Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 10:44

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Функціонально-спрямоване навчання граматиці англійської мови як ефективний засіб формування комунікативної компетенції

Функціонально-спрямоване навчання граматиці   англійської мови як ефективний засіб формування комунікативної компетенції



Степаненко-Пайпер Людмила Василівна.
Вчитель англійської мови.
Спеціаліст I категорії.

Запорізька спеціалізована школа I-III ступенів № 40 з поглибленим вивченням англійської мови 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор - Ачкасов Михайло Федорович. 
м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 18-А. 
Телефони: (061)286-91-36, (061)283-75-71; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Спроба знайти більш ефективний підхід до вивчення англійської мови через функціонально-спрямований підхід. В зв’язку з  акцентом на комунікативну спрямованість та необхідністю формування  комунікативної компетенції проблеми навчання граматиці стають перед кожним вчителем. Граматика не є ціллю навчання, разом з вивченням лексичного матеріалу  це лише засоби на шляху до оволодіння основними необхідними навиками.  Неможливо встановити пріоритет граматики над лексикою, так само як і лексики над граматикою. Методи і прийоми, які використовуються при функціонально-спрямованому навчанні, роблять навчання граматиці більш цікавим, різноманітним, засоби навчання створюють більше асоціацій і сприяють кращому освоєнні та подальшому вживанню структур у мові та  на письмі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Актуальність даної теми визначається основними тенденціями розвитку сучасного суспільства, задачами поставленими перед закладами освіти України, щодо викладання іноземної мови (основні нормативні документи МОН України: Дискусії по різним точкам зору на вивчення граматики та її місце у вивченні іноземної мови ведуться дуже давно. І у різні періоди акцент робився то на свідомий метод навчання граматиці, то на так званий метод «навчання як рідної мови» який передбачає засвоєння граматичних структур на «підсвідомому рівні».   Задачею дослідження є – знайти « золоту середину» та зробити  навчання граматиці найбільш ефективними, різноманітними і цікавими.

Науково - теоретична база досвіду:
Визначальні ідеї для даного дослідження закладені в працях Я.А. Коменського, К.Д. Ушинського, П.П. Блонського, С.Т. Шацького, Н.К. Гончарова, А.Р. Лурія, де містяться вимоги враховувати індивідуальні особливості учнів у процесі навчання і виховання. Теоретична база для комплексного дослідження проблеми диференціації знаходиться в працях І.С. Якиманской, Н.М. Магомедова, С.А. Славіної, A.M. Гельмонт, A.A. Бударного, І.М. Осмоловської, що розглядають диференціацію як засіб розвитку особистості учня.
            Крім робіт по диференційному (а також індивідуальному підходах) даний досвід базується на основних тенденціях у методиці вивчення іноземної мови. А саме: 
           У квітні 1997 р. Радою Європи була схвалена остання редакція документа, що отримав назву "Сучасні мови: вивчення, навчання, оцінка. Загальноєвропейська компетенція" ("Modern Languages. Learning, Teaching, Assessment. А Common European Framework of reference"). 
            "Загальноєвропейська компетенція" не ставить завдання пропаганди єдиної методики навчання іноземним мовам. Функція цього документа - допомогти всім зацікавленим особам (учням, вчителям, авторам навчальних матеріалів, фахівцям з контрольно-оцінної діяльності, батькам, роботодавцям і т.д.) зорієнтуватися у виборі того чи іншого шляху оволодіння іноземними мовами, а також надати їм можливість ефективного обміну інформацією, що відноситься до сфери навчання.

Стисла анотація досвіду: основні принципи функціонального підходу,
полягають у наступному:
               1. Мовленнєва спрямованість.
               2. Функціональність.
               3. Ситуативність, рольова організація навчального процесу
               4. Новизна.
               5. Особистісна орієнтація спілкування.
               6. Колективне взаємодія
Основні методичні принципи функціонального підходу:
              1) комплексність і диференційованість;
              2) граматична активність;
              3) доступність;
              4) мінімізація складності завдань;
              5) системність - вивчення граматики в органічному зв'язку з  
                 лексикою;
              6) диференційована організація навчального матеріалу;
              7) здійснення зовнішнього керівництва і контролю;
              8) надання учням самостійності.
Результативність впровадження досвіду:  
Використання даного підходу  у поєднанні з іншими сучасними технологіями у навчанні, та сучасними засобами навчання (диференційний підхід, індивідуальна спрямованість,  сучасні комп’ютерні технології) закладає базу для формування необхідних комунікативних компетенцій. Засвоєння граматичного матеріалу стало більш ефективним і свідомим. 
Репрезентація досвіду: 
досвід було представлено на конкурсі «Учитель року 2011» (ІІ місце), виступи на засіданні кафедри вчителів іноземних мов, на засіданні РМЦ вчителів англійської мови


Категорія: Іноземні мови | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 996 | Теги: доступність, мотивація, мова, Особистісна орієнтац, рольова організація навчального про, ситуативність, граматика, лексика, граматична активність | Рейтинг: 2.5/52
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024