Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 00:00

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Методичний супровід розвитку навичок читання на уроках англійської мови в 5 класі в умовах впровадження нового освітнього Держстандарту
Методичний супровід розвитку навичок читання на уроках англійської мови в 5 класі в умовах впровадження нового освітнього Держстандарту
Агєєва Інна Анатоліївна, 
вчитель англійської мови I категорії
                           
Запорізька  загальноосвітня  школа  І-ІІІ ступенів №83 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Овсейчук Любов Григорівна

Адреса: вул. Барикадна, 2
Телефон: 764-47-24, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Читання є одним з найважливіших видів комунікативно-пізнавальної діяльності, яка спрямована на вилучення інформації з письмового тексту. Читання - основа уміння безупинно вчитися, освоювати нове. При навчанні іноземної мови, читання розглядається, як самостійний вид мовленнєвої діяльності займає провідні місце за своєю важливістю та доступністю. 

Обгрунтування  актуальності  та  перспективності  досвіду: Комунікативний підхід до навчання іноземним мовам є сьогодні методичним стандартом. Реалізація комунікативного підходу означає, що формування іншомовних мовленнєвих навичок й умінь відбувається шляхом й завдяки здійсненню учнем іншомовної мовленнєвої діяльності, а процес навчання іноземної мови будується адекватно реальному процесу мовленнєвого спілкування. Досягти високого рівня комунікативної компетенції в англійській мові, не знаходячись серед її носіїв, дуже важко. Тому важливою задачею вчителя є створення на уроці іноземної мови реальних і уявлюваних ситуацій спілкування, використовуючи для цього різні прийоми роботи.
 Актуальність полягає в тому, що  Нові Держстандарти освіти  для учнів 5 класу вперше були введені в цьому  навчальному році і мета читання різко  відрізняється від попереднього стандарту, а саме:
 Старий Держстандарт: 
 Мета: формування першооснов читацької культури молодших школярів, емоційно - оцінного ставлення до змісту прочитаного, формування особистості дитини засобами художнього слова.
 За новим Держстандартом:
 Мета: формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань і навичок, оволодіння уміннями та навичками спілкування в усній і писемній формі з урахуванням мотивів, цілей та соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях.
 З урахуванням нових тенденцій,  над цією проблемною темою розпочала працювати перший рік.
      
Науково- теоретична база досвіду: Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)» та нові Держстандарти загальної середньої освіти.   
 Вчені вважають, що оволодіння формами усного іншомовного спілкування можливо  за допомогою розвитку навичок читання як одного із засобів мовленнєвої компетенції , причому успішність залежить від рівня і старанності добору текстів за відповідними темами ,щодо програмового матеріалу , правильності організації,  регулярності застосування даного виду навчальної діяльності і, звичайно, від майстерності вчителя і його відданості своїй справі.
Сутність досвіду
  Досвід роботи дозволяє оцінити потенціал використання навичок читання як засіб формування комунікативної компетентності та розширення кругозору школярів при вивченні англійської мови.
  Об’єктом досвіду  виступає процес використання читання як засіб формування комунікативної компетентності школярів з урахуванням нових Держстандартів при вивченні англійської мови у 5 класі.
    Предмет досвіду   - читання на уроках іноземної мови
Методи дослідження проблеми:
- спостереження, аналіз;
- розробка науково-методичних матеріалів з проблеми;
- впровадження  розроблених за темами  текстів з читання для 5 класу  з урахуванням нового  освітнього Держстандарту  під час навчальних занять;
- запровадження елементів аналізу діяльності роботи під час уроку, самоаналізу, взаємоаналізу;
- розробка дидактичного матеріалу, тестових завдань з читання для учнів 5 класу;
- моніторинг якості навчальних досягнень учнів;
- узагальнення досвіду роботи з проблеми дослідження;
Завдання досвіду:
1. Виявити можливості  використання  навичок читання  для  формування комунікативної компетентності учнів під час викладання англійської мови.
2.  Обґрунтувати та експериментально підтвердити ефективність використання читання у процесі формування компетентної особистості.
Гіпотеза досвіду
 Якщо систематично використовувати  читання на уроках, при цьому ретельно підбирати тексти, які б надавали багато додаткової цікавої інформації, то можна очікувати якісного формування комунікативної компетентності в учнів, що в свою чергу сприятиме:
1) продуктивному засвоєнню навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;
2) збагаченню соціального та комунікативного досвіду школярів;
3) підвищенню пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів.

Стисла анотація досвіду: Актуальність обраної проблеми визначається, по-перше, соціальним замовленням, по-друге, введенням нового Держстандарту загальної середньої  освіти. На сучасному етапі розвитку суспільства особливого значення набуває завдання комплексного виховання підростаючого покоління,формування нової людини, що гармонічно сполучає у собі духовне багатство, моральну чистоту і фізичну досконалість.
Однією з інноваційних технологій, яку використовує  Агєєва І .А. на своїх уроках, є розробка і використання тестових завдань з читання на уроках англійської мови в 5 класі. . Тести використовуються не тільки для оцінювання навчальних досягнень учнів, а й як тренувальні вправи при проведенні комбінованих уроків та занять з використанням інтерактивних методів навчання. Але використання тестових завдань без належної уваги до їх якості може призвести до негативних наслідків, тому вчитель має дуже виважено і компетентно підходити до складання тестів. Головне, на чому вчитель акцентує увагу, це те, що підготовка якісних текстів з читання та тестових матеріалів для учнів загальноосвітніх навчальних закладів – це не ремесло, а мистецтво, яке потребує творчості від педагога.

Результативність впровадження досвіду: Результативність впровадження досвіду ми можемо спостерігати проглянувши моніторинг навчальних досягнень учнів з англійської мови 
Практична реалізація досвіду
 Приклади практичного використання  методів та прийомів роботи з текстом  на уроках англійської мови  та теоретичне підґрунтя я систематизували в методичній роботі «Методичний супровід розвитку навичок читання на уроках англійської мови в 5 класі в умовах впровадження нового освітнього Держстандарту». 
 Практичне значення досвіду полягає в тому, що його матеріали можуть бути використані вчителями англійської мови  при плануванні та здійсненні навчально-виховного процесу з предмету, в організації роботи з обдарованими учнями, в діяльності творчих груп тощо.

Репрезентація досвіду: оскільки робота над даною проблемною темою розпочата в цьому навчальному році, то репрезентація може бути проведена на рівні навчального закладу.
Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 2416 | Теги: новий освітній Держстандарт, розвиток навичок читання, компетентнісна освіта, тексти з читання, вид мовленнєвої діяльності, тести, Комунарський | Рейтинг: 2.7/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024