Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 04:36

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Формування комунікативної культури на уроках домашнього читання з англійської мови
Формування комунікативної культури на уроках домашнього читання з англійської мови на гуманістичних засадах






Бєктурганова Вікторія Володимирівна, 
вчитель   англійської  мови вищої категорії, 
вчитель-методист



Запорізька Гісназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області

 Директор  С.Ю.Непрядкіна  

Адреса:  69063, м. Запоріжжя,  ул. Горького 4,
т. (8-061) 764-33-48,764-14-29  

Провідна педагогічна ідея: 
Провідна педагогічна ідея досвіду – створити систему лексичних та граматичних вправ, які сприятимуть розвитку комунікативної культури учнів. Функція домашнього читання полягає в розвитку комунікативних умінь читання не тільки  як одного з видів мовленнєвої діяльності, але і як особливого виду людської діяльності, а також у формуванні вмінь так званого «інтелектуального і комунікативного читання», яке, впливаючи на особистість учня, його інтелектуальну й емоційну сфери, передбачає інтерпретацію прочитаного, співвіднесення змісту твору зі своїм особистим досвідом та вміння викласти своє розуміння проблем, порушених у художньому творі, відповідно з даним рівнем розвитку дитячого мислення та  у формуванні самостійного естетичного ставлення до навколишнього світу, творчого мислення, гуманістично -  ціннісних орієнтацій у процесі знайомства з кращими творами зарубіжної літератури. Таким чином, правильно побудована система вправ дасть учням змогу спілкуватись не тільки на рівні «питання-відповідь», а також самостійно побудувати висловлювання за темою обговорення.

Актуальність та перспективність досвіду: 
Актуальність і важливість обраної теми полягає в тому, що вона прямо відповідає тим завданням, яки постали перед сучасною освітою в інформаційному суспільстві, де поступово на зміну традиційній системі навчання приходить особистісно-орієнтована, традиційні методи змінюються інноваційними, що передбачає зміщення акцентів у навчальній діяльності, її спрямування на інтелектуальний розвиток учнів за рахунок зменшення долі репродуктивної діяльності, на формування комунікативної культури на гуманістичних засадах.

Науково- теоретична база досвіду: 
Методична наука має вагомий потенціал досліджень проблеми навчання читання (А.А. Вейзе, З.І. Кличнікова, І. Л. Гініатуллін, Н.Ф. Коряковцева, С.К. Фоломкіна), які розрізняли різні класифікації видів читання, в основу кожного з них покладені різні принципи. Під терміном домашнє читання можна розуміти  обов’язкове для всіх, хто вивчає мову, додаткове по відношенню до підручника, постійне читання з метою отримання необхідної інформації. Домашнє читання повинно бути постійним, систематичним. Існують різні точки зору з приводу того, які етапи роботи над текстом необхідно включити в навчальний процес та які є найбільш ефективними. 
Досвід роботи з проблеми «Формування комунікативної культури на уроках домашнього читання з англійської мови на гуманістичних засадах» за ступенем технологічної новизни має комбінаторний характер.

Технологія досвіду: 
Першим етапом роботи було визначення, обґрунтування та актуалізація проблеми, над впровадженням якої працював вчитель, пошук необхідної інформації про сучасні досягнення науки та передового досвіду, та усвідомлення необхідності впровадження сучасних передових ідей. Другим етапом став відбір матеріалу (існуючих типів лексичних та граматичних вправ , метою яких є формування комунікативної культури учнів). Наступний етап роботи – це розробка алгоритму роботи з вправами, визначення найбільш ефективної послідовності вправ та їх кількості, апробація різних варіантів комбінацій вправ. Заключними етапами стали аналіз результатів діяльності та підведення підсумків впровадження досвіду.

Стисла анотація досвіду: 
У матеріалах досвіду вчителя висвітлено проблему формування комунікативної культури учнів при опрацюванні текстів для домашнього читання. Тема досвіду актуальна тому, що читання іноземною мовою як комунікативне вміння та засіб спілкування є найрозповсюдженішим способом іншомовної комунікації, яким учні мають оволодіти згідно з вимогами чинної програми та Державного стандарту з іноземних мов. При використанні ж нетрадиційних форм роботи на уроках створюються необхідні умови для мотивації навчання англійської мови як предмету загальноосвітньої значимості та для внутрішньої мотивації, що викликає позитивні емоції у учнів. Основна мета досвіду – обґрунтувати можливості застосування домашнього читання  для розширення світогляду учнів, підвищення комунікативної культури, удосконалення умінь усного мовлення, розвитку нестандартного творчого мислення за умов створення ситуації успіху. 

Результативність впровадження: 
При систематичній роботі над домашнім читанням на уроках англійської мови спостерігається:
-загальне покращення рівня комунікативної культури учнів;
-зростання творчого потенціалу учнів, креативності, інтелекту, самоактуалізації особистості;
-позитивна динаміка мотивів навчальної діяльності школярів, емоційної культури дитини;
-зростання зацікавленості учнів до предмету англійська мова, рівня оволодіння учнями структурою навчальної діяльності на уроці. Учні поступово перетворюються з об’єктів навчання в суб’єкти пізнання. 

Репрезентація досвіду: 
Матеріали досвіду вчителя були розглянуті на засіданні шкільного методичного об’єднання та педагогічній раді у 2012 році, брали участь у конкурсі професійної майстерності «Вчитель року 2012» та  рекомендовані для розгляду на науково-методичній раді КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Опубліковано два відкритих уроки за темою в інтернет виданні «Учительський журнал on-line». http://teacherjournal.com.ua/shkola/angljiska-mova-ta-literatura/3699-urok-domashngo-chitannya-qthe-enchanted-castleq-by-edith-nesbit.html

Категорія: Іноземні мови | Додав: Zhovt2 (25.01.2014)
Переглядів: 914 | Теги: комунікативна культура, домашнє читання, Жовтневий, етапи читання, обговорення прочитаного іноземною м, творче мислення | Рейтинг: 2.8/45
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024