Використання інноваційних технологій навчання як засіб розвитку творчої активності учнів на уроках англійської мови
Колупаєва Тетяна Миколаївна, вчитель англійської мови , спеціаліст
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б Телефон: 769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Сучасність висуває високі вимоги до навчання та практичного застосуванню англійської мови . Одним з найважливішим напрямком в системі освіти є впровадження інноваційних технологій навчання ,які відповідають потребам сучасності. Використання новітніх методик стає невід’ємним помічником у зростанні зацікавленості учнів до вивчення предмета. На уроках англійської мови стають високоефективними творчі розвиваючи фактори в навчальній комунікативно - пізнавальній діяльності. Це комплексна діяльність по створенню ,освоєнню, використанню та розповсюдженню нововведень. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови , вчителі повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання, при яких в учнів виникає інтерес до творчої роботи, учні стають активними ,розкутими, намагаються досягти успіху.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Модернізація української освіти визначає соціальні вимоги до системи освіти. Суспільству, що розвивається, потрібні сучасно освічені, завзяті люди, які можуть самостійно приймати відповідальні рішення в ситуації вибору, прогнозуючи можливі наслідки, здібні до співпраці, відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю. Тому все частіше піднімається питання про вживання нових технологій. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання, що підвищує практичну направленість занять, дозволяє поєднати самостійну, індивідуальну роботу з груповою та колективною. Це сприяє підвищенню якості навчання, удосконалює практику викладання іноземних мов. Застосування вчителем на уроках іноземної мови знань інформаційно-комунікаційних технологій навчання дозволяє ефектно та доступно відзначити новизну навчального матеріалу , навести приклади практичного застосування знань іноземної мови; створити мовне середовище тощо .
Науково-теоретична база досвіду: Наукові праці Дж. Дьюї , Л.Виготського, І. Волкова, М. Кларина , Д.Ельконіна , К. Баханова , В. Гузєєва , І. Якимської.
Стисла анотація досвіду: Сучасні педагогічні технології такі, як навчання у співпраці, ситуативне навчання, проектна методика, використання інтерактивних вправ («Спільний проект», «Синтез думок», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Кожен вчить кожного» , «Мозаїка» та ін.), використання нових інформаційних технологій та Інтернет – ресурсів допомагають реалізувати особово-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їх рівня знань.( урок у 8 класі з теми «Music is the soundtrack of our life », позакласний захід « Tea ceremony» ) Проблемно-ситуативне навчання як форма організації педагогічного процесу створює сприятливі умови для поєднання фронтальної, групової та індивідуальної роботи. Використання комп'ютерних технологій в викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання, оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові. ( Віртуальна подорож у 10 класі «National cuisine») На уроках англійської мови за допомогою Інтернету можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань: формувати навички і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати уміння письмової мови школярів; поповнювати словарний запас учнів; формувати у школярів мотивацію до вивчення англійської мови.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження та застосування інноваційних технологій на уроках англійської мови це допоміжний засіб учбово-пізнавальної діяльності учнів , засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову, швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, вмінь та навичок учнів , засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності.
Репрезентація досвіду: Презентація досвіду на засіданні творчої групи вчителів англійської мови Комунарського району, засіданнях ШМО , виступ на міському науково-практичному семінарі при ЗНУ.
|