Провідна педагогічна ідея досвіду - ігрові технології в системі особистісно орієнтованого навчання, на прикладі дітей із кінестетичним типом інтелекту*, надають широкі можливості для розкриття індивідуальності кожного учня; гарантують активну взаємодію всіх учасників навчального процесу, урізноманітнення та значну активізацію пізнавальної діяльності учнів, розвиток інтересу до мови, яка вивчається – на протязі всьго навчального процесу; створюють можливості для ефективного іншомовного спілкування та ситуації успіху; приводять до партнерських стосунків вчителів та учнів; сприяють психологічній адаптації учнів в новому мовному просторі.
* Кінестетичний інтелект - свідомість усього тіла, дає можливість контролювати й інтерпретувати рух, танцювати, бігати, стрибати, торкатись, жестикулювати, установлювати гармонію тіла й розуму.
Даний досвід можуть використовувати вчителі англійської мови на всіх етапах навчальної діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
З урахуванням соціокультурних вимог сьогодення освіта повинна мати гуманістичне, особистісно-орієнтоване спрямування, унаслідок чого знання, уміння й навички перетворюються із мети навчання в засоби розвитку пізнавальних і особистісних якостей учнів. Учень не може засвоїти навчальний матеріал, який не відповідає потребі в його вивченні й не вимагає розумового напруження в навчанні, не вимагає емоційних переживань. Тому все більшого значення набуває орієнтація навчання на різнобічний розвиток учнів.
Актуальність ігрової технології в даний час підвищується через інтенсифікацію учбового процесу та перенасиченість сучасного учня інформацією. Як підтримати в учнів інтерес до матеріалу, що вивчається, та активізувати їх діяльність на протязі всього навчального процесу? Актуальним завданням школи є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості та виховання покоління здатного навчатися впродовж життя. Однією з форм навчання, що ефективно сприяє формуванню цінностей, умінь та навичок учнів, є гра, де практично використовуються знання, отримані на уроці і в позаурочний час.
Науково-теоретичною базою досвіду є ряд нормативних документів: Державна національна програма «Освіта. Україна XXIст», «Концепція викладання іноземних мов», психолого-педагогічна література з теми дослідження; дослідження американського психолога Говарда Гарднера «множинний інтелект», анкетування.
У своїй роботі спираюсь на досвід таких вчених та методистів, як:
А. Макаренко, Г. Селевко, Д. Ельконін, Т. Армстронг, Дж. Ашер, Herbert Puchta, Carol Read, Jim Scrivener, Jeremy Harmer, Г. Гарднер
Стисла анотація досвіду: вид досвіду за характером новизни – модифікаційний, який пов’язаний із удосконаленням, раціоналізацією відомих ідей та методик. Поєднання вивчення особистості, способу її навчання та розвитку з сучасними педагогічними ідеями та технологіями дозволяє автору побудувати на основі взаємодоповнюваності ефективну організацію навчального процесу, де учням пропонується індивідуальна методична увага й участь, які ґрунтуються на аналізі особистісних навчальних потреб і відповідальності та забезпечити навчальний процес інтерактивними методами діяльності, що сприяють використанню мови та формують в учнів комунікативні компетенції.
Результативність впровадження досвіду: позитивне ставлення учнів до оволодіння іноземною мовою ( перемоги та призові місця на районних та обласних олімпіадах з англійської мови, участь в предметних тижнях, Всеукраїнських конкурсах), покращення результатів навчання, вміння учнів застосовувати набуті знання та навички на практиці ( листування, спільні проекти з однолітками зі США та співпраця з волонтерами з Канади), вміння організовувати самостійну діяльність.
Репрезентація досвіду - досвід репрезентовано та реалізовано на базі ЗСШ №40. Форми репрезентації: районні практичні семінари, відкриті уроки, педмайстерня, публікації в Інтернет - виданнях: на методичних порталах «Учительський журнал он-лайн» та «Шкільний світ».