Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 00:50

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психологічна просвіта батьків як складова діяльності практичного психолога.

         Психологічна просвіта батьків як складова діяльності практичного психолога

      Василишена Ірина Павлівна,

     практичний психолог,

     друга категорія

     Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 51

     Запорізької міської ради Запорізької області,

     директор Балдук Оксана Григорівна,

                                                       м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53,

                                                       e-mail: school51_zap@ukr.net

                                                      адреса сайту: http:// school51zp.ucoz.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду. Хочеш допомогти дитині – допоможи людям, що її виховують. Роль батьків у вихованні дитини незамінна.  Тому вважаю, що просвіта батьків, як одних з учасників НВП, має велике значення в формуванні особистості учня, майбутнього громадянина.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи є співробітництво школи і сім’ї, яке передбачає належний рівень педагогічної культури батьків. Рівень педагогічної культури батьків залежить від традицій сім’ї, набутих знань, життєвого досвіду, здатності до саморозвитку. За моїми спостереженнями,  педагогічна освіченість батьків нерідко відстає від реальної педагогічної ситуації, суспільних потреб, очікувань дитини.  Для дітей найважливішим  виявляється те, щоб їх вислухали та зрозуміли. Батькам же часто бракує певних знань щодо психологічного та соціального розвитку дитини. Адже розуміння дорослими закономірностей дитячого розвитку дозволяє їм самостійно відшукати найефективнішу лінію власної поведінки в тій чи іншій складній ситуації. Тому школа має дбати про постійний розвиток їх педагогічних знань, вдаючись до різних методів роботи, найпоширенішими серед яких є: педагогічний лекторій, міні-лекція, інтервенція, тренінг.

Науково-теоретичну базу досвіду складають публікації, дослідження та розробки практичних психологів: Л.С. Виготського, М.І. Лісіної, Овчарової Р.В., Н. Армстронг  та інші. 

Стисла анотація досвіду. Робота з батьками починається з підготовки дитини до  школи і продовжується весь період навчання дитини у школі. Застосовуються різні форми та методи роботи,  надаються консультації та поради для батьків на актуальні теми. На сьогоднішній день існує багато розумних книжок з виховання, але не в одній з них ви не знайдете універсального рецепта на всі випадки життя.  І виникає інше питання: чи є бажання у батьків читати ці книжки... Що більший у дорослих «батьківський стаж», тобто що старші їхні діти – то менша у них мотивація чогось навчатись у психолого-педагогічному контексті. Оскільки я працюю з дітьми різного віку, то в мене є постійна потреба шукати нові форми роботи з батьками, аби залучити їх до співпраці та діалогу. Однією з таких форм  є робота батьківських груп, що проходять у формі тренінгових занять. Кожне заняття обов’язково містить «практичну  частину». Різні інтерактивні вправи сприяють більшому зануренню учасників занять до простору обраної теми, активізують їхній творчий пошук, залучають набутий особистий досвід.
Результативність впровадження досвіду: підвищення психологічної культури батьків.
Репрезентація досвіду: рівень репрезентації – шкільний; форма репрезентації  - батьківські збори, тренінгові заняття.

 



Джерело: http://school51zp.ucoz.ua/index/ppd_praktichnogo_psikhologa_vasilishenoji_irini_pavlivni/0-115
Категорія: Психологічний супровід | Додав: ptichechka87 (18.01.2016) | Автор: Василишена Ірина Павлівна
Переглядів: 1027 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/50
Всього коментарів: 1
1 Ольга8608  
Для батьків, учнів корисно. Для вчителів пізнавально. Ірина Павлівна своєю роботою об,єднує два важливих інститути сім,ю і школу.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024