Провідна педагогічна ідея досвіду: формування компетентності учня в проектній діяльності освітнього процесу школи в умовах впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої школи
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду : Сьогодні педагоги багатьох країн усвідомили необхідність реформування національних систем освіти задля того, щоб учень став центральною постаттю навчального процесу, а пізнавальна діяльність учня перебувала в центрі уваги педагогів. Залучення кожного учня до активного пізнавального процесу передбачає перевірку фізичних, інтелектуальних і моральних сил для вияв¬лення проблем та вміння розв'язувати їх спільними зусиллями, здійснюючи при цьому підготовку до виконання в суспільстві різних соціальних ролей.
Актуальність методу проектів, як виду дослідницької діяльності школярів, пояснюється тим, що проектування перетворилось в найбільш розповсюджений вид інтелектуальної діяльності людини у всіх областях: в науці і техніці, економіці, в соціально-просвітницькій, виробничій та культурній, тощо.
Проектна діяльність школярів орієнтована на творчу самореалізацію особис¬тості, розвиток його інтелекту, здібностей, передбачає вихід за межі стандартного досвіду і прийняття оригінальних рішень, дозволяє йому продуктивно адаптуватися в освітньому середовищі, дає можливість долучитися до новітньої професійної інформації. Для учня проектна діяльність сьогодні стає дієвим чинником особистісного розвитку, саморозвитку і творчої самореалізації, визначаючи ступінь його професійної мобільності та продуктивності.
Науково - теоретична база досвіду: Метод проекту не є новим у світовій педагогіці. Він зародився в США в 20-х роках XX століття. Цей метод називали ще проблемним і пов’язували з ідеями гуманістичного напрямку в педагогіці. Один з основоположників методу У. Кілпатрік вважав проектом будь-яку діяльність, що виконується "від всього серця", з високим ступенем самостійності групою учнів, об'єднаних у певний момент спільним інтересом. Інший основоположник цього методу, американський учений Дж.Дьюї, пов'язував метод проектів з доцільною практичною діяльністю учнів, що погоджується з їхнім особистим інтересом. Паралельно з американськими педагогами розвитком проектного навчання в нашій країні займались П.П. Блонський, А.С.Макаренко, С.Т.Шацький, В.Н.Шульгін. Видатний російський педагог П.Ф.Каптерєв вважав, що проектне навчання спрямовано на всебічне тренування розуму та розвиток мислення.
Стисла анотація досвіду: В досвіді представлені теоретична база про використання проектної діяльності на уроках географії, природознавства та позакласний час, і розробки уроків із застосуванням проектної технології в умовах впровадження нових освітніх стандартів. Прикладами таких проектів, уроки - подорожі, уроки експедиції, суди, семінари, конференції, диспути (1) Навчально-ігрові проекти сприяють розвитку в учнів ділових соціальних відносин, вміння спілкуватись між собою, працювати й співпрацювати в групі, виконувати колективні завдання. В таких проектах де вчитель створює умови близькі до життя в суспільстві, учні примірюють на себе певні ролі, зумовлені характером і змістом проекту, можуть бути конкретними і вигаданими особами.
Результативність впровадження досвіду : В результаті використання проектної технології на уроках географії спостерігається підвищення якості знань на 9%; вміння учнів приймати самостійні аргументовані рішення; працювати в команді, виконуючи різні соціальні ролі. Проектна діяльність сприяє більш глибокому засвоєнню курсу географії , практичному застосуванню знань. Активна участь учнів у Всеукраїнському конкурсі МАН-Юніор у номінаціях «Астрономія» ,у природничому конкурсі «Геліантус» , у Всеукраїнському природничому конкурсі «Колосок-2013» серед 5-7 класів, з них 3 учнів - «Золотий Колосок», 19 учнів - «Срібний Колосок»
Репрезентація досвіду: впровадження у навчальному закладі свого досвіду на педрадах, виступи на засіданнях ШМО,на районних семінарах, публікації у фахових інтернет – виданнях розробки уроків, участь в обласній виставці «Освіта Запорізького краю – 2013», тези у науковій конференції ЗОІППО