Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 09:43

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Формування ключових компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних технологій навчання
Формування ключових компетентностей  учнів шляхом впровадження інноваційних технологій навчання
Пиріг Людмила Павлівна вчитель географії та економіки, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Запорізька гімназія № 25 гуманітарного профілю Запорізької міської ради Запорізької області
Директор гімназії: Колесник Олег Федорович

Адреса: 69000,  м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 76
Телефони: 220 – 96 – 43, 220 – 10 – 27

Провідна педагогічна ідея: Використання інноваційних технологій навчання дозволяє формувати основні групи компетентностей учнів, які у майбутньому визначать їхню особисту соціальну успішність.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Одним із завданням сучасної освіти є формування покоління молоді, що буде захищеним і мобільним на ринку праці, матиме необхідні знання, навички й компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях, буде здатним навчатися протягом життя.
 А тому необхідно використовуючи інноваційні технології навчання формувати основні групи компетентностей:
  -   соціальні (характеризують уміння людини повноцінно жити в суспільстві) – брати на себе відповідальність, приймати рішення, робити вибір, безконфліктно виходити з життєвих ситуацій, сприймати діяльність демократичних інститутів суспільства;
- комунікативні – вміння спілкуватися усно та письмово рідною та іноземними мовами;
- інформаційні – вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
- продуктивної творчої діяльності.

Наукова - теоретична база досвіду:

1.    Науково-методичний посібник за науковою редакцією кандидата історичних наук І. Г. Єрмакова «Життєва компетентність особистості: від теорії до практики» Запоріжжя «Центріон» - 2005.                                       
2.    І. Родигіна. Компетентнісно спрямований педагогічний процес // Директор школи. – травень 2008
3.     В. Кожевников. Поняття «компетентність» у педагогіці  // Директор школи. – травень 2008
4.    Л. Петринка «Можливості географії у формуванні основних груп компетентностей учнів» // Географія та основи економіки в школі. -     № 3 2009

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторний. В процесі формування ключових компетентностей учнів вчитель перестає бути основним джерелом інформації, тому і організація навчального процесу вимагає від вчителя формувати компетентність учнів засобами свого предмета.
Важливим також залучати дітей до групових форм роботи внаслідок яких формується соціальна компетентність. Одним із таких заходів являється екологічне свято яке традиційно проводиться в нашій школі «Екошкола», це свято традиційно самостійно організовують та проводять учні 11 класу. Для проведення даного свята застосовуються ігрові технології навчання.
Крім соціальної компетентності це свято допомагає формувати також інформаційну. Крім «Екошколи» інформаційну компетентність допомагають формувати конкурси на кращу екорекламу в 8, 9 класах.
Дистанційне навчання -  як приклад такого навчання може бути «Школа сучасних знань».   А також застосування методу проектів. Метод проектів – це спосіб досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми , яка повинна завершитися реальним практичним результатом, оформленим тим чи іншим способом. Використовується на уроках географії та природознавства.

Репрезентація досвіду:
На рівні гімназії, районні семінари.



Категорія: Географія та економіка | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 1497 | Теги: Екошкола, метод проектів, дистанційне навчання, ігрові технології навчання, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.7/27
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024