Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 13:14

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Формування життєвих компетентностей учнів в галузі загальної культури шляхом впровадження технології інтегрованого навчання на уроках англій
Формування життєвих компетентностей учнів в галузі загальної культури шляхом впровадження технології інтегрованого навчання на уроках англійської мови в умовах впровадження нового Державного  стандарту та нових програм з предмету
Ромащенко Тетяна Миколаївна, 
вчитель англійської мови, вища категорія, «старший вчитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    
е-mail: Shkola80@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду: Інтегроване навчання є однією з основних інновацій, яка здатна вирішувати найактуальніші проблеми освіти. В зв’язку з новою парадигмою освіти, перспектива використання інтегрованого навчання дозволить сформувати якісно нову систему - інтегральний освітній простір. Інтеграція знань із різних навчальних дисциплін — одна з ефективних форм пізнання світу. Вона дає учневі цілісне уявлення про світ, вчить сприймати життєві явища в їх глибинному взаємозв’язку, розуміти логіку розвитку процесів, пов’язаних з існуванням людського суспільства, активізує навчально-пізнавальну діяльність учнів, забезпечує їм можливість учитися самостійно працювати з додатковими джерелами інформації, широко використовувати освітні ресурси Інтернету.
     
 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Інтеграція предметів у сучасній школі – один із напрямків активних пошуків нових педагогічних рішень, що сприяють поліпшенню якості навчання, розвитку творчого потенціалу педагогічних колективів і окремих учителів з метою більш ефективного впливу на учнів .
 Сучасна система освіти спрямована на формування високоосвіченої, інтелектуально розвиненої особистості з цілісним уявленням картини світу, з розумінням глибини зв'язків явищ і процесів, які мають цю картину. Предметна роз'єднаність стає однією з причин фрагментарності світогляду випускника школи, у той час як у сучасному світі переважають тенденції до економічної, політичної, культурної, інформаційної інтеграції. Тема інтеграції навчальних предметів дуже мало розроблена, не звертаючи уваги на те, що інтеграція є найвищим ступенем втілення міжпредметних зв'язків.
 Вченими встановлено, що показником розумового розвитку учня є перенесення знань з одного предмета в інший, який характеризує продуктивність пізнавальної діяльності. Перенесення полягає в міжпредметному узагальненні відомого і синтезуванням нового, узагальненого знання. Міжпредметні зв'язки у навчанні вносять елементи творчості в розумову діяльність учня, а також елементи репродукції та пошуку, які проявляються в пізнавальній діяльності.

Науково-теоретична база досвіду: Концепція інтеграції в освіті виникла ще на початку ХХ століття у зв'язку зі збільшенням обсягу наукових знань. Перші практичні спроби створення освіти на проблемно-комплексній, інтегрованій основі були зроблені Д. Д'юї, С.Т. Швацьким, М.М.  Рубінштейном та ін. 
 Необхідність впровадження інтегрованих курсів у систему полілінгвальної освіти обґрунтовується у працях І.Л. Бім, С.У. Гончаренка, І.М. Козловської, Н.Є. Миропольської, А. Даффа, А. Малея, М. Фінок'яро, Ю.С.  Стиркіної та ін.. Тенденція уваги до проблеми інтеграції, започаткована К.Ушинським та В.Сухомлинським, значно розширилася і поглибилася в дослідженнях українських вчених – Л.Варзацької, М.Вашуленка, О.Савченко, І.Беха,  Н.Світловської, І.Волкової, М.Іванчук та ін. Увага провідних педагогів, дидактів і методистів до проблеми інтеграції пояснюється тим, що це об’єднання спрямоване на посилення інформаційного змісту та емоційне збагачення сприймання, мислення і почуттів учнів завдяки залученню додаткового цікавого матеріалу, що дає можливість з різних боків пізнати явище, поняття, досягти цілісності знань учнів.
     
