Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 14:11

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Використання сучасних ІКТ - запорука творчого зростання вчителя
Використання сучасних інформаційно-комунікаційних  технологій - запорука творчого зростання вчителя інформатики і розвитку творчих здібностей учнів 5-х класів

Письменюк Ніна Олександрівна, 
вчитель інформатики, спеціаліст І квал. категорії


 Запорізька  загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів №52  
 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:    Цокало Ольга Мойсеївна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Шевченка, 241
Телефон: 650363, 65-30-48
Сайт:    gy52school.at.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвиток інформаційного суспільства зумовлює потребу у нових підходах до навчання інформатики учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Шкільний курс інформатики спрямовано на формування інформаційної культури, інформаційної компетентності, усвідомлення учнями ролі інформаційних технологій у розвитку сучасного суспільства.   Під час навчання в учнів має бути сформована як теоретична база знань з основ інформатики, так і вміння й навички ефективного використання ними сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій у навчально-пізнавальній та майбутній професійній діяльності.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Метою вивчення курсу " Інформатики" у 5 класі є формування і розвиток предметної ІКТ - компетентності і ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації в суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства і їх здатність стати не лише повноцінними його членами, але і творцями сучасного суспільства.       Успіх засвоєння програмного матеріалу багато в чому залежить від того, наскільки уміло учитель забезпечує інтенсивну розумову діяльність.   Древній китайський філософ учить: "Скажи мені - я забуду. Покажи мені - я запам'ятаю. Дай мені зробити самому, і я навчуся". За таким принципом в основу навчання покладена активна пізнавальна діяльність.   Пізнавальна діяльність - ця єдність чуттєвого сприйняття теоретичного мислення і практичної діяльності. Вона здійснюється на кожному кроці, в усіх видах діяльності і соціальних взаємовідносин учнів, а також шляхом виконання різних предметно-практичних дій в учбовому процесі. Розвиток пізнавальних інтересів на уроках інформатики та ІКТ  забезпечується, якщо ставити перед собою та виконувати наступні завдання:
* зміст учбового матеріалу;  
* види і форми ведення уроку, контролю знань; 
* активне використання форм самостійної роботи учнів, самоконтролю, взаємоконтроля;
* мистецтво учителя як лектора, оратора;
* мистецтво учителя в спілкуванні з учнями (використання різних стилів, позицій, ролей);
* створення сприятливого психологічного клімату.

Науково-теоретична база досвіду: науковим обгрунтованням досвіду є теоретичні ідеї і положення, які представлені в роботах видатних психологів і педагогів: Макаренко А.С., Сухомлинського В.О.,  Якиманської , Подмазіна С.І, Родигіної І.В. та інших. 
 Методична підтримка:  «Інформатика для всіх» сайт http://allinf.at.ua/
* Поурочне планування
* Файли-заготовки для виконання вправ, завдань та практичних робіт
* Програмне забезпечення
Робочий зошит з інформатики
Додаткові завдання для кожного уроку
Два варіанти практичних робіт
Книга для вчителя
Психолого-фізіологічні особливості учнів 5 класу
Санітарно-гігієнічні вимоги до організації навчальних занять
Рекомендації до проведення уроків у 5 класі
          «Комп'ютер у школі та сім’ї» № 1-2, 2013. Особливості викладання  теми "Редактор презентацій” у 5 класі. 
          Проект листа МОН України ”Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013-1014 н.р.”

Стисла анотація досвіду.  Успіх засвоєння програмного матеріалу багато в чому залежить від того, наскільки уміло учитель забезпечує інтенсивну розумову діяльність. Пізнавальна діяльність - ця єдність чуттєвого сприйняття теоретичного мислення і практичної діяльності. активізація пізнавальної діяльності є одним з пріоритетних завдань сучасної освіти. В умовах глобальної інформатизації суспільства одним з найважливіших аспектів діяльності людини заставити уміння оперативно і якісно працювати з інформацією, залучаючи для цього сучасні кошти і методи. Тому діяльність на уроці має бути організована так, щоб активність учнів незмінно підвищувалася. 
Для досягнення цієї мети мають бути створені наступні умови:  
*використання групових форм роботи на уроці; 
* проведення нестандартних уроків; 
* застосування завдань нешаблонного характеру; 
* використання індивідуальних карток із завданнями; 
* включення в уроки завдань з елементами гри; 
* створення мотивації змагання; 
* використання різних прийомів розвитку пізнавальної активності  школярів: розгадування кросвордів, загадок, ребусів, постановка проблемних питань, використання ігрових ситуацій, інформаційне доміно,  таблиці з питаннями і інше; змагальність, ігровий характер проведення заняття; 
* використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій: застосування мультимедійного проектора і різного програмного забезпечення.

Результативність впровадження досвіду. Формування компетентної особистості школяра, яка могла б розвиватися протягом всього життя.

Репрезентація досвіду:
* Районний семінар вчителів інформатики (жовтень, 2013р.)
* Засідання РМЦ вчителів інформатики (листопад, 2013р.)

Категорія: Інформатика | Додав: shevchenko (25.01.2014)
Переглядів: 1342 | Теги: використання ІКТ, творчий характер діяльності, інформатика у 5 класі, Шевченківський, предметна ІКТ– компетентність | Рейтинг: 3.2/97
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024