Провідна педагогічна ідея досвіду: впровадження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді в позакласній роботі забезпечує розвиток патріотичної свідомості в учнів, сприяє вдосконаленню учнівського самоврядування, налагодженню взаємодії педагогів, учнів, батьківської громади, викликає зацікавлення учнів шкільними предметами (історія, мова, література, географія тощо), допомагає реалізації міжпредметних зв’язків у позакласній діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОНУ № 641 від 16.06.2015 р.) засвідчило, що серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін. Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. Головними ознаками громадянина-патріота є почуття вірності, любові до Батьківщини, активна громадянська позиція, знання власної історії, культури, національних традицій, повага до рідної мови, турбота про навколишнє середовище. Саме ці ознаки стають конкретними цілями патріотичного виховання в школі. Ефективність патріотичного виховання залежить від форм та методів його організації. Проведення позакласних заходів – одна із найдієвіших форм, оскільки виховний процес відбувається природньо, не має примусового характеру, сприяє само- та взаємовихованню. У той же час, участь у таких заходах вимагає від учнів знань із певних шкільних предметів, передбачає їх самостійну підготовчу роботу. Перспективність даного досвіду полягає в тому, що його можна використовувати як базовий, включаючи матеріали усіх шкільних предметів та переносячи акценти на ті чи інші виховні цілі.
Науково-теоретична база досвіду:
1. Селевко Г.К. Альтернативные педагогические технологии. М.: НИИ школьных технологий, 2005. – 224 с.
2.Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н.П.Наволокова. – Х.: Вид. група «Онова», 2009. – 176 с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
3.Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
4.Розвиток системи національно-патріотичного виховання учнів у загальноосвітньому навчальному закладі : із досвіду роботи обласного опорного закладу освіти Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільського району / автори-укладачі Н.Г.Кудько, Л.В.Микитюк. – Біла Церква : КОІПОПК, 2013. – 96 с.
5.http://muzicteacher.at.ua/publ/innovacijni_tekhnologiji_navchannja_v_suchasnij_shkoli/1-1-0-5
Стисла анотація досвіду: дана робота є оригінальною ідеєю авторського колективу, представляє собою розробку загальношкільного заходу «Веселі розваги нащадків козацької слави», який має на меті: національно-патріотичне виховання; проведення позакласної роботи з різних шкільних предметів (географія, історія, українська мова та література, основи здоров’я, фізична культура); реалізацію міжпредметних зв’язків; розвиток учнівського самоврядування; налагодження взаємодії вчителів, учнів, батьківської громади. Цей досвід реалізується на практиці протягом кількох років, за які розширилось коло предметів, пріоритетним стало патріотичне виховання. Робота базується на використанні елементів таких сучасних технологій: особистісно орієнтованої, групової, проектної, ігрової, мультимедійної, арт-технології. Впровадження даного досвіду забезпечує формування компетентностей, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, соціальна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна. Досвід включає в себе опис підготовчого етапу заходу, розробку сценарію, опис проведення заходу з додатками, мультимедійний звіт про його проведення.
Результативність впровадження досвіду: формування патріотичної свідомості, зацікавленість учнів шкільними предметами, позакласними заходами, налагодження взаємозв’язків між учнями, педагогами, батьками, підвищення ролі учнівського самоврядування, налагодження взаємодії в учнівських колективах.
Репрезентація досвіду: рівень репрезентації – шкільний (презентація на засіданнях ШМО, методичної ради), міський (семінар).
Тегі: національно-патріотичне виховання, позакласна робота, міжпредметні зв’язки, розваги козаків, конкурс.
Посилання на матеріал: https://drive.google.com/open?id=0BzPETnk73amPRUI1VUpRTGVXLUk