Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 23:23

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Тематичні інформаційно-ігрові програми на підсумкових заняттях під час вивчення іноземної мови у позашкільному навчальному закладі

Тематичні інформаційно-ігрові програми на підсумкових заняттях під час вивчення іноземної мови у позашкільному навчальному закладі

Інформація про автора досвіду: Петраш Олена Євгенівна працює у ЦЕВ Хортицького району керівником гуртка англійської мови «Rainbow» з 1998р., у 2005 нагороджена знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», у 2007р. присвоєно педагогічне звання «Керівник гуртка-методист», у 2012р. підтверджено звання «Керівник гуртка-методист», освіта вища (Запорізький державний університет, спеціальність «Англійська мова та література, 1993р.)

Контактна інформація про навчальний заклад:

Центр естетичного виховання Хортицького району

Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради Запорізької області

69123, м.Запоріжжя, бул.Будівельників,15, тел. 277-47-02, 278-88-88,

E-mail: estetika_centr@ukr.net

Сайт закладу: http://www.estetika-centr.in.ua

Тема педагогічного досвіду: Дидактичний комплекс «Тематичні інформаційно-ігрові програми на підсумкових заняттях під час вивчення іноземної мови у позашкільному навчальному закладі».

Провідна педагогічна ідея досвіду криється у доцільному поєднанні навчального процесу зі змістом позитивного дозвілля (гра, інтелектуальне змагання, самостійний чи у малій групі пошук відповіді на проблемне питання тощо). Такий методологічний підхід забезпечує повне засвоєння навчального матеріалу, сприяє розвитку та саморозвитку дитини, прогресу її комунікативної культури, створенню підґрунтя для формування інтелектуальної розкутості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність даного досвіду полягає у раціональному  розподілі інтелектуального  та психологічного навантаження на підсумковому занятті й пожвавленні процесу засвоєння програмного матеріалу  шляхом звернення до навчальної, розвиваючої, виховної та  комунікативної  ігрової діяльності.

Реалізація ігрових прийомів і ситуацій при визначеній формі занять відбувається за такими основними напрямами: дидактична  мета ставиться перед вихованцями у формі ігрового завдання; навчальна діяльність підкоряється правилам гри; навчальний матеріал використовується у якості її засобу; у навчальну діяльність вводиться елемент змагання, що переводить дидактичне завдання в ігрове, успішне виконання дидактичного завдання пов’язується з ігровим результатом.

Науково-теоретична база досвіду: Запропонований досвід базується на інноваційних розробках в галузі позашкільної освіти, вікової психології та методики навчання іноземних мов  у середніх навчальних закладах. Це, перш за все:

- Аналіз уроку / упоряд. Н. Мурашко. – К. : Шк. світ, 2008. – (Бібліотека «Шкільного світу») (психолого-педагогічний аналіз уроку);

- Гра – справа серйозна / Упоряд. В.Зоц. – К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2003. – (Бібліотека «Шкільного світу») (організаційно-методичні засади проведення дитячих ігор);

- Класному керівнику. Як організувати й провести свято / Упоряд. Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К. : Шк. світ, 2009. – (Бібліотека «Шкільного світу») (методика розробки сценарію);

- Класному керівнику. Як провести ігри / Ніна Яременко; упоряд. : Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К. : Шк. світ, 2009. – (Бібліотека «Шкільного світу») (умови ефективної організації ігрової діяльності, методика проведення різних типів ігор);

- Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підруч. - Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авт. під керівн. С.Ю. Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002 (вимоги до уроку);

- Мороз М.Л. Ігрове навчання в системі освіти: Навч. Посібник/ М.Л. Мороз, Т. П. Шпак. – К.: Омега, 1999 (особливості ігрового навчання);

- Режисура шкільних свят / упоряд. М. Голубенко, О. Шатохіна. – К. : Шк. світ (Бібліотека «Шкільного світу»), 2009 (педагогічні та психологічні аспекти організації свят);

- Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія: навч. посіб. - К.: Академвидав, 2005 (вікові психологічні особливості розвитку дитини);

- Яременко Н. В. Організація ігрової діяльності у години дозвілля // Позакласний час. – 2008. – № 10, жовтень. – с. 8 – 22. (організаційно-методичні засади проведення ігрових програм).

Стисла анотація досвіду: Однією з найважливіших проблем сучасної педагогічної науки є пошуки ефективних шляхів і засобів розвитку гармонійно розвинутої творчої особистості дитини. Нинішньому навчально-виховному процесу властиве недооцінка значення комунікативної взаємодії, відсутність цікавих форм організації навчальної діяльності. Поряд із традиційною освітою, необхідно впроваджувати у навчальний процес різноманітні інноваційні підходи активізації пізнавальної діяльності дитини.