Стисла анотація досвіду: Даний дидактичний матеріал є системою інтегрованих уроків з англійської мови і літератури, географії,  основ правознавства та позакласних заходів  і має великий потенціал в зв’язку з тим, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання мови, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок, формує основні життєві компетентності учнів у загальній культурі. Реалізація міжпредметних зв'язків дає змогу економно і водночас інтенсивно використовувати час на уроках .
     
Результативність впровадження досвіду: Введення інтегрованої системи більшою мірою, ніж традиційне предметне навчання, сприяє розвитку широко ерудованої людини з цілісним світоглядом і здатністюсамостійно систематизувати наявні в неї знання, нетрадиційно підходити до розв’язання різноманітних проблем. З іншого боку, цей метод навчання дуже привабливий і для вчителів, бо допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини,зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційніформи і методи навчання. 
 Результати інтегрованих уроків з англійської мови та літератури, географії,  основ правознавства та позакласних заходів дали змогу реалізувати наступні завдання:  
• знання учнів набувають системності;
• уміння стають узагальненими, сприяючи комплексному застосуванню знань, їхньому синтезу,
• перенесенню ідей та методів з однієї галузі науки до іншої, що, по суті, покладено в основу творчого підходу до наукової, художньої діяльності людини в сучасних умовах;
• посилюється світоглядна направленість пізнавальних інтересів учнів;
• більш ефективно формуються переконання,досягається всебічний розвиток особистості;
• сприяння оптимізації, інтенсифікації навчальної й педагогічної діяльності.
 Доцільність інтегрованих уроків зумовлена завданнями інтеграції знань, умінь і навичок учнів з основ наук. Вони сприяють розкриттю наукових законів та умов їх прояву в різних галузях науки та сферах практичної діяльності; виявленню специфіки та можливості прояву закономірностей, законів, ідей, теорій в оточуючій дійсності; інтеграції діяльності вчителя із формування загально навчальних умінь і навичок учнів (навчально-організаційні, навчально-інформаційні, навчально-інтелектуальні); розкриттю багатогранності можливостей застосування набутих знань учнів у різних галузях науки та сферах діяльності; синтезу явищ, процесів з метою висунення нових ідей, розробки гіпотез; інтеграції діяльності вчителів з формування творчої особистості учня, розвитку його здібностей. Такі уроки професійно та комунікативно спрямовані і мають цільову установку: реакція на чужий погляд, розпитування, переконання співрозмовника, вираження згоди / незгоди, схвалення / несхвалення, що є особливо важливим для старшокласників, які саме з’ясовують свою майбутню професію. Вони можуть мати як усний, так і письмовий характер.На таких уроках знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини. Вдалося досягти самих різних цілей методичного, педагогічного і психологічного характеру, які можна підсумувати таким чином:
     1) використання методів, які найкраще сприяють оволодінню учнями знань;
     2) формування вмінь і навичок практичного використання мовного багатства у будь-якій ситуації, у повсякденному житті;
     3) формування інтелектуальних вмінь і навичок учнів, розширення їхньої ерудицію; 
     4) збагачення наукового світогляду школярів, формування філософського розуміння суті мови як засобу спілкування, пізнання і мислення.
     5) здійснення  контролю знань, навичок і вмінь учнів з певної теми;
     6)  забезпечення ділової, робочої атмосфери, серйозного ставлення учнів до уроку;
     7)  передбачення мінімальної долі участі  учителя на уроці;
     8) придбання учнями знань про культуру країни, мова якої вивчається, в галузі літератури, географії, історії.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: спільне засідання ШМО англійської мови, російської філології, суспільно-природничих наук; Комунарський район: засідання творчої групи «Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення наступності і перспективності змісту навчання між ступенями шкільної освіти та вимог щодо застосування на уроках англійської мови середньої ланки»,  що працювала в рамках РМЦ. 
Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 1600 | Теги: інтегрована система, інтегрований урок, міжпредметні зв’язки, інтегративні дні, Інтеграція, Комунарський, форми навчання | Рейтинг: 2.9/49
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024