Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:13

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психолого-педагогічний супровід дітей раннього віку на етапі адаптації до умов дошкільного закладу з використанням прийомів кольоротерапії

Психолого-педагогічний супровід дітей раннього віку на етапі адаптації до умов дошкільного закладу з використанням прийомів кольоротерапії «Веселковий світ»

Бондар Оксана Володимирівна, вихователь - методист, «Спеціаліст ІІ категорії»

Віноградова Олена Вікторівна, вихователь, «Спеціаліст»

Напрєєнкова Тетяна Олександрівна, вихователь, «Спеціаліст»

Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 199 «Вогник» Запорізької міської ради Запорізької області.

Завідувач: Єгорова Світлана Романівна.

Адреса СДНЗ: вул. Оранжерейна, буд 23-а, м. Запоріжжя 69050.

 Тел.: (0612)769-80-45

Е-mail sdnz199@ukr.net

Провідна педагогічна ідея парціальної програми: створення сприятливих умов для фізичного та психічного розвитку дітей під час адаптації до умов ДНЗ за допомогою методів кольоротерапії. Завдання:

- зниження рівня тривожності дітей та батьків під час адаптації за допомогою прийомів кольоротерапії;

- створення умов для забезпечення кожній дитині фізичного та психологічного комфорту;

-  формування основ доброзичливих відносин між дітьми в період адаптації;

- здійснення взаємодії з батьками для безпосереднього партнерства та активної участі у процесі адаптації дітей до умов ДНЗ.

Обґрунтування актуальності та перспективності парціальної програми: Поступова зміна соціальних умов дитини під час адаптаційного періоду, покращенням організації освітнього процесу в ДНЗ, обумовленим індивідуальними та віковими можливостями дітей.

Науково-теоретична база парціальної програми: А.Н. Леонтьєв зазначав: кожна людина в силу своїх індивідуальних психологічних особливостей має індивідуальні пристосувальні механізми, отже, свій тип адаптації. Вчений невропатолог В. М. Бехтерєв займався вивченням питання про взаємини органів людського тіла і кольорових променів. У психодіагностику існують «кольорні методи», які дозволяють скласти портрет особистості, визначити її актуальний психічний стан. «Покажи мені свої улюблені кольори - і я скажу тобі, хто ти» - приблизно так казав швейцарський лікар і психолог Макс Люшер, розробляючи свій відомий кольороособистостний  тест.

Стисла анотація парціальної програми: Робота полягає в використання прийомів кольоротерапії в період адаптації малюка до дитячого саду, які сприяють підвищенню емоційного настрою дитини, спонукаючи до спільних дій з дорослими, встановленню довірчих відносин, а поступове залучення дитини в нове соціальне середовище, правильно організовані кольорові зони запобігають та зводять до мінімуму емоційні зриви, кризи. Кольоротерапія для дітей представляє собою, у першу чергу, визначення улюбленого кольору для кожної дитини, а потім, наповнення цим кольором, як можливо більше простору, який оточує дитину.

Результативність впровадження парціальної програми: Завдяки використанню прийомів кольоротерапії під час адаптації дітей 3 року життя до умов ДНЗ було досягнуто наступні результати: створено предметно-розвивальне середовище за допомогою кольорових зон, хід адаптаційного періоду був сприятливим (за результатами спостережень практичного психолога), створено комфортну обстановку для дітей в групі; встановлено довірливі відносини між дитиною, педагогами та батьками.

Репрезентація програми: Репрезентація програми відбувалася на засіданнях районного методичного об’єднання вихователів груп раннього віку у січні 2015 р. ДНЗ № 293, в жовтні 2015 р. СДНЗ № 199

Програму ухвалено педагогічною радою № 2від 17.11.2015 р. СДНЗ № 199 ,  в грудні 2015 р. відправлено на отримання рецензії наукової ради ІАМЦ.

Посилання на матеріал:

https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIeGJ5dVpWdkFwczQ&usp=sharing

http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_4.html

Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1266 | Рейтинг: 1.0/192
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020