Психолого-педагогічний супровід дітей раннього віку на етапі адаптації до умов дошкільного закладу з використанням прийомів кольоротерапії «Веселковий світ»
Бондар Оксана Володимирівна, вихователь - методист, «Спеціаліст ІІ категорії»
Віноградова Олена Вікторівна, вихователь, «Спеціаліст»
Напрєєнкова Тетяна Олександрівна, вихователь, «Спеціаліст»
Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 199 «Вогник» Запорізької міської ради Запорізької області.
Завідувач: Єгорова Світлана Романівна.
Адреса СДНЗ: вул. Оранжерейна, буд 23-а, м. Запоріжжя 69050.
Тел.: (0612)769-80-45
Е-mail sdnz199@ukr.net
Провідна педагогічна ідея парціальної програми: створення сприятливих умов для фізичного та психічного розвитку дітей під час адаптації до умов ДНЗ за допомогою методів кольоротерапії. Завдання:
- зниження рівня тривожності дітей та батьків під час адаптації за допомогою прийомів кольоротерапії;
- створення умов для забезпечення кожній дитині фізичного та психологічного комфорту;
- формування основ доброзичливих відносин між дітьми в період адаптації;
- здійснення взаємодії з батьками для безпосереднього партнерства та активної участі у процесі адаптації дітей до умов ДНЗ.
Обґрунтування актуальності та перспективності парціальної програми: Поступова зміна соціальних умов дитини під час адаптаційного періоду, покращенням організації освітнього процесу в ДНЗ, обумовленим індивідуальними та віковими можливостями дітей.
Науково-теоретична база парціальної програми: А.Н. Леонтьєв зазначав: кожна людина в силу своїх індивідуальних психологічних особливостей має індивідуальні пристосувальні механізми, отже, свій тип адаптації. Вчений невропатолог В. М. Бехтерєв займався вивченням питання про взаємини органів людського тіла і кольорових променів. У психодіагностику існують «кольорні методи», які дозволяють скласти портрет особистості, визначити її актуальний психічний стан. «Покажи мені свої улюблені кольори - і я скажу тобі, хто ти» - приблизно так казав швейцарський лікар і психолог Макс Люшер, розробляючи свій відомий кольороособистостний тест.
Стисла анотація парціальної програми: Робота полягає в використання прийомів кольоротерапії в період адаптації малюка до дитячого саду, які сприяють підвищенню емоційного настрою дитини, спонукаючи до спільних дій з дорослими, встановленню довірчих відносин, а поступове залучення дитини в нове соціальне середовище, правильно організовані кольорові зони запобігають та зводять до мінімуму емоційні зриви, кризи. Кольоротерапія для дітей представляє собою, у першу чергу, визначення улюбленого кольору для кожної дитини, а потім, наповнення цим кольором, як можливо більше простору, який оточує дитину.
Результативність впровадження парціальної програми: Завдяки використанню прийомів кольоротерапії під час адаптації дітей 3 року життя до умов ДНЗ було досягнуто наступні результати: створено предметно-розвивальне середовище за допомогою кольорових зон, хід адаптаційного періоду був сприятливим (за результатами спостережень практичного психолога), створено комфортну обстановку для дітей в групі; встановлено довірливі відносини між дитиною, педагогами та батьками.
Репрезентація програми: Репрезентація програми відбувалася на засіданнях районного методичного об’єднання вихователів груп раннього віку у січні 2015 р. ДНЗ № 293, в жовтні 2015 р. СДНЗ № 199
Програму ухвалено педагогічною радою № 2від 17.11.2015 р. СДНЗ № 199 , в грудні 2015 р. відправлено на отримання рецензії наукової ради ІАМЦ.
Посилання на матеріал:
https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIeGJ5dVpWdkFwczQ&usp=sharing
http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_4.html
|