Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 01:08

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Створення методики засвоєння технології образотворчого мистецтва вихованцями дошкільного та молодшого шкільного віку

Створення методики засвоєння технології образотворчого мистецтва вихованцями дошкільного та молодшого шкільного віку в позашкільному навчальному закладі

 Інформація про автора досвіду: Зубова Владлена Анатоліївна працює на посаді керівника гуртка «Малюнковий світ» з вересня 1995р., у 2004р. нагороджена знаком «Відмінник освіти України», освіта вища (Бердянський державний педагогічний університет, спеціальність «Дошкільне виховання», 2004р.).

  Контактна інформація про навчальний заклад: 

Центр естетичного виховання Хортицького району

Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради Запорізької області

69123, м.Запоріжжя, бул.Будівельників,15, тел. 277-47-02, 278-88-88,

E-mail: estetika_centr@ukr.net

Сайт закладу: http://www.estetika-centr.in.ua

Тема педагогічного досвіду: Методична розробка «Створення методики засвоєння технології образотворчого мистецтва вихованцями дошкільного та молодшого шкільного віку в позашкільному навчальному закладі»

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у прискореному засвоєнні технологічних прийомів малювання для досягнення якісного результату творчої діяльності та отримання почуття задоволення, радості від успішного  виконання  завдання, що продукуватиме подальший інтерес й мотивацію до навчання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Динамічність навчального процесу на всіх щаблях освіти вимагає від споживачів освітніх послуг швидкого реагування на мінливі умови оточуючого життя. Діти з раннього віку налаштовуються на насичену навчальну роботу, а  для  цього педагоги мають оснастити їх раціональними способами діяльності. Дана методика пропонує алгоритмізацію образотворчої діяльності; такий підхід може бути  використаний не лише у малюванні, а й у вирішенні завдань логічного та аналітичного змісту. Перспективність та новизна досвіду криється у раціональності запропонованих методикою прийомів зображення, які у подальшому  дадуть можливість дитині самостійно, без настанов  педагога, обирати оптимальну послідовність дій, яка забезпечить бажаний результат.

Науково-теоретична база досвіду: Запропонований досвід базується на інноваційних розробках в галузі позашкільної освіти, вікової психології та методиках навчання малюванню у дошкільних, середніх та позашкільних навчальних закладах. Це перш за все такі наукові видання:

  • Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психологический очерк / Л. С. Выготский. – 3-е изд. – М. : Просвещение, 1991. – 96 с. (створення ситуация успіху, розвиток продуктивної творчої діяльності, мотивація до навчання);
  • Котляр В. Ф. Учебное и творческое рисование в детском саду – Запоріжжя, ЗОІ ППО, 1991 (методика навчання образотворчому мистецтву у дошкільному віці);
  • Мухіна В. С. Изобразительная деятельность ребёнка как форма усвоения социального опыта М.-:Педагогіка, 1981 (вікові психологічні особливості розвитку дитини дошкільного та молодшого шкільного віку);
  • Фредді Левін Один – два – три – рисунок Москва, 2008 (застосування простих геометричних фігур у малюванні тварин);
  • Джанні Родарі. Грамматика фантазии. - М.: "Прогресс", 1978
    Переклад з італійської Ю.А.Добровольскої. (розвиток творчих здібностей у дітей, зокрема «феномену» фантазії, методи стимулювання уяви дитини, створення казки, олюднення персонажів для кращого розуміння їх характерів, вчинків, творчого відтворення зовнішніх рис).

Стисла анотація досвіду: Запропонований досвід ґрунтується на використанні геометричності матеріальних об΄єктів оточуючого світу й можливості розкласти їх на найпростіші геометричні фігури, поєднавши які, можна отримати малюнок, наближений до реального зображення предмета. Інакше  кажучи, навіть найскладніший малюнок складається з простих геометричних елементів.

Методика даного досвіду містить у собі три основні блоки: «предметне малювання», «сюжетне малювання», «самостійне створення сюжетних композицій»,  –   що лягли в основу принципу поетапного малювання «від простого до складного».

Результат впровадження досвіду: Завдяки тому, що всі зображення містять найпростіші елементи – коло, овал, трикутник, прямокутник, трапецію  або лінію, поєднуючи які дитина отримує малюнок, наближений до реального зображення предмета, в неї формуються певні знання, уміння та навички з малювання:

  • усвідомлене малювання, яке ґрунтується на основі попередньо набутих знань  про начерки простих геометричних фігур та просторову орієнтацію (вгору – вниз, ліворуч – праворуч);
  • координування дій ока та руки;
  • навички послідовної роботи над малюнком;
  • вміння передавати форму та основні пропорції предмета.

 В процесі навчання вихованці мають набути певних життєвих компетенцій:

-  соціальна (формування навичок спілкування у колективі завдяки заняттям спільною творчістю);

-   полікультурна (ознайомлення з різножанровими та різноетнічними сюжетними композиціями, відтворення їх за допомогою малювання);

-   комунікативна (оволодіння елементами образотворчої мови такими як малюнок, лінія, композиція та ін..);

-    інформаційна (оволодіння додатковою інформацією при створенні  сюжетних композицій):

- саморозвиток і самореалізація (усвідомлене малювання, яке ґрунтується на основі попередньо набутих знань);

-  продуктивна творча діяльність (створення ситуації успіху на кожному занятті).

Репрезентація досвіду:

Участь педагога у педагогічних конкурсах та виставках

Де представлений досвід

Рік

Досягнення

1.

Конкурс педагогічної майстерності серед педагогів ЦЕВ «Інноваційне колесо»

2011

Учасник

3.

Конкурс методичних та дидактичних матеріалів серед педагогів ЦЕВ

2012

Переможець

4.

Переможець (І місце) міського туру Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка декоративно-прикладного мистецтва»

2014

Перше місце

5.

Обласний конкурс на кращу методичну розробку з художньо – естетичної творчості серед ПНЗ Запорізької області

2015

Переможець

 

Презентація досвіду серед колег

Де представлений досвід

Рік

1.

Методичне об’єднання вихователів ДНЗ Хортицького району

2011

2.

МетодичнЕ об’єднання педагогів декоративно-прикладного напрямку ЦЕВ

2011

3.

Збірка ІАМЦ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради «Інноваційна діяльність педагогів позашкільних навчальних закладів», стаття «Через геометрію до багатомірного мистецтва малюнку»

2013

4.

Міська творча майстерня «Скарбниця педагогічного досвіду»

2013

5.

Курси підвищення кваліфікації на замовлення ЗОІППО

2013, 2014 р.р.

Посилання на матеріали досвіду: http://www.estetika-centr.in.ua/zubova-vladlena/

 



Джерело: http://www.estetika-centr.in.ua/zubova-vladlena/
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (28.01.2016)
Переглядів: 923 | Теги: методика, Образотворче мистецтво, інновація, малювання, геометричні фігури | Рейтинг: 1.0/105
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024