Варто  зазначити, що у роботі гуртка з вивчення іноземної мови Центру естетичного виховання Хортицького району широко практикується такий різновид контролю, як підсумкові двомовні тематичні інформаційно-ігрові програми (між собою гуртківці називають їх «тематичне свято»). Вони  незмінно викликають у вихованців яскраві позитивні емоції і сповнюють  бажанням бути причетним до святкової дії під час її підготовки й проведення, оскільки запрошеними гостями на традиційно  присутні батьки, родичі та друзі-однолітки.

Результат впровадження досвіду: Запропонована система викладання англійської мови у ПНЗ повинна:

- сприяти формуванню цілісних знань, яких було б достатньо для здійснення спілкування в усній (говоріння, аудіювання) та писемній (читання, письмо) формах у межах визначених тематикою ситуативного мовлення, на основі вивченого мовного і мовленнєвого матеріалу,  сформованих мовних навичок (фонетичних, лексичних, граматичних, орфографічних) та розвинених на основі лінгвокраїнознавчих й країнознавчих знань;

- активізувати пізнавальну діяльність вихованців;

- формувати здатність приймати рішення й нести відповідальність за їх реалізацію у різних галузях людської діяльності за рахунок таких наскрізних ключових компетентностей:

  • соціальна компетентність;
  • загальнокультурна компетентність;
  • комунікативна компетентність;
  • інформаційна компетентність;
  • здоров’язберігаюча компетентність;
  • компетентність навчання, саморозвитку й самоосвіти (уміння вчитися);
  • громадянська компетентність;
  • трудова компетентність.

Репрезентація досвіду:

Участь педагога у педагогічних конкурсах та виставках

Де представлений досвід

Рік

Досягнення

1.

Конкурс інноваційних програм, який був проведений НМЦ міськУОН

2006

Лауреат

3.

ІІ міський етап Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості»

2006

ІІІ місце

4.

Огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2007. Фестиваль Сузір’я» за темою «Ігрові прийоми та ситуації на уроці», який був проведений видавництвом «Шкільний світ»

2007

Учасник

5.

Сьомий щорічний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2008» за темою «Реалізація особистості на уроці», який був проведений видавництвом «Шкільний світ»

2008

Учасник, подяка

 

ІV міська педагогічна виставка «Наукове-методичне забезпечення оцінки результатів освітньої діяльності навчального закладу»

2008

Переможець

 

Восьмий щорічний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2009» за темою «Створення ситуації успіху для кожного учня», який був проведений видавництвом «Шкільний світ»

2009

Учасник

 

Дев’ятий щорічний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2010» за темою «Формування життєвих умінь та навичок учнів на уроці», організований видавництвом «Шкільний світ».

2010

Учасник

 

Конкурс “Teacher for Teacher”, організований газетою “English. Шкільний світ” за підтримки видавництва Pearson Education (Longman) в Україні

2010

Учасник

 

Конкурс «Учитель для вчителя», організований газетою “English” за підтримки видавництва Pearson Education (Longman) в Україні

2010

І місце

 

Конкурс «Станьте нашим співавтором», організований газетою “English. Шкільний світ”

2010

Учасник

 

V міська педагогічна виставка «Науково-методичне забезпечення оцінки результатів освітньої діяльності навчального закладу»

2010

Учасник

 

Десятоий ювілейний щорічний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2011» за темою «Методична майстерня вчителя», який був проведений видавництвом «Шкільний світ» за сприяння Національної академії педагогічних наук України

2011

Номінант, 5 місце

 

Конкурс-огляд інноваційних ідей «Позашкілля: 20 років назустріч часу!», організований газетою «Позашкілля» видавництва «Шкільний світ»

2011

Учасник

 

Міський конкурс навчальних програм практичного спрямування для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів в межах конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості»

2011

Переможець

 

Конкурс «Станьте нашим співавтором» («Позакласна робота. Англійська мова») організований газетою “English. Шкільний світ”

2012

Учасник

 

Конкурс «Станьте нашим співавтором» («Соціокультурна компетенція. Нестандартні уроки») організований газетою “English. Шкільний світ”

2013

Учасник

 

Міський (заочнй) тур конкурсу «Джерело творчості»

2013

Переможець

 

Обласний (заочний) тур конкурсу «Джерело творчості»

2014

Переможець

 

Всеукраїнський (заочний) тур конкурсу «Джерело творчості»

2014

Переможець

 

Всеукраїнський (очний) туру конкурсу «Джерело творчості»

2014

ІІІ місце

 

Щорічний огляд-конкурс «Панорама творчих уроків – 2014» за темою «Українознавчий аспект у навчально-виховному процесі», організований видавництвом «Шкільний світ»

2014

Учасник

 

Конкурс «Станьте нашим співавтором» («Соціокультурна компетенція. Нестандартні уроки») організований газетою “English. Шкільний світ”

2014

Переможець

 

Презентація досвіду серед колег

Де представлений досвід

Рік

1.

