формування нового ставлення до нашої держави у Європі і у світі. Велике значення надається також розвитку інформаційної компетенції педагога та підвищенню пізнавальної активності учня, розкриттю його індивідуальності. Таким чином, впровадження в навчальний процес нових інформаційних технологій надає можливість вдосконалити навчальний процес, розширити можливості вчителів щодо індивідуалізації та диференціації навчання.

Науково-теоретична база досвіду 

Предметом багатьох досліджень сучасних науковців стали проблеми вивчення пізнавальної активності учнів у навчальному процесі. У роботі Матюшкіна А.М. розкривається зміст психологічної структури, розвитку пізнавальної активності учнів. Приклади розвитку пізнавальної активності грою наводить Анікєєва П.М.. Г.І. Щукіна розглядає пізнавальну активність як особистісне навчання, що характеризується пошуковою спрямованістю, пізнавальним інтересом та емоційним підйомом.

Необхідність впровадження сучасних комп’ютерних технологій в освітній процес обґрунтовують О.В. Чумаченко та О.Б. Шаталова. Вони зазначають, що використання комп’ютерних технологій впливає на збільшення позитивної мотивації навчання. Л.І. Морська у своїй роботі зазначила, що використовувати ІКТ можна на кожному з етапів типового уроку іноземної мови. Т. Сергєєва та В. Шемберко доводять, що ІКТ у навчанні використовуються як інтерактивний засіб пізнавальної діяльності, направлений на творчий розвиток учнів.

Стисла анотація досвіду 

Державні програми та накази сприяють подальшому розвитку впровадження ІКТ у навчальний процес. Це підвищує рівень пізнавальної активності учнів, яку досліджують науковці. У досвіді велика увага приділяється дослідженням науковців та викладачів ВНЗ щодо використань ІКТ під час уроку. Два роки поспіль творча група вчителів кафедри іноземних мов, керівником якої є я, працювала над впровадженням ІКТ у навчальний процес. Вчителі займалися дослідницько-пошуковою діяльністю та добором навчального матеріалу у Інтернеті, знайомилися з автентичним країнознавчим матеріалом.

Авторами автентичних підручників видавництва „Hueber" запланована навчальна діяльність вчителя та учня з використанням ІКТ, запропоновані приклади завдань, які спонукають учнів до дослідницько-пошукової діяльності в Інтернеті. Як вчитель-практик, я використовую під час підготовки до уроку та проведення уроку текстовий редактор Word, електроні таблиці Excel, програми для створення презентацій, роздруковую додаткові матеріали та вправи, працюю з програмами online.

Я створила блог «Deutsch! Toll!» (www.deutsch46.blogspot.com), співавторами якого є учні 9 – А та 11 – А класів. Блог виступає як джерело навчальної інформації й представляє також матеріали нового покоління (наприклад, гіперпосилання). В блозі представлені всі види ІКТ. Він є засобом для організації навчання у співпраці.

На своїх уроках я впроваджую використання мультимедійних презентацій Power Point. Вже в першому класі при введенні, активізації кожної букви я пропоную презентацію. Результативними є вправи - ігри: «Відгадай», «Наведи порядок, «Я – вчитель». У 2 класі (тема «Школа») презентація використовується на протязі теми. Починаючи з 7 класу, я пропоную учням самостійно створювати мультимедійні презентації, проектувати. На одному з уроків німецької мови у 8 – А класі з теми «Наука і техніка. Покоління @» комп’ютер став справжнім учасником навчально-виховного процесу. Під час уроку учні працювали за опорами презентації, переглядали відео та слухали пісню в Інтернет, виконували вправу online. Мною розроблені дидактичні вправи для індивідуальної роботи учнів з комп’ютером: навчання лічби, тренування орфографічних навичок, систематизація знань з теми, навчання граматики, розвиток навичок письма, при навчанні написання E-Mail, введення та активізація нових лексичних одиниць.

Для вчителів німецької мови району створений блог «Діалог» (http://rmzdeutsch.blogspot.com), адміністратором якого я є, а всі вчителі – співавтори. Мета створення та завдання блогу висвітлюються у досвіді.

Результативність впровадження досвіду 

Мною були, протягом п’яти років (2009-2013 роки), проведені дослідження, метою яких було вивчення рівня пізнавальної активності учнів шляхом впровадження ІКТ. На початку дослідження (2009-2010 н. р.) 47 учнів двох п’ятих класів та в кінці дослідження (2012-2013 н. р.) ті самі 47 учнів дев’ятих класів.

Я дійшла висновку, що аналіз якісних змін показників рівня пізнавальної активності учнів на уроках німецької мови при впровадженні ІКТ, доводить явне підвищення рівня пізнавальної активності.

З метою виявлення рівня пізнавального інтересу до впровадження ІКТ у навчальний процес мною були проанкетовані 15 учнів дев’ятого класу гімназії. Досліджувалися наступні питання:

1.Рівень інформаційної компетентності учнів.

2.Рівень пізнавального інтересу до застосування Інтернет-ресурсів під час уроку.

3.Перспективи розвитку методики вивчення іноземної мови за допомогою Інтернету.

На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що учні володіють навичками роботи з комп’ютером на достатньому та високому рівні, зацікавлені використанням Інтернету у своєму навчанні, вважають, що навчання за допомогою Інтернет є прогресивним та перспективним.

Репрезентація досвіду 

Проблема впровадження інформаційних технологій викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови гімназії, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри іноземних мов гімназії, методичного обєднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.


http://wiki.ciit.zp.ua/index.php/%D0%A3%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%AE%D0%BB%D0%B8%D1%8F_%D0%91%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE





Категорія: Іноземні мови | Додав: zavod (27.01.2014)
Переглядів: 2330 | Коментарі: 14 | Теги: полікультурна компетенція, блог „Діалог“, блог „Deutsch!!! Toll!!!“, Заводський, підручники видавництва „Hueber“, автентичний країнознавчий матеріал | Рейтинг: 3.6/316
Всього коментарів: 141 2 »
14 Людмила  
Замечательная, интересная работа! И очень актуальная тема.

13 Аноним  
Боже мой,ето ужасно!

12 Юля  
Робота просто супер, все чітко та доступно викладено. Успіхів

11 Юлія  
Интересная работа, качественная, оригинальная

10 Михаил  
Очень высокий уровень. Профи!!!

9 Peter  
Титанический труд! Вы учитель по призванию! Эта презентация---пример для всех!

8 валентина  
Прфессионально

7 Марія  
Дуже цікава робота)

6 Галина  
Педагогічна ідея досвіду є актуальною для сучасного школяра та
необхідною для сучасного успішного педагога. Подальших успіхів!

5 Олена  
Згодна з попередніми коментаріями!

1-10 11-14
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024