Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 00:08

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Впровадження ідей патріотизму у програмі родинного клубу «Сімейне коло»

Впровадження ідей патріотизму у програмі родинного клубу «Сімейне коло»

Нестеренко Олена Миколаївна - практичний психолог, ІІ категорія

Дошкільний навчальний заклад «ясла-садок» комбінованого типу № 280 «Родзинка»
Керівник закладу - Різченко Тамара Олександрівна
 Адреса закладу вул. Косигіна, 8-а, м. Запоріжжя, 69120, 
тел. (0612) 670515

E-mail: RizchenkoTA@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду. Визначення та апробація ефективних форм взаємодії з дітьми та батьками, творче використання оригінальних ідей в роботі з родинами щодо результативності національно-патріотичного виховання дошкільників,   підвищення психолого - педагогічної культури та компетентності батьків, формування духовно - моральних цінностей в сім'ї, активної батьківської позиції.
     Щоб діти гармонійно  розвивалися, зростали не лише справжніми синами і доньками, а й ставали у майбутньому гідними громадянами нашої країни, батьки самі повинні постійно навчатися, розвиватися і як мами і тата, і як особистості. 
      Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Суспільно - політичні зміни в нашій країні вимагають національної спрямованості дошкільної освіти. В Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, поставлено завдання збереження і збагачення культури українського народу, визнання освіти важливим інструментом національного розвитку і гармонізації національних відносин.                                  
     Останні соціологічні дослідження констатують підвищення інтересу до народних свят, обрядів, використання національної символіки (в одязі, прикрасах, в інтер’єрі), згуртованості в питаннях національної єдності. Результати досліджень, які проводились в ДНЗ № 280 «Родзинка» в 2013-2015 роках показали, що більшість батьків усвідомлюють роль сімейних традицій у вихованні дитини, переважна більшість родин підтримують їх. Проте сучасні батьки ще недооцінюють національні традиції як ефективний засіб непрямого впливу на розвиток особистості дитини, в деяких сім'ях, особливо молодих, немає своїх традицій і сімейних свят. Тому подальшої уваги потребує питання щодо використання національних традицій, народного досвіду у вирішенні проблем соціально - морального виховання дітей в сім’ї, формування навичок взаємодії, організації спільної діяльності батьків і дітей.
 

Науково-теоретична база досвіду.   В основу роботи над проблемою покладено концептуальні  засади Базового компоненту дошкільної освіти.    Методологічною і теоретичною основою досвіду є положення філософії, психології та педагогіки про вплив соціального середовища на розвиток особистості; про єдність загальнолюдського і національного в педагогіці (Г.Н.Волков), загальнопсихологічна теорія діяльності (Б.Г.Ананьев, А.Н.Леонтьев, С.Л.Рубинштейн), виховання соціальних, моральних норм і правил поведінки (А.В.Запорожец, Я.З.Неверович та ін); роботи в області етнопедагогіки (Б.Н.Бессонов, Г.Н.Волков, Д.Ж.Валеев, та ін). Проблема результативності взаємодії педагогів  з батьками знаходиться у центрі сучасних психолого-педагогічних досліджень: Ладивір С., Піроженко Т., Сухар В., Цюра С. та ін.                                

Стисла анотація досвіду.     В програмі інтегрованих занять батьківського клубу «Сімейне коло» визначено мету, завдання, зміст та форми роботи з дошкільниками та батьками; висвітлено принципи діяльності психолога щодо особливостей організації роботи з патріотичного виховання на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти. Основний метод клубних зустрічей – інтерактивний. Широко використовуються народні методи, традиції, акції, ігрові прийоми, тренінгові вправи, психогімнастика, способи невербальної взаємодії, елементи тілесно - орієнтованої терапії, арт-терапії.  
Програма містить:

 - орієнтовний блочно - тематичний план  заходів з дітьми та батьками;                          
- конспекти інтегрованих занять та інформаційні буклети.                    

Переваги даного досвіду: актуальність; створення особливої атмосфери «співтворчості»; технологічність (відтворюваність в інших умовах, у відповідності з напрямом роботи ДНЗ); широкі можливості для творчого застосування; природовідповідність  (розвиток пізнавальної активності і соціальної адаптації дитини,  її інтересу до навколишнього світу і самовизначення  у ньому з урахуванням  народних традицій і соціальної ситуації). За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним.        

Результативність впровадження досвіду. Досвід ефективний, характеризується стабільними позитивними результатами. Підвищився рівень сформованості у дошкільників уявлень про зміст та важливість українських традицій, свят, обрядів, розваг, бажання приймати участь в них, розмовляти рідною мовою; розуміння дошкільниками свого зв'язку з українськими національними символами, повага до них). Реалізація програми в ДНЗ сприяла інтелектуальному та комунікативному розвитку, формуванню навичок соціальних стосунків, збереженню і зміцненню психофізичного здоров'я дошкільників;  підвищенню психолого – педагогічної компетентності батьків. Зріс рівень  професійної майстерності вихователів щодо використання сучасних технологій, інноваційних методів комунікації, враховуючи соціальний запит, потреби та зацікавленість батьків.
      Висока затребуваність родинного клубу «Сімейне коло» сприяла підтриманню  позитивного іміджу ДНЗ в районі.                                

Репрезентація досвіду.    Презентація та практичне заняття    для слухачів курсів КЗ ЗОІППО за фахом «Вихователі ДНЗ» березень 2014 р., листопад 2015 р. Позитивні відгуки викладачів кафедри дошкільної освіти та курсантів.
      Презентація на  педраді ДНЗ (протокол №4 від 26.08.2015). Визначено актуальність та перспективність впровадження програми в ДНЗ як складової психолого-педагогічного супроводу дітей середнього та старшого дошкільного  віку. 
  Посилання на матеріал:    http://lenanesterenko.blogspot.com/

Категорія: Психологічний супровід | Додав: shevchenko (19.01.2016)
Переглядів: 1357 | Коментарі: 1 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/156
Всього коментарів: 1
1 beleckayaep  
Олена Миколаївна,  дякую Вам за  таку важливу і необхідну роботу. Досвід актуальний, дуже важливий, має реальні позитивні результати. На мою думку, матеріали досвіду можуть використовувати не тільки педагоги дошкільних закладів, а й педагоги шкіл.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024