Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:46

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури в умовах запровадження нового Державного стандарту»

Формування комунікативної  компетентності учнів на уроках української мови та літератури в умовах запровадження нового Державного стандарту»

Топчій Тетяна Миколаївна, вчитель української мови та літератури, вища кваліфікаційна категорія

Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,

Телефон: 7698026, 7698015. 

Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com                              

Сайт: http://school8.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Компетентнісне ставлення особистості до життя означає потребу в самопізнанні, саморегуляції в різних видах творчої діяльності, уміння об’єктивно й адекватно вирішувати життєві проблеми. Задача педагога-словесника, працюючи над проблемою підготовки комунікативно спроможного та життєздатного випускника школи, формувати компетентнісно  орієнтовану особистість.                                                                                                                                                                  

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сьогодні йдеться про формування людини,здатної приймати відповідальні рішення, критично мислити, творчо вирішувати проблеми, само реалізовуватися - компетентної особистості. Життєва компетентність учня - це запорука його успішного входження в систему соціальних, економічних, політичних та культурних відносин. Вважаємо, що формуванню комунікативної компетентності особистості слід приділяти  чільну увагу. Особливо з огляду на те, що одним із завдань вивчення освітньої галузі «Мови  і літератури», окресленим у новому держстандарті, є формування  та розвиток комунікативної компетентності, що передбачає здатність застосовувати у конкрентному виді спілкування знання мови.

Науково-теоретична база досвіду: У роботі керуємося науково-теоретичним досвідом І. Г. Єрмакова,Д.О. Пузікова,Г. М. Несен,І. В. Родигіної,Л. В. Сохань (компетентнісний підхід до навчання),О. І. Пометун,Л. І. Пироженко (інтерактивні технології),А. С. Бєлкіна (технологія «Створення ситуації успіху»), В.В. Андрієвької, Г. О. Балла (діалогічний підхід в освіті), О. М. Пєхоти , Т. В. Гришиної (освітні технології), Ю. В. Васькова, В. Д. Шарко (педагогічні теорії, технології, досвід) тощо.

Стисла анотація досвіду: Взявши за основу створення психологічного комфорту та активну взаємодію в процесі навчання, керуємося принципами:

  • кожна дитина успішна;
  • зроби сам, щоб навчитися;
  • коли вчиш іншого, вдосконалюєш власні  знання;
  • кожна думка, висловлена учнем, має право на існування й варта уваги.

Уроки будуємо