Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 11:28

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Проектна діяльність як засіб формування компетентної особистості учня в ході реалізації нових освітніх Держстандартів

Проектна діяльність як засіб формування компетентної особистості учня в ході реалізації нових освітніх Держстандартів




Сергієнко Анжела Іванівна -
вчитель географії та економіки ,
«спеціаліст вищої категорії» 

Запорізька загальноосвітня школа  І - ІІІ ступенів №91 Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Іваницька Тетяна Вікторівна, 
вул. Лахтінська 6А, 
т. 286-91-30, 277-15-13, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: формування  компетентності учня в проектній діяльності освітнього процесу школи в умовах впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої школи

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду : Сьогодні педагоги багатьох країн усвідомили необхідність реформування національних систем освіти задля того, щоб учень став центральною постаттю навчального процесу, а пізнавальна діяльність учня перебувала в центрі уваги педагогів. Залучення кожного учня до активного пізнавального процесу передбачає перевірку фізичних, інтелектуальних і моральних сил для вияв¬лення проблем та вміння розв'язувати їх спільними зусиллями, здійснюючи при цьому підготовку до виконання в суспільстві різних соціальних ролей. 
     Актуальність методу проектів, як виду дослідницької діяльності школярів, пояснюється тим, що проектування перетворилось в найбільш розповсюджений вид інтелектуальної діяльності людини у всіх областях: в науці і техніці, економіці, в соціально-просвітницькій, виробничій та культурній, тощо.
   Проектна діяльність школярів орієнтована на творчу самореалізацію особис¬тості, розвиток його інтелекту, здібностей, передбачає вихід за межі стандартного досвіду і прийняття оригінальних рішень, дозволяє йому продуктивно адаптуватися в освітньому середовищі, дає можливість долучитися до новітньої професійної інформації.  Для учня проектна діяльність сьогодні стає дієвим чинником особистісного розвитку, саморозвитку і творчої самореалізації, визначаючи ступінь його професійної мобільності та продуктивності.

Науково - теоретична база досвіду: Метод проекту не є новим у світовій педагогіці. Він зародився в США в 20-х роках XX століття. Цей метод називали ще проблемним і пов’язували  з ідеями гуманістичного напрямку в педагогіці. Один з основоположників методу У. Кілпатрік вважав проектом будь-яку діяльність, що виконується "від всього серця", з високим ступенем самостійності групою учнів, об'єднаних у певний момент спільним інтересом. Інший основоположник цього методу, американський учений Дж.Дьюї, пов'язував метод проектів з доцільною практичною діяльністю учнів, що погоджується з їхнім особистим інтересом. Паралельно з американськими педагогами розвитком проектного навчання в нашій країні займались П.П. Блонський, А.С.Макаренко, С.Т.Шацький, В.Н.Шульгін. Видатний російський педагог П.Ф.Каптерєв вважав, що проектне навчання спрямовано на всебічне тренування розуму та розвиток мислення.

Стисла анотація досвіду: В досвіді представлені теоретична база про використання проектної діяльності на уроках географії, природознавства та позакласний час, і розробки уроків  із застосуванням проектної технології в умовах впровадження нових освітніх стандартів. Прикладами таких проектів, уроки - подорожі, уроки експедиції, суди, семінари, конференції, диспути (1) Навчально-ігрові проекти сприяють розвитку в учнів ділових соціальних відносин, вміння спілкуватись між собою, працювати й співпрацювати в групі, виконувати колективні завдання. В таких проектах де вчитель створює умови близькі до життя в суспільстві, учні примірюють на себе певні ролі, зумовлені характером і змістом проекту, можуть бути конкретними і вигаданими особами. 

Результативність впровадження досвіду : В результаті використання проектної технології на уроках географії спостерігається підвищення якості знань на 9%; вміння учнів приймати самостійні аргументовані рішення;  працювати в команді, виконуючи різні соціальні ролі.  Проектна діяльність сприяє більш глибокому засвоєнню  курсу географії , практичному застосуванню знань. Активна участь  учнів у Всеукраїнському конкурсі МАН-Юніор у  номінаціях «Астрономія» ,у природничому конкурсі «Геліантус» , у Всеукраїнському природничому конкурсі «Колосок-2013» серед 5-7 класів, з них 3 учнів - «Золотий Колосок», 19 учнів - «Срібний Колосок»
 
Репрезентація досвіду: впровадження у навчальному  закладі свого досвіду на педрадах, виступи на засіданнях ШМО,на  районних семінарах, публікації у фахових інтернет – виданнях розробки уроків, участь в обласній виставці «Освіта Запорізького краю – 2013», тези у науковій конференції ЗОІППО

Категорія: Географія та економіка | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 1731 | Коментарі: 7 | Теги: моніторинг, навчально-ігрові проекти, презентація., компетентність, проект, метод проекту, творчі проекти Державний стандарт | Рейтинг: 3.5/101
Всього коментарів: 7
7 Валюня  
Прекрасная работа

Очень хорошая работа!Бесподобная!И учительница очень талантливая и трудолюбивая!

!

6 Женя  
Бесподобная работа!Вы молодцы!

5 Иван  
Дуже повчальна творча тема для молодих спеціалістів!

4 Анна  
Проблемная тема очень актуальна в общеобразовательных школах!

3 Любовь  
Представленная работа очень интерестная и содержательная. Спасибо за материал.

2 Людмила  
Думаю практична частина впровадження проектної діяльності цікаве і заслуговує уваги вчителів.

1 Наташа  
Хорошая работа!!!Благодарю!Вам 12 баллов в дневник!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024