Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 10:51

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Дидактичні ігри на уроках російської мови, світової літератури та у виховній роботі як засіб формування ключових компетенцій
Дидактичні ігри на уроках російської мови, світової літератури та у виховній роботі як засіб формування ключових компетенцій

Колодяжна Валерія Анатоліївна,
вчитель російської мови та світової літератури,  англійської мови, «спеціаліст вищої категорії», «старший вчитель»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю № 70 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69027, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1
Телефон: 7698050
E-mail: school70@ukr.net
Сайт: zp-school70.at.ua

Директор Гігаурі Надія Вікторівна

Провідна педагогічна ідея досвіду: Дидактична гра – це вид діяльності, залучившись до якої, діти навчаються. Поєднання навчальної спрямованості й ігрової форми дозволяє стимулювати невимушене оволодіння конкретним навчальним матеріалом.

Обґрунтовування актуальності та перспективності досвіду: Однотипність та шаблонність навчання знижують інтерес до навчання, роблять процес навчання нецікавим. Використання дидактичних ігор сприяє не тільки підвищенню інтересу до навчання, але і підвищує якість самого навчання та міцність отриманих знань. Дидактична гра є засобом підвищення розумової активності дітей, вона активізує психічні процеси, викликає живий інтерес до процесу пізнання. У грі діти долають значні труднощі, тренують свої сили, розвивають навички та вміння. Дидактичні ігри, з одного боку, сприяють формуванню учбових навичок, вивченню нового матеріалу або повторенню та закріпленню вивченого, тобто вирішують загальні дидактичні завдання. З іншого боку, вони сприяють розвитку мислення, пам’яті, уваги. У процесі гри у дітей формується звичка мислити самостійно, концентруватися, проявляти ініціативу. Гра ставить учня в умови пошуку, пробуджує прагнення до перемоги. В іграх, особливо колективних, формуються і моральні якості особистості: відповідальність, колективізм, виховується воля, характер.

Науково-теоретична база досвіду: Засновником теорії гри у вітчизняній науці вважається К.Д.Ушинський. Він протиставляє стихійну ігрову діяльність ідеї використання гри в загальній системі виховання. В.А.Сухомлинський писав, що без ігри не може бути повноцінного розумового розвитку. С.Т.Шацький називав гру життєвою лабораторією дитинства та пропонував включити її у шкільну програму. Л.С.Виготський, розглядаючи роль ігри у психічному розвитку дитини, відзначав, що гра пронизує всю діяльність учнів.

Стисла анотація досвіду: Дидактична гра від гри взагалі відрізняється наявністю чітко поставленої мети навчання і відповідним їй педагогічним результатом. Дидактична гра складається із наступних основних компонентів: ігровий задум, ігрова діяльність, пізнавальний зміст або дидактична мета, обладнання, результати гри. Ігровий задум міститься у назві гри. Його закладено у тій дидактичній задачі, яку потрібно вирішити на уроці. Основою дидактичної ігри є інноваційний зміст. Він міститься в освоєнні тих знань і навичок, які використовуються при вирішенні проблеми. Дидактична гра має певний результат, який виступає в формі рішення поставленного завдання і оцінювання діяльності учнів. Доцільність використання дидактичних ігор на різних етапах уроку різноманітна.При засвоєнні нових знань можливості дидактичних ігор поступаються більш традиційним формам навчання. Тому їх частіше використовують при перевірці результатів навченості, відпрацюванні навичок та вмінь. В цьому зв’язку виділяють навчальні, контролюючі та узагальнюючі дидактичні ігри. Виділяють наступні види дидактичних ігор:
  • Ігри-вправи: вони удосконалюють пізнавальні здібності учнів, сприяють закріпленню засвоєного матеріалу (кросворди, ребуси, вікторини)
  • Ігри-подорожі: сприяють осмисленню та закріпленню учбового матеріалу (дискусії, творчі завдання, гіпотези)
  • Ігри-змагання: такі ігри включають  всі види дидактичних ігор.

Результативність впровадження досвіду: Всебічний розвиток особистості формування загальнонавчальних умінь та навичок, збудження пізнавальної активності, формування життєвих компетенцій школярів.

Репрезентація досвіду: Оновлення змісту освіти; обмін досвідом роботи з метою пошуку найбільш ефективних форм роботи, проведення засідань ШМО, семінарів, конференцій.

Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun2 (24.01.2014)
Переглядів: 1292 | Теги: нестандартні методи роботи, дидактичні ігри, мотивація учнів, Комунарський, ігрові педагогічні технології, інтерактивні методи роботи. | Рейтинг: 2.5/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021