Творча майстерня для методистів та керівників гуртків «Англійська мова» позашкільних навчальних закладів за темою «Інформаційно-ігрова програма набутих умінь та навичок як підсумкове заняття за тематичним блоком спецкурсу «Англійська мова»

2007

2.

Ділова зустріч для директорів, методистів, психологів, заступників директорів з навчально-виховної роботи та керівників гуртків позашкільних навчальних закладів за темою «Специфіка психолого-педагогічного супроводу обдарованої дитини в позашкільному педагогічному процесі»

2010

Публікації у  профільних періодичних виданнях:

  • у 2009 р. у збірнику «Позашкільна освіта: змістовний аспект (із досвіду роботи педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів міста Запоріжжя)» / Укладач І. О. Зубова; За ред. Р. О. Романчук. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2009/ була опублікована стаття «Петраш О. Є. Ігрові методи вивчення іноземної мови»;
  • у серпні 2010 у збірнику «Позашкільна освіта: діяльнісний аспект (із досвіду роботи педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів міста Запоріжжя)» / Укладач І. О. Зубова; За ред. Р. О. Романчук. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД. 2010/  була надрукована стаття «Петраш О. Є. Активізація творчого потенціалу дитини та сприяння виявленню її обдарованості через застосування інформаційно-ігрової програми»;
  • у 2011 р. у посібнику «Навчальні програми практичного спрямування для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів міста» /укладач І. О. Зубова; за ред. Р. О. Романчук – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011/ була надрукована «Петраш О. Є. Навчальна програма гуртка англійської мови “RAINBOW” (Райдуга)».

Публікації у всеукраїнських профільних періодичних виданнях:

  • травень 2008 р. – сценарій тематичного свята “It’s Time to Get Dressed”, газета “English. Шкільний світ” № 18 (402), May 2008;
  • лютий 2009 р. – сценарій тематичного свята “All Professions are Important”, газета “English. Шкільний світ” № 6 (438), February 2009;
  • березень 2010 р. стаття “Olena Petrash. Games.”, збірник «Ігри в початковій школі на уроках англійської» (упорядник Л. Мудрак, бібліотека «Шкільного світу»);
  • липень 2010 р. - матеріал “The ABC Collection”, газета «English. Шкільний світ» № 27 (507), July 2010 (щомісячний додаток до газети “English HIT” № 7, July 2010);
  • лютий 2011 р. – стаття «Олена Петраш. Методика організації ігор», Збірник «Ігри на уроках англійської. 5 – 8 класи» (упорядник Т. Михайленко, бібліотека «Шкільного світу»);
  • вересень 2011 р. – розгорнутий конспект заняття гуртка англійської мови за темою “It’s fantastic to travel by plane”, Газета «English. Шкільний світ» № 33 (561), September 2011;
  • жовтень 2011 р. – підбірка  віршів “Olena Petrash. Food and Shopping Poems”, Газета «English. Шкільний світ» № 38 (566), October 2011, рубрика “Nota Bene”;
  • квітень 2012 р. – стаття “Olena Petrash. Alpha puppet theatre”; стаття “Olena Petrash. Alphabet soup", Збірник «Позакласна робота. Англійська мова» (упорядник Л. Мудрак, бібліотека «Шкільного світу»);
  • березень 2013 р. – навчальна програма гуртка англійської мови “Rainbow”; тематична інформаційно-ігрова програма “We go, go, go from here to there”, Газета «Позашкілля» № 3 (75), березень 2013;
  • січень 2014 р. – матеріал “Great Britain from “A” to “Z””, Газета «English. Шкільний світ» № 2 (626), September 2014;
  • Газета «Позашкілля» № 8 (92), серпень 2014 Розгорнутий конспект заняття гуртка англійської мови  за темою “Degrees of comparison. System of measurement”;
  • Газета «English. Шкільний світ» № 21 (645), November 2014, вкладка “English Hit”  Інформаційно-ігрова програма “Time is Gliding Fast away”;
  • Газета «English. Шкільний світ» № 5 (653), March 2015 Розгорнутий конспект заняття гуртка англійської мови за темою “Degrees of comparison. System of measurement”

Посилання на матеріали досвіду: http://www.estetika-centr.in.ua/petrash-olena/

 



Джерело: http://www.estetika-centr.in.ua/petrash-olena/
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (28.01.2016)
Переглядів: 1208 | Коментарі: 1 | Теги: інформаційно-ігрові програми, дидактичний комплекс., підсумкове заняття, англійська мова, ГРА | Рейтинг: 1.0/128
Всього коментарів: 1
1 rengevichsvetlana  

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024