Підвищення мотивації до навчальної праці є однією з основ оптимізації навчального процесу. Ефективне формування мотивації в навчанні іноземної мови можливе при використанні різноманітних методів в комплексі. Вибір методів та вправ, які може використовувати вчитель, залежить від ряду факторів,таких, як вікова категорія учнів, особливості матеріалу, етап вивчення теми,тощо.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Пошук шляхів та способів підвищення мотивації при вивченні іноземної мови є дуже актуальним нині, коли формування конкурентоспроможної особи є провідним завданням шкільної освіти в умовах реалізації «Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті». Мотивація є особливо важливим і специфічним компонентом навчальної діяльності,через реалізацію і за допомогою якого, можливе формування навчальної діяльності школярів у цілому.
Науково - теоретична база досвіду :
Теоретичну базу досвіту складають наукові дослідження відомих вітчизняних та зарубіжних методистів : Є.Ільїна, Ф.Денера, Є. Лонкі,Л.С.Виготського, Д. Мак- Мілліна, В. А. Артемова, О.А.Колеснікова, М. А. Лютера та їн.
Стисла анотація досвіду:
Шляхами формування мотивації можуть вважатися: створення пізнавальних протиріч, проблемно - пошукових ситуацій, емоційний настрій, навчання,засноване на діяльності,аналіз подій, вирішення конфліктів, ігровий азарт, рольова гра, самоаналіз діяльності, рефлексія, колективний пошук, похвала, знання про можливості, професійна необхідність, очікування.
На виставці планується представити ряд матеріалів, які демонструють, як можна використовувати рольові ігри , проблемні ситуації та проектну діяльність учнів при роботі над новим матеріалом та закріпленні вивченого.
Результативність впровадження досвіду:
У процесі вивчення проблеми вчитель дослідив прийоми, методи та форми роботи, які сприяють підвищенню мотивації до вивчення іноземної мови у учнів. Було виявлено, що двома найбільш ефективними методами, на нашу думку,є використання рольової гри та проектної діяльності учнів. Розроблено ряд вправ , направлених на підготовку учнів до створення проектів. Зроблено висновок про те, що гра виконує навчальну мотиваційно- збуджувальну, орієнтуючу, компенсаторну та виховну функції. Проектна діяльність, в свою чергу, мобілізує різні навички та вміння учнів і особливо ефективна при використанні її на заключному етапі вивчення теми.
Репрезентація досвіду:
Практичні результати впровадження досвіту були репрезентовані в даному навчальному закладі в доповідях на засіданнях ШМО, педагогічної ради гімназії № 11, на тренінгу, проведеному на засіданні шкільної творчої групи вчителів англійської мови гімназії № 11.