Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 23:02

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психологічний аналіз гіперактивної поведінки молодших школярів та корекційна робота з ними

Психологічний аналіз гіперактивної поведінки молодших школярів та корекційна робота з ними

 Глєзєрова Луіза Василівна, вчитель початкових класів, 
кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «учитель-методист»
Колдовська Катерина Валеріївна, вчитель початкових   класів,    кваліфікаційна категорія – «спеціаліст»

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс №64 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Глєзєрова Луіза Василівна

Адреса: 69060, м.Запоріжжя, вул. Молочна, буд.36

Телефон: 96-18-82

Електронна адреса:  znvk64.zp@outlook.com

Адреса сайту ЗНВК №64: http://school64.ucoz.ua/

 

Провідна ідея педагогічного досвіду:

      Головна ідея досвіду - розгляд феномену гіперактивності, з’ясування психологічних особливостей гіперактивної поведінки дітей молодшого шкільного віку та популяризація методів корекційної роботи з учнями даної категорії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

     Завданням сучасної школи являється досягнення найбільш ефективної суспільної форми організації навчальної діяльності дітей. Однак, для цього необхідно знати природу й закономірності індивідуальних особливостей дітей як суб’єктів навчальної діяльності.

      Необхідність спеціального вивчення індивідуальних особливостей дітей як суб’єктів навчальної діяльності також являється актуальним в аспекті розробки проблеми формування особистості молодших школярів.

        В початковій школі у дитини закладається фундамент системи знань, які поповнюються в подальші роки. В цей же час формуються розумові та практичні операції, дії та навички, без яких неможливе подальше навчання та практична діяльність.

       Гіперактивність виступає як одне із проявів цілого комплексу порушень, основний дефект, пов'язаний з недостатністю механізмів уваги й гальмуючого контролю. Порушення поведінки супроводжуються серйозними вторинними порушеннями, до яких, насамперед, відносяться слабка успішність у школі й складності в спілкуванні з іншими людьми.

        Проблема надання допомоги гіперактивним дітям багато років являється актуальною проблемою в психології та педагогіці. Авторами досвіду ведеться пошук умов, адекватних психічним та фізичним можливостям учнів з даної категорії. У всьому вищеописаному визначається актуальність даної роботи.

Науково-теоретична база досвіду:

        Автори досвіду спираються на теоретичний матеріал, розроблений фахівцями з психології та навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку:   

- Барановскої Т.А., Безруких М. М., Ефимової С. П., Боришевского М.І.

     При цьому, в  досвіді робиться акцент на особистісному підході до учнів. Пропагандується застосування педагогами та батьками під час навчально-виховного процесу методів корекційної роботи  з гіперактивними дітьми початкової школи.

Стисла анотація досвіду:

       В досвіді описуються психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку.  Автори відстежували поведінку молодших школярів та її відхилення. Приділена увага фізичному та моторному розвитку дитини, розкриваються психологічні новоутворення молодшого школяра, надається увага розвитку особистості в молодшому шкільному віці.

      Основна частина досвіду побудована на виявленні причин, особливостей та наслідків  гіперактивності учнів молодшого шкільного віку,  презентуються методи роботи з учнями такої категорії.  Надаються практичні рекомендації для психологів, педагогів, батьків для проведення корекційної роботи з учнями, що відносяться до гіперактивних. Велика увага приділена формуванню в дітей самоконтролю як найважливішої складової саморегуляції поведінки гіперактивних дітей.  Робота з гіперактивними учнями авторами досвіду пропонується для реалізації наступним шляхом:

  • З’ясування психологічних і фізіологічних особливостей розвитку дітей молодшого шкільного віку;
  • Здійснення дослідження щодо причин, особливостей гіперактивної поведінки дітей;
  • Спостереження за гіперактивними дітьми та їх поведінкою під час уроків та перерв;
  • Бесіди з вчителями;
  • Бесіди з батьками гіперактивних дітей.

     Авторами досвіду підібрані та адаптовані  діагностики гіперактивних дітей в дитячому садку та школі.

Результативність впровадження досвіду:

  1. Проведення консультацій для батьків гіперактивних учнів молодших класів.
  2. Проведення корекційної роботи з гіперактивними учнями початкових класів.
  3. Покращення поведінки учнів молодших класів.
  4. Підвищення мотивації до навчальної діяльності в учнів молодших класів.
  5. Зміна ставлення близьких родичів і, перш за все, матері до дитини, з тим, щоб краще її зрозуміти і зняти зайві напруги, що формуються навколо неї. 
  6. Розроблені тренінги для батьків гіперактивних дітей.

Репрезентація досвіду:

  • Проведення засідання шкільного МО на рівні навчального закладу – 25.03.2015 р.;
  • Дані матеріали розміщені на блозі вчителя початкової школи Глєзєрової Л.В.: блог "Початкова школа" вчителя початкових класів Глєзєрової Л.В.
  • Проведення семінару з даної  теми на рівні навчального закладу – 26.03.2015 р.;
  • Проведення семінару з даної теми на рівні району – 27.10.2015 р.;
  • Виступ педагога Колдовської К.В. на засіданні шкільного методичного об’єднання з теми «Корекційна робота з гіперактивними учнями» – 28.10.2015 р.
  • Даний матеріал готується для публікації у фаховому  журналі «Шкільний світ. Початкові класи»;
  • Розміщення матеріалів даного досвіду на сайті ЗНВК №64.

Посилання на матеріал: блог "Початкова школа" вчителя початкових класів Глєзєрової Л.В.

 



Джерело: http://блог "Початкова школа" вчителя початкових класів Глєзєрової Л.В.
Категорія: Психологічний супровід | Додав: tetyana013 (18.01.2016)
Переглядів: 1079 | Коментарі: 2 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/35
Всього коментарів: 2
2 historiangelika68  
Интересный материал,основанный на практическом опыте,респект авторам

1 yuliagemus  
Полезный и нужный материал для учителей не только начальных классов)))) !

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024