Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 09:29

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування національно-патріотичних цінностей через проектно-цільову діяльність в умовах розвитку громадсько – активної школи

Формування національно-патріотичних цінностей через проектно-цільову діяльність в умовах розвитку громадсько – активної школи

Кавінська Ольга Анатоліївна, заступник директора з виховної роботи, спеціаліст ІІ категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду Ефективність національно-патріотичного виховання зростає за умови об’єднання активних, творчих людей, які орієнтуються на ідеали громадянського суспільства, на демократизацію як освіти, так і всіх сфер соціального життя, на перетворення школи у просвітницький та культурний центр громади.

Обґрунтуванняактуальності та перспективності досвіду Соціально-економічні та політичні зміни зумовлюють нові вимоги до сучасної системи виховання школярів на національно-патріотичних цінностях. Однією із нагальних потреб сучасного українського суспільства є формування у молодого покоління, й зокрема школярів, національно-патріотичних якостей, активної життєвої позиції й соціальної відповідальності. Громадсько-активна школа є однією з найбільш ефективних моделей шкіл, здатних розв’язати завдання перетворення школи у громадський інститут, який забезпечить становлення підростаючих громадян як суб’єктів демократії. Тому серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, відповідальності, готовності до змін.

Науково-теоретична база досвіду Теоретико-методологічні засади національно-патріотичного виховання досліджуються в роботах ЛарріЕ.Деккера, О. Вишневського, Б. Ступарика, І. Беха, Г. Ващенка, Г. Гончаруката інших. Досвід базується на ідеях Державної національної програми „Освіта” („Україна ХХІ століття”), програми «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (2011),Концепції громадянської освіти та виховання в Україні (2012), Концепції Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр., Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015), які  спрямовані на  становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин.

Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, тому щопов’язаний з удосконаленням та раціоналізацією відомих ідей та методик. Робота присвячена проблемі формування національно-патріотичних якостей школярів у взаємодії школи та громадськості. Визначено три групи національно-патріотичних якостей, які тісно пов'язані в структурі особистості: 1) якості, що характеризують ціннісне ставлення особистості до сім'ї; 2) якості, що визначають моральне ставлення до людей, толерантне ставлення до інших культур і націй; 3) якості, що характеризують ставлення до своєї країні, рідного краю. Визначено педагогічні умови формування національно-патріотичних якостей школярів у взаємодії школи й громадськості, які реалізуються через впровадження трьох компонентів громадсько-активної школи: демократизацію, волонтерство та партнерство. Запропонованометодику діагностування рівнів сформованості національно-патріотичних якостей учнів; методичне забезпечення національно-патріотичного виховання школярів у взаємодії громадськості та школи через проектно-цільову діяльність.

Результативність впровадження досвіду Апробовані педагогічні умови, зміст, форми та методи роботи показали підвищення рівня сформованості національно-патріотичних якостей учасників навчально-виховного процесу та громадськості. Результатом роботи також є підвищення рівня культури, самоосвіти учнів та вчителів; активізація роботи з батьками через проектно-цільову діяльність.

Репрезентація досвіду Досвід впроваджено в роботу навчального закладу; проведено консультації для педагогів «Про перспективи переходу Загальноосвітньої школи № 103 від традиційної моделі до громадсько-активної моделі в 2015/2016 н.р.», «Формування цілісної моделі управління якістю освіти громадсько-активної школи», «Організації роботи щодо виховання національно-патріотичної свідомості дітей і молоді»; консультації для батьків «Традиції – неоціненна спадщина українського народу. Сімейні традиції та обрядовість», «Культурні цінності сім’ї», «Громадське та національно-патріотичне становлення дитини через сімейне виховання»; проведено семінардля заступників директорів з виховної роботи та керівників шкільних методичних об’єднань класних керівників Комунарського району «Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», впроваджено проекти «Вулицями нашого району», «Пишаємося робітничими руками», «Від серця до серця», «Хочу до школи».

Посилання на матеріали http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 842 | Коментарі: 1 | Теги: співробітництво (партнерство), громадсько-активна школа, проектна діяльність, національно-патріотичне виховання, волонтерст, навчально-виховний процес | Рейтинг: 1.0/19
Всього коментарів: 1
1 Лина6377  
Дуже цікавий, корисний матеріал відповідає сучасним виховним взаємодіям

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024