Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 08:23

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Аудіювання як ефективний засіб формування та розвитку комунікативної і соціокультурної компетентності учнів

Аудіювання як ефективний засіб формування та розвитку комунікативної і соціокультурної компетентності учнів







Бодилєва Вікторія Володимирівна, 
вчитель англійської мови, 
вчитель вищої категорії, 
«старший учитель»

Запорізька спеціалізована школа I-III ступенів № 40 з поглибленим вивченням англійської мови 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор - Ачкасов Михайло Федорович. 
м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 18-А. 
Телефони: (061)286-91-36, (061)283-75-71; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Навчання іноземної мови тісно пов’язано з оволодінням учнями певними аспектами культури країни, мова якої вивчається (соціокультурний, соціолінгвістичний, лінгвокраїнознавчий аспекти). У зв’язку з цим процесу навчання на своїх уроках я намагаюся надати форму діалога культур (чужомовної та рідної), що здійснюється засобами англійської мови. Такий підхід я забезпечую в першу чергу комунікативними завданнями з аудіювання, зокрема навчально-мовленнєвими ситуаціями, створюю умови для формування в учнів здатності до співпраці, толерантності, а також для реального спілкування з носіями мови, використовую інтерактивні технології.

Актуальність та перспективність досвіду: «Якщо бажаємо пізнати інших, нам необхідні мови», - зазначено в Білій Книзі освіти та професійної підготовки, яка виразно показує взаємозалежність міжкультурної освіти і навчання іноземних мов. Саме тому розвиток комунікативної і соціокультурної компетентності учнів я вважаю одним з провідних завдань своєї професійної діяльності. Але не лише це вплинуло на вибір теми моєї роботи.
 Вже понад 13 років я працюю в Запорізькій спеціалізованій школі з поглибленим вивченням англійської мови. Педагоги та учні школи постійно спілкуються з представниками Канади, США та країн Західної Європи в рамках шкільних проектів «Уроки з носіями іноземної мови», «Сінема», беруть участь в акціях американо - канадського культурно-просвітницького центру «Нова Надія» (New Hope Center). Але не для всіх учнів легко подолати міжкультурний і, насамперед, мовний бар’єр в спілкуванні, де аудіювання займає 45%. Тому систему розвитку комунікативної і соціокультурної компетентності будую через навчання сприйняти і зрозуміти співбесідника.
Науково-теоретична база досвіду: Концепція загальної середньої освіти, Національна доктрина розвитку освіти України у ХХI столітті, Закон України «Про загальну середню освіту», Указ Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Державний стандарт базової і повної середньої освіти,Концепція навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі, Програма для загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов.
В своїй роботі використовую досвід таких вчених: Гальскова Н.Д., Гез Н.І., Елухина Н.В., Зимова И.А., Пасів Є.І., Рогова Г.В., Сисоєв П.В., Хуторський, А.В.

Мета досвіду: створення оптимальних умов та розробка моделі організації навчально-пізнавальної діяльності у формі діалогу культур, що забезпечує розвиток соціокультурної та комунікативної компетенції, а також з’ясування і реалізація ефективних засобів формування навичок аудіювання.

Стисла анотація досвіду
Вид досвіду за характером новизни – модифікований. Поєднання міжкультурної освіти з ідеями комунікативної спрямованості навчання та інноваційними технологіями, а також формами та методами викладання англійської мови дозволяє автору побудувати ефективну педагогічну систему, спрямовану на формування і розвиток соціокультурної і комунікативної компетенції, здатності до співпраці, толерантності, успішної адаптації у повсякденному житті.
В практичній частині опису досвіду роботи вчитель розглядає, як ﴾на базі аутентичних підручників і матеріалів міжнародної організації Британська Рада﴿ створити умови для формування комунікативної і соціальної компетенції, а також надає ряд вправ для реалізації програм аудіювання, зняття «мовного бар’єру» та вирішення задач при навчанні сприйняття іноземної мови на слух.

Результативність впровадження досвіду: мої учні є фіналістами та переможцями Програми обміну майбутніх лідерів (FLEX), займаються дослідницькою роботою в МАН, секції англійська мова,  беруть участь в шкільному проекті «Уроки з носіями іноземної мови», співпрацюють з американо- канадським культурно-просвітницьким центром «Нова Надія», мають стабільно високі показники з англійської мови за результатами ЗНО, здобувають вищу освіту за спеціальностями, пов’язаними з вивченням англійської мови.
Репрезентація досвіду: Досвід репрезентовано та реалізовано в умовах природного навчального процесу Запорізької спеціалізованої школи I-III ступенів №40 з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Запорізької області. 
Категорія: Іноземні мови | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 945 | Теги: АУТЕНТИЧНІ ТЕКСТИ, КОМУНІКАТИВНА СПРЯМОВАННІСТЬ, ЗАНУРЕННЯ В МОВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ, МОВНІ ВПРАВИ, ключові компетентності, аудіювання, ОСОБИСТІСТО-ОРІЄНТ | Рейтинг: 1.9/66
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024