Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 16:22

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Використання ІКТ в 6 класі інтенсивної педагогічної корекції при виконанні практичних робіт з географії
Використання ІКТ  в 6 класі інтенсивної педагогічної корекції при виконанні практичних робіт з географії
Воробйова Людмила Вікторівна, 
вчитель географії, вища категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    


Провідна педагогічна ідея досвіду: Практичні роботи є важливим й водночас необхідним компонентом шкільної географічної освіти, обов’язковою складовою навчально – виховного процесу.  Основною метою практичних робіт на уроках географії є закріплення на практиці й поглиблення набутих учнями теоретичних знань та формування в них ключових географічних умінь  і навичок.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Інформаційні технології — вимога сьогодення, що дозволяє  створити суспільство, засноване на знаннях. Новітні інформаційні технології стрімко ввірвались до всіх сфер нашого життя, стали такою ж реальністю, як телефонний зв'язок чи подорожування літаком. Вони спрощують спілкування та співробітництво. Суспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості, привнесені новими інформаційними технологіями та навчитися грамотно застосовувати їх, у першу чергу, в освіті.       
 Сучасні комп’ютерні технології в географічній освіті базуються на ідеї їх інтеграції з традиційними навчальними методиками. Сьогодні ми  перебуваємо на етапі оновлення всієї системи освіти, впровадження в навчально-виховний процес нових інформаційних технологій, орієнтації на творчу діяльність учня, визнання неповторності його особистості, забезпечення диференціації та індивідуалізації навчання.
 Останнім часом  відзначається падіння інтересу учнів до вивчення дисциплін природничого напрямку, у тому числі й до географії, що порозумівається застосуванням досить старих наочних приладдя, одноманітним використанням підручників, таблиць, схем. І це сумно, оскільки саме географія дає знання про Землю як про природне тіло, вона формує правильне сприйняття навколишнього світу й відіграє значну роль у формуванні особистості в цілому.
  Отже, мій педагогічний досвід показує,  що в навчальному процесі при виконанні практичної частини програми з географії в 6 класі активно можна використовувати тематичні презентації практичних робіт , створені  в програмі Power Poіnt . Така форма  комп’ютерної технології дозволяє інтенсифікувати діяльність вчителя та учня; підвищити якість вивчення предмету; виділити суттєві сторони географічних  об’єктів, реально втіливши в життя принцип наочності; зосередити увагу на найбільш важливих (з точки зору навчальних завдань і цілей) характеристик досліджуваних об’єктів і явищ природи, сприяти формуванню пам’яті учнів відповідних географічних уявлень і розвитку мислення на всіх рівнях:
- наочно – дієвому
- чуттєво – образному
- інтелектуально - логічному

Науково-теоретична база досвіду: Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)», Регіональну програму впровадження  компетентісно - орієнтованого підходу в навчальний процес  тощо.  
 Реформа сучасної освіти реально може бути здійснена лише за умови створення електронних джерел освітньої інформації. Цілеспрямований пошук нового життєвого досвіду за допомогою інформаційних технологій сприяє тому, що у свідомості учнів настає якісний продуктивний   прорив на шляху розвитку просторових уявлень. Слід також врахувати той факт, що застосування сучасних технологій на уроках веде до створення умов для розвитку вмінь і навичок самоосвіти шляхом організації творчо-дослідницької навчальної роботи учнів, спрямованої на інтеграцію та актуалізацію знань з різних предметів, а також підвищує статус учителя, який іде в ногу не лише з часом, але й з учнями.
     
Стисла анотація досвіду: Використання даного дидактичного матеріалу на практичних уроках в класах корекції допомагає вирішувати навчальні та пізнавальні завдання: формує мотивацію до уроку (предмету), активізує дітей на уроці,створює атмосферу  успішності,сприяє розвитку комунікативних умінь і навичок. А також  дозволяє цій категорії учнів в яскравій, цікавій, доступній формі розглянути географічні поняття, процеси, чітко   бачити географічні об’єкти,  що сприяє  розумовому сприйняттю навчального  матеріалу.   Наочно показує способи виконання практичних робіт, водночас інтенсивно використовувати час на уроках.
     
Результативність впровадження досвіду: Очікуваний результат від реалізації досвіду: в найближчій перспективі — підвищення рівня засвоєння учнями знань та умінь; у подальшій перспективі — успішність і  професійна  реалізація випускників школи в дорослому житті. Саме вони дозволяють робити висновки про дієвість.
 Практичні роботи з використанням комп’ютерів учні виконують більш охоче, що покращує рівень засвоєння знань. Скорочується і час виконання цих завдань.  При комбінуванні впливу (зорового і слухового)  запам'ятовування підвищувалося до 1/2, а якщо дитина залучалася до активних дій у процесі вивчення, то засвоєння  матеріалу підвищувалася до 75%. У своїй роботі я керуюся цими даними і впевнено можу сказати, що очікувані результати підтверджуються, що застосування ІКТ  значно підвищує ефективність навчання. Комп'ютерне середовище дає можливість керувати навчальною діяльністю учня, його активністю. Всім відомо, що відеоінформація може викликати певний емоційний стан в учнів, тому комп’ютерна  презентація підкреслює урок географії, робить його яскравим, і одночасно впливає на розвиток комунікабельних навичок учнів, глибини мислення, допомагає формувати  ряд предметних компетентностей. Активізуються всі види пам'яті, навчальний матеріал сприймається глибше, а отже учень буде сприймати предмет в іншому руслі, в світоглядній позиції – "Мені це необхідно знати", "Це для мене дуже важливо.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: засідання ШМО суспільно-природничих наук.
Категорія: Географія та економіка | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 898 | Теги: Комунарський, інформаційні технології, новітні технології, презентація практичних робіт, мультимедійні практичні робот, практичні роботи | Рейтинг: 2.5/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024