Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвиток інформаційного суспільства зумовлює потребу у нових підходах до навчання інформатики учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Шкільний курс інформатики спрямовано на формування інформаційної культури, інформаційної компетентності, усвідомлення учнями ролі інформаційних технологій у розвитку сучасного суспільства. Під час навчання в учнів має бути сформована як теоретична база знань з основ інформатики, так і вміння й навички ефективного використання ними сучасних комп’ютерно-інформаційних технологій у навчально-пізнавальній та майбутній професійній діяльності.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Метою вивчення курсу " Інформатики" у 5 класі є формування і розвиток предметної ІКТ - компетентності і ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації в суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства і їх здатність стати не лише повноцінними його членами, але і творцями сучасного суспільства. Успіх засвоєння програмного матеріалу багато в чому залежить від того, наскільки уміло учитель забезпечує інтенсивну розумову діяльність. Древній китайський філософ учить: "Скажи мені - я забуду. Покажи мені - я запам'ятаю. Дай мені зробити самому, і я навчуся". За таким принципом в основу навчання покладена активна пізнавальна діяльність. Пізнавальна діяльність - ця єдність чуттєвого сприйняття теоретичного мислення і практичної діяльності. Вона здійснюється на кожному кроці, в усіх видах діяльності і соціальних взаємовідносин учнів, а також шляхом виконання різних предметно-практичних дій в учбовому процесі. Розвиток пізнавальних інтересів на уроках інформатики та ІКТ забезпечується, якщо ставити перед собою та виконувати наступні завдання:
* зміст учбового матеріалу;
* види і форми ведення уроку, контролю знань;
* активне використання форм самостійної роботи учнів, самоконтролю, взаємоконтроля;
* мистецтво учителя як лектора, оратора;
* мистецтво учителя в спілкуванні з учнями (використання різних стилів, позицій, ролей);
* створення сприятливого психологічного клімату.
Науково-теоретична база досвіду: науковим обгрунтованням досвіду є теоретичні ідеї і положення, які представлені в роботах видатних психологів і педагогів: Макаренко А.С., Сухомлинського В.О., Якиманської , Подмазіна С.І, Родигіної І.В. та інших.
Методична підтримка: «Інформатика для всіх» сайт http://allinf.at.ua/
* Поурочне планування
* Файли-заготовки для виконання вправ, завдань та практичних робіт
* Програмне забезпечення
Робочий зошит з інформатики
Додаткові завдання для кожного уроку
Два варіанти практичних робіт
Книга для вчителя
Психолого-фізіологічні особливості учнів 5 класу
Санітарно-гігієнічні вимоги до організації навчальних занять
Рекомендації до проведення уроків у 5 класі
«Комп'ютер у школі та сім’ї» № 1-2, 2013. Особливості викладання теми "Редактор презентацій” у 5 класі.
Проект листа МОН України ”Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013-1014 н.р.”
Стисла анотація досвіду. Успіх засвоєння програмного матеріалу багато в чому залежить від того, наскільки уміло учитель забезпечує інтенсивну розумову діяльність. Пізнавальна діяльність - ця єдність чуттєвого сприйняття теоретичного мислення і практичної діяльності. активізація пізнавальної діяльності є одним з пріоритетних завдань сучасної освіти. В умовах глобальної інформатизації суспільства одним з найважливіших аспектів діяльності людини заставити уміння оперативно і якісно працювати з інформацією, залучаючи для цього сучасні кошти і методи. Тому діяльність на уроці має бути організована так, щоб активність учнів незмінно підвищувалася.
Для досягнення цієї мети мають бути створені наступні умови:
*використання групових форм роботи на уроці;
* проведення нестандартних уроків;
* застосування завдань нешаблонного характеру;
* використання індивідуальних карток із завданнями;
* включення в уроки завдань з елементами гри;
* створення мотивації змагання;
* використання різних прийомів розвитку пізнавальної активності школярів: розгадування кросвордів, загадок, ребусів, постановка проблемних питань, використання ігрових ситуацій, інформаційне доміно, таблиці з питаннями і інше; змагальність, ігровий характер проведення заняття;
* використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій: застосування мультимедійного проектора і різного програмного забезпечення.
Результативність впровадження досвіду. Формування компетентної особистості школяра, яка могла б розвиватися протягом всього життя.
Репрезентація досвіду:
* Районний семінар вчителів інформатики (жовтень, 2013р.)
* Засідання РМЦ вчителів інформатики (листопад, 2013р.)