Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 19:49

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Формування соціокультурної компетенції учнів 5-х класів засобами аудіювання
Формування соціокультурної компетенції учнів 5-х класів засобами аудіювання

Логвин Анастасія Миколаївна, 
вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії

Рижова Анна  Володимирівна,  
вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії


  Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Іванова Тетяна Іванівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9
Телефон: 67-44-15


Провідна педагогічна ідея досвіду: аудіювання є важливим видом мовленнєвої діяльності, так само як і володіння усним мовленням іноземною мовою не можливе без вміння зрозуміти мовлення інших людей як при безпосередньому спілкуванні. Ідея досвіду полягає у розробці комплексу завдань для формування соціокультурної компетенції в процесі навчання аудіювання на уроках англійської мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: проблема досвіду відповідає потребам сучасного суспільства. Основним у навчанні іноземної мови є комунікативний підхід,який зумовлює практичну мету навчання й вивчення іноземних мов, а саме: оволодіння іншомовним спілкуванням шляхом формування та розвитку міжкультурної комунікативної компетенції та її складових. Іноземна мова – це реальний засіб спілкування між людьми різних країн, засіб пізнання світу і популяризації власної культури. Використання іноземних мов в комунікативних цілях потребує певного рівня мовної і соціокультурної компетенції, в зв’язку з чим виникає необхідність вивчення іноземних мов в неподільній єдності з вивченням специфіки повсякденного та культурного життя країни, мова якої вивчається. Розуміння важливості залучення учнів до процесу активного навчання зумовило і перехід на автентичні підручники та тексти для аудіювання.

Науково-теоретична база досвіду:  необхідність формування особистості, готової і здатної до міжкультурного спілкування, лежить в основі сучасного соціального замовлення в галузі освіти. Вирішення цієї проблеми при вивченні іноземних мов забезпечується формуванням у учнів соціокультурної компетенції.
Саме вивченням цього компоненту займались наступні науковці: Л.П. Рудакова (1997), Е.М. Ряховская (2001), І.Н. Іванова (2004), О.В. Бірюк (2005), О.М. Соловова (2006), Є.А. Орлова (2007), Т.В. Починок (2007), Т.М. Галушка (2008), І.М. Рахмана (2008).

Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, тому що він пов’язаний з удосконаленням і раціоналізацією відомих у педагогічній науці ідей, методик і технологій. Ефективність навчання аудіювання на уроках англійської мови залежить  від  раціональної  організації  навчально-виховного  процесу. 
У вступній частині розглянуто теоретичні основи навчання аудіюванню, особливості формування вмінь сприймати на слух інформацію англійською мовою у п’ятикласників. 
В основній частині розглянуто технологію реалізації педагогічної ідеї, а саме технологія навчання аудіюванню, виділені компоненти, що сприяють успішному навчанню цьому виду мовленнєвої діяльності та формуванню  соціокультурної компетенції. Проаналізовані результати застосування даної технології вчителем на практиці.
Як приклад роботи вчителів даний досвід містить добірку текстів для аудіювання та завдання до них. Тексти різнопланового характеру, спрямовані на формування соціокультурної компетенції в учнів 5 класів. Тексти надають інформацію про різні сфери життя англійців, що дає змогу дітям отримати цікаві факти з життя англійців, тим самим розширює  світогляд учнів та формує у них соціокультурну компетенцію. А вчитель, завдяки розробленим завданням, має можливість перевірити та оцінити рівень сприйняття дітьми прослуханої інформації.  

Результативність впровадження досвіду: результатом є підвищення рівня сприйняття дітьми інформації на слух, а саме діти показали вищі результати у написанні контрольних робіт з аудіювання в першому семестрі цього року порівняно з минулим роком. В досвіді є порівняльна таблиця, яка демонструє покращення дитячих результатів у контрольних роботах з аудіювання, тобто практичне застосування матеріалів,  розроблених авторами є результативним та успішним на уроках англійської мови у 5 класах. 

Репрезентація досвіду:  порівняльні діаграми представлені у додатках, вони дають змогу побачити динаміку результативності з аудіювання учнів 5 класу. Було порівняно їх досягнення з аудіювання за перший та другий семестр 2012-2013 н.р. і за  перший семестр цього навчального року. 
Представлений досвід знаходить розповсюдження серед вчителів англійської мови через публікації у фахових виданнях та інтернет виданнях. Слід зазначити, що досвід не потребує специфічних умов організації та впровадження – лише велике бажання вчителя діяти заради досягнення поставлених завдань.


Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (24.01.2014)
Переглядів: 1441 | Теги: тексти для аудіювання і завдання, Шевченківський, соціокультурна компетенція, перцепція, автентичність, компетенція в аудіюванні | Рейтинг: 3.0/80
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024