Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 13:44

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Використання мовного портфоліо учня на уроках англійської мови
Використання мовного портфоліо учня на уроках англійської мови
Копіцина Наталія Василівна, 
вчитель англійської мови, вища категорія, «старший вчитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання мовного портфоліо учня це керований навчальний процес із реальним прогнозованим результатом. Портфоліо дає можливість визначити рівні мовленнєвих компетенцій,  допомагає зміцнити та поглибити знання учнів. Портфоліо показує рівень оволодіння практичними вміннями та навичками. Використання мовного портфоліо формує пізнавальний інтерес учня, враховує особистісні якості, формує світоглядну позицію.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Портфоліо є сучасним засобом та новим методом пізнання, що є важливою вимогою якості освіти. Якість об’єкту навчання в середній школі – це рівень навченості учнів, міцність і глибина їхніх знань, практичних умінь, сформованість пізнавальних інтересів, інтелекту, особистих якостей, світоглядної позиції.

Науково-теоретична база досвіду: Мовне портфоліо, розроблене Лінгвістичним Комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до навчання, викладання й оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов громадянами європейських країн, було презентовано в Україні 2003 року після опрацювання в 15 країнах Європейського Союзу. У цьому напрямку працюють такі науковці: О. Карп’юк, Л.В. Василенко, В.Г. Вікторов, Б. Бабенко, М. Сікачова.
     
Стисла анотація досвіду: Керований навчальний процес із  реальним результатом сьогодні є інноваційною діяльністю в освіті. Метод мовного портфоліо є дієвим інструментом гуманістичного навчання іноземних мов і формування учнівської  автономії в навчанні. Пропоновані матеріали містять портфоліо, які учні ведуть протягом року або працюючи над однією темою. Портфоліо містять мовний паспорт, мовну біографію та мовне досьє. Мовний паспорт включає самооцінку учнем власних мовленнєвих компетенцій, фото, анкетні данні, особисту інформацію. Мовна біографія містить план роботи на тему (рік), аркуш самоосвіти, що дає учням право вибору теми згідно з їх інтересами. У мовному досьє учень збирає зразки своїх творчих робіт   (проекти, доповіді, кросворди, сінквейни, асоціації з теми, тощо).
     
Результативність впровадження досвіду: Мовне портфоліо дає можливість регулярного, систематичного моніторингу пізнавальної діяльності за алгоритмом: проблема планування процесу вивчення й розв’язання проблеми, практичний результат роботи (тест, реферат, проект, узагальнення матеріалу). Тобто ключові компетентності впроваджуються у навчальний процес за алгоритмом: знання – уміння – навички - компетентність. Навчальний процес – це взаємодія учителя та учня, де вчитель керує активністю учня, забезпечує мотивацію навчання, формує самоосвітню компетентність учня, вміння орієнтуватися в освітньому просторі, розвиває творчі здібності учнів.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: засідання ШМО англійської мови; Комунарський район: засідання творчої групи «Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення наступності і перспективності змісту навчання між ступенями шкільної освіти та вимог щодо застосування на уроках англійської мови середньої ланки»,  що працювала в рамках РМЦ. 
Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 1900 | Теги: мовленнєва компетенція, мовне досьє, мовна біографія, Комунарський, мовний паспорт, пізнавальний інтерес, ключові компетентності, мовне портфоліо | Рейтинг: 2.9/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024