Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:53

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Дослідницька діяльність як засіб формування ключових компетентностей
Дослідницька діяльність як засіб формування ключових компетентностей у викладанні курсу географії

Біла Ганна Володимирівна, 
учитель географії та економіки, вища категорія


 Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Іванова Тетяна Іванівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9
Телефон: 67-44-15


Провідна педагогічна ідея досвіду: основна особливість дослідження в освітньому процесі – воно є навчальним, і його основною метою виступає розвиток особистості, а не отримання об’єктивно нового результату, як у «великій» науці. Головна цінність дослідницької діяльності в освіті полягає в отриманні учнями навичок дослідження як універсального способу освоєння дійсності, розвитку здатності до дослідницького мислення, придбання суб’єктивно нових знань, які є новими і особистісно значущими для конкретного учня 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: організація дослідницької діяльності сприяє реалізації вимог діючого Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392; забезпечить впровадження діяльнісного підходу, який є пріоритетним в сучасній освіті; сприяє рішенню проблеми, що пов’язана з активізацією пізнавальної діяльності і оптимізацією навчального процесу

Науково-теоретична база досвіду: психолого-педагогічні концепції Л.С.Виготського, В.А.Бетєєва, В.А.Кондакова, Д.Н.Богоявленського, В.Н.Бикова, В.В.Успенського, М.Н.Скаткіна, І.Я.Лернера, В.І.Андреєва і А.М.Алексюка у визначенні переваг і загальних особливостей організації навчального дослідження, ідеї Д.Г.Левітес та А.І.Кіктенко, сучасні напрацювання в області застосування науково-дослідницької роботи І.П. Нікітіної, Ю.О.Нікітіна, В.В.Шеліхової

Стисла анотація досвіду: даний досвід є комбінаторним за інноваційним потенціалом та присвячений реалізації компетентнісно зорієнтованого підходу в освіті через розробку і впровадження дослідницьких прийомів і методів  навчання, організацію дослідницької діяльності в курсі вивчення географії. Технологія реалізації основної ідеї досвіду вміщує основні елементи, що розкривають найважливіші моменти організації навчальних досліджень: мету, головні завдання, компоненти дослідницької діяльності, особливості роботи, в тому числі вибір основних методів, прийомів і видів дослідницьких завдань в залежності від сформованого рівня мотивації, а також етапи дослідження з відповідними групами компетентностей і дослідницьких вмінь, формування яких відбувається на кожному з етапів. В додатках до досвіду роботи представлені моделі, узагальнена інформація в вигляді схем і таблиць стосовно технологічних елементів досвіду, запропонована системи вимог до дослідницької діяльності. Розроблені також приклади основних груп дослідницьких методів і завдань.

Результативність впровадження досвіду: про формування в учнів дослідницької компетентності свідчить той факт, що збільшилася кількість дітей, які приймають активну участь в географічних дослідженнях різного рівня: шкільних, обласних конкурсах, демонструючи досить високі результати. Згідно з обробкою результатів моніторингу навчальної діяльності учнів з географії за 2009/2010 - 2012/2013 навч. роки, визначається поступове зростання показників успішності, крім того, за показниками результативності учнів на ЗНО в 2013 році з багатьох предметів, в тому числі і з географії, Запорізька гімназія № 93 увійшла в десятку кращих муніципальних навчальних закладів, учні яких демонструють високі показники навченості

Репрезентація досвіду: матеріали досвіду були представлені на II-ий Всеукраїнський конкурс «Творчий учитель – обдарований учень» Національної академії педагогічних наук, Інституту обдарованої дитини в номінації «Авторський розвивальний урок та системи уроків, проект учителя-предметника», 2013 р., а також на конкурс «Вчитель року 2014» (районний та обласний етап)

Категорія: Географія та економіка | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 990 | Теги: етапи дослідження, дослідницька компетентність, спостереження, гіпотеза, Шевченківський, дослідження, експеримент, дослідницька діяльність | Рейтинг: 3.2/70
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020