Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:47

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Формування компетенції саморозвитку та самоосвіти у учнів на уроках фізичного виховання
Формування компетенції саморозвитку та самоосвіти у учнів на уроках фізичного виховання

Єрмакова   Олена Володимирівна
вчитель фізичної культури,
вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області

керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 

тел.222-77-33 school692007@rambler.ru


Провідна педагогічна ідея
У педагогічній теорії та освітній практиці існує протиріччя між  сучасними вимогами до фізичної підготовки учнів, стану їх здоров’я  і системним використанням здоров`язберігаючих технологій  в освітньому процесі. 
Спроба  вирішення даних протиріч і склала проблему  дослідження моєї роботи: на основі знання  фізіологічних та психологічних особливостей учнів певного віку, знайти, систематизувати, апробувати підходи і методи для управління розвитком компетенції саморозвитку і самоосвіти у учнів на уроках фізичної культури і в позаурочний час.
 Аналіз наукової, навчальної і методичної літератури свідчить про необхідність  засвоєння учнями значного обсягу знань, вмінь та навичок з питань розвитку та збереження власного   здоров’я. Тому виникає потреба в інноваційних підходах до планування та організації фізичної освіти
у  загальноосвітній  школі.   

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В швидкоплинному суспільстві майбутнього конкуренцію витримає тільки  особистість, що здатна  швидко реагувати на запити часу.
Тому випускник сучасної школи, який буде жити і працювати в ХХІ столітті,  має вміти:
  • гнучко адаптуватися в життєвих ситуаціях,  самостійно набувати необхідних знань, уміло застосовувати їх на практиці, у нестандартних ситуаціях;
  • самостійно критично мислити, вміти побачити труднощі і шукати шляхи раціонального їх подолання;
  • бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах, вміти працювати в команді;
  • самостійно працювати над зміцненням особистого здоров`я, підвищувати свій культурний та фізичний  рівень. 
Умови тотального гіподинамічного способу сучасного життя  ведуть до різноманітних захворювань і заважають учню набувати вищезазначених якостей.  Тому школа несе на собі  відповідальність за збереження здоров’я учнів, прищеплення їм навичок здорового способу життя, розуміння важливості здоров’я для досягнення успішності у житті, вміння працювати над  зміцненням власного здоров`я. 
Але ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати.

Науково -  теоретична база досвіду:
Основні документи, якими керуюсь у своїй роботі:
1. Закон України  " Про загальну  середню  освіту ”,
2. Цільова комплексна  програма  "Фізичне виховання – здоров’я нації”.
3. Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту. 
Опановуючи питання  розвитку компетентностей учнів на уроках фізичного виховання, я опрацювала наступні роботи: 
1. Ю.Токар  Підвіщення якості уроків фізичної культури. Методичні рекомендації.// газета «Шкільний світ». №4 
2. Виговська  О.  Які шляхи до особисто орієнтованої педагогіки?// Освіта.-№3, 2003.-С.3. 
3. Дубогай О.Д.  Пангелов Б.П., Фролова Н.О., Горбенко М.І. Інтеграція пізнавальної і рухової діяльності в системі навчання і виховання школярів, - К.:Оріяни, - 2001.-С.29. 
4. Валін В. Самостоятельность как свойство личности// Физическая культура в школе.- 1992.-№2,3,4.- С.10
5. Шаулин В.Н. Обучение двигательным действиям с позиции гуманизации // Физическая культура в школе. – 1994.-№3-С.8. 

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним.
На основі знання психофізичних особливостей учнів  підібрано методичний інструментарій,  напрацьовані прийоми для формування у учнів компетенції саморозвитку та самоосвіти на уроках фізичного виховання.
В основі технології - підбір різноманітних  ефективних, особисто орієнтованих  форм навчання;  озброєння школярів знаннями щодо збереження свого здоров`я,  формування переконань у здоровому способі життя. (Міні-проекти  "Використання традиційних та нетрадиційних оздоровчих систем”, творчі роботи учнів).
 Загальні теоретичні дані разом з технікою безпечного виконання фізичних вправ подаються у вигляді  коротких  повідомлень, супро¬воджуються  наочними матеріалами. Впроваджуються  вправи нетрадиційної фізичної культури, художньої гімнастики,  використовуються  методичні прийоми, що активізують пізнавальну діяльність учнів (самостійна робота, самоконтроль, тощо).

Результативність:
  • Впроваджена методика проектних технологій на уроках фізичної культури;
  • Використовується диференційний підхід, заохочувальні методи та прийоми; 
  • В результаті спостерігається підвищення   інтересу дітей до занять фізичною культурою в урочний та позаурочний час;
  • Учні школи посідають  призові місця в змаганнях районного, міського,  обласного рівнів.

Репрезантація досвіду:
Досвід презентовано на методичному об’єднанні вчителів фізичного виховання. Окремі питання досвіду  « Диференційний підхід до навчання та розвитку фізичних якостей з використанням принципів особистісно -орієнтованного навчання на уроках фізичної культури»,  « Формування мотивації здорового способу життя в позаурочний час з фізичної культури»  презентовані на районних  виставках  педагогічних ідей ,  опубліковані в  інтернет – виданнях: « Відкритий урок гімнастики для дівчат 11 класу» ,  розміщений на порталі « Учительский журнал он-лайн» , сертифікат  від 09.11.12. ,  « Най! Най! Най!» - публікація позакласного  заходу  у журналі  « Відкритий урок: розробки, технологій, досвід», № 07-08/2012 .
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 1414 | Коментарі: 1 | Теги: особисто орієнтоване навчання, фізична культура, зміцнення здоров’я, самоосвіта, Ленінський Компетенція, саморозвиток, здоровий, проектні технології | Рейтинг: 2.4/53
Всього коментарів: 1
1 Людмила   [Матеріал]
голосую +++

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021