Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 00:06

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Ігрові технології як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках французької мови

Ігрові технології як засіб підвищення  мотивації навчальної діяльності учнів на уроках французької мови 



Парусімова Лариса Андріївна,  
вчитель французької мови,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель 

Запорізька загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів № 51 Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор -Кропивна Тамара Іванівна, 
м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках французької мови, ефективність формування ключових компетентностей школярів через використання оптимальних можливостей ігрових технологій,  впровадження їх у навчально-виховний процес на кожному етапі навчання французької мови

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: досвід сприяє виконанню завдань Національної   доктрини    розвитку    освіти, закону України «Про загальну середню освіту», Державного стандарту мовної освіти, Національної програми «Діти України», Державної Національної програми «Освіта» («Україна  XXI століття»), Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, а також реалізації ідей компетентісно та особистісно зорієнтованого навчання, на яких ґрунтується новий Державний стандарт; зумовлений вимогами реальної педагогічної практики сучасної школи, яка диктує необхідність застосування під час викладання таких форм, методів, технологій навчання, які б збуджували творчість та ініціативу учнів,  створювали атмосферу розкутості, емоційного піднесення, викликали захоплення школярів навчальним процесом, формували основні групи компетентностей, надавали б можливість випускникам школи комфортно почуватися в сучасному світовому мультинаціональному просторі.
Науково-теоретична база досвіду:  ряд нормативних документів, як то: Національна Доктрина розвитку освіти України в XXI столітті; Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; Державні стандарти початкової та базової і повної загальної середньої освіти; Національна програма «Діти України»; Державна національна програма «Освіта» ("Україна  XXI століття"); Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти. В основу досвіду покладено  принцип оптимізації навчально – виховного процесу.  Проблемі мотивації навчальної діяльності учнів  присвячено роботи такими вченими, як А. Маркова, Т. Матіс, А. Орлова, Н.Бондаренко, Е. Вертоградська, Р. Гарднер, С. Григорян, І. Зарубінська, І.Зимня, П. Козик, В. Кузовлєв, У.Ламберт, О.Леонтьєв, Н.Симонова, та ін, ігровими технологіями цікавилися Г.Селевко, І.Підласий та ін. Однак проблема підвищення  мотивації навчальної діяльності учнів на уроках французької мови засобами ігрових технологій залишається недостатньо  розробленою.

Стисла анотація досвіду: Вид досвiду за характером новизни - модифiкацiйний. Оригiнальне,  цiлеспрямоване використання, рацiоналiзацiя і оптимізація впровадження ігрових технологій навчання іноземної мови, їхня інтеграція з ІКТ та іншими педагогічними технологіями дозволяє автору вистроїти ефективну педагогiчну систему, спрямовану на підвищення мотивації учнів до вивчення французької мови, формування i розвиток  глибоких та міцних знань, ключових компетентностей школярів. Основні положення  і пропозиції досвіду сприяють відродженню та утриманню інтересу учнів до навчальної діяльності на уроках французької мови через використання ігрових технологій, удосконаленню структури уроку або основних елементів цієї структури. Практичний матеріал досвіду відповідає обраній проблемі, всебічно охоплює її, відповідає вимогам новітніх підходів до проблеми, розкриває оптимальні шляхи вирішення проблеми.
Результативність впровадження досвіду:Кількість учнів Парусімової Л.А.,  які навчаються на високому та достатньому рівнях сягає 43%. 52% учнів виявляють високий рівень навчальної мотивації, 92% демонструють позитивне ставлення до навчального предмета. Спостерігається стійка позитивна динаміка мотивації пізнавальної діяльності учнів. В учнів сформовано навички мовної та мовленнєвої діяльності.  Вихованці Лариси Андріївни протягом останніх  років стабільно посідають призові місця на ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади   з французької мови (2008-2009 рік – ІІІ місце, 2009-10  – ІІІ місце, 2010-2011 - ІІІ місце, 2011 – 2012 – 2 ІІІ місця, 2012 – 2013 н.р. - 2 ІІІ місця, 2013-2014 - 2 ІІІ місця). Два роки поспіль  учні школи під керівництвом Лариси Андріївни беруть результативну участь у Всеукраїнському конкурсі з французької мови «Галлус».

Репрезентація досвіду: у рамках роботи районної предметно-методичної комісії вчителів французької мови Парусімовою Л.А. були проведені майстер-класи «Формування успішної особистості на уроках французької мови», «Розвиток успішної особистості в рамках проекту «Школа Співробітництва та Партнерства». Досвід вчителя було презентовано під час роботи районних творчих груп вчителів французької мови «Методичне забезпечення компетентісного підходу до формування змісту середньої освіти», «Особливості навчання іноземної мови учнів початкової школи». 
Категорія: Іноземні мови | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 1319 | Теги: метод навчання, ігрові ситуації, ігрові технології, мотивація, навчальна діяльність, рольова гра, французька м, дидактична гра, пізнавальна активність | Рейтинг: 2.6/51
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024