Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 06:17

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Реалізація компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійської мови
Реалізація компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійської мови через  використання на уроках проектної технології


Воленко Оксана Костянтинівна, 
вчитель англійської мови, вища категорія


 Запорізький навчально-виховний комплекс № 60
Запорізької  міської  ради  Запорізької  області
 Директор:   Власюк  С.М.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Уральська, 27
Телефон: 65-01-34,65-18-27



Провідна педагогічна ідея досвіду: Школа має впроваджувати освітні технології, які сприятимуть розвитку таких необхідних компетентностей учнів, як пізнавальна, самоосвітня, особистісна, інформаційна, соціальна, полікультурна та комунікативна. Основними компонентами предметної компетенції є інтерактивне навчання (взаємодія з навчальним матеріалом, учителем, учнями), активне навчання (імітація комунікативних ситуацій під час уроків) та глибоке пізнання шляхом занурення в реальний життєвий контекст.  Метод проектів є однією з інноваційних педагогічних технологій. Він вимагає від учнів застосування нових знань, спираючись на засвоєний раніше матеріал; виробляє вміння діяти і приймати рішення самостійно чи в складі команди та розв'язувати конфлікти; шукати, компонувати і застосовувати нову інформацію з різноманітних джерел, використовуючи інформаційно-комп'ютерні технології для виконання конкретних завдань; розвиває критичне мислення і прагнення до творчості та саморозвитку; формує бажання і здатність самостійно вчитися. Головна ідея проектного методу полягає в тому, що учень із захопленням виконує роботу, яку обирає самостійно; його діяльність може не обмежуватись тільки навчальним предметом; має практичне застосування та практичний результат. Застосування проектної технології допомагає вирішити проблему мотивації, створити позитивний настрій для вивчення англійської мови та умови для розкриття потенційних можливостей кожного учня. 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Навчальний проект — це спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів, які мають спільну мету, застосовують однакові засоби і методи діяльності, спрямовані на досягнення спільного реального результату, потрібного для розв’язання вагомої проблеми. У процесі проектної діяльності учні набувають такі вміння:
       - планувати свою роботу, попередньо передбачаючи можливі результати; 
       - використовувати різноманітні джерела інформації; 
       - самостійно збирати матеріал; 
       -  аналізувати і зіставляти факти, аргументувати свою думку; 
        - приймати рішення; 
       - установлювати соціальні контакти ;
       - створювати ”кінцевий продукт” – матеріальні носії проектної діяльності; 
        - презентувати створене перед аудиторією, оцінювати себе та інших. 

Науково-теоретична база досвіду: нові Держстандарти  загальної середньої освіти; ідея особистісно і практично орієнтованої підготовки вчителя ,теоретико-методологічний  рівень, опрацьований в працях І.Д.Бех, О.С.Падалки, І.Ф.Прокопенко.

Стисла анотація досвіду: Популярність методу проектів зумовлена тим, що в силу своєї дидактичної сутності він дозволяє вирішувати завдання розвитку творчих можливостей учнів, умінь самостійно конструювати свої знання і застосовувати їх для вирішення пізнавальних і практичних завдань, орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати отриману інформацію, оскільки в різні моменти пізнавальної , експериментальної або прикладної, творчої діяльності учні використовують сукупність всіх перерахованих інтелектуальних навичок і вмінь. Основна мета навчання іноземних мов - формування комунікативної компетенції, що передбачає не тільки практичне володіння іноземною мовою, а й уміння працювати з інформацією: друкованої, звукової на різних носіях, тобто володіння вміннями критичного і творчого мислення. Отже, мова йде про певну організацію змісту навчання та пізнавальної діяльності учнів, яка б полегшувала і прискорювала оволодіння знаннями учнів , активізувала процес їх засвоєння, навчала школярів прийомам самостійної роботи з навчальним матеріалом та інформацією, сприяла формуванню у них інформаційної  та комунікативної компетенцій. Для реалізації цілей сучасної системи освіти світова педагогіка взяла орієнтир на особистісно-орієнтований підхід. Поряд з такими методами, як навчання в співробітництві, дискусії, рольові ігри проблемної спрямованості, метод проектів найбільш повно відображає основні принципи особистісно орієнтованого підходу, який базується на принципах гуманістичного напрямку в психології та педагогіці. За самою своєю суттю метод проектів передбачає необхідність диференціації навчання, орієнтацію на особистість учня, його потреби і можливості, грунтується на принципах співпраці та включення учнів в активні види діяльності. Використання методу проектів при навчанні іноземної мови дозволяє учням використовувати іноземну мову як засіб пізнання, спосіб вираження власних думок, сприйняття і осмислення думок інших людей. Це найбільш дієвий спосіб переключити увагу учнів з форми висловлювання на утримання і включитися в пізнання навколишнього світу засобами іноземної мови, розширюючи тим самим сферу дії соціокультурної компетенції. Об'єктом дослідження виступає навчально-виховний процес навчання. іноземної мови на середньому етапі з використанням методу проектів. Предметом дослідження є розробка методики організації та проведення проектної діяльності для формування комунікативної іншомовної компетенції на середньому етапі загальноосвітньої  школи.

Результативність впровадження досвіду: З метою активізації пізнавальної діяльності учнів і спрямування їх до вершин успіху вчитель залучає старшокласників до участі в усіх етапах учнівських предметних олімпіад, приймає участь у  «Програмі обміну майбутніх лідерів - FLEX», Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Гринвіч». стимулює мотивацію учнів у здобутті якісної освіти , розвиває навички говоріння, письма, аудіювання, читання англійською мовою  та вивчення тем, соціально-значущих для кожного учня.

Репрезентація досвіду: навчальний заклад ЗНВК № 60.

Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (26.01.2014)
Переглядів: 1652 | Теги: Активізація пізнавальної діяльності, орієнтовано-особистісний підхід, метод проектів, Шевченківський | Рейтинг: 3.0/61
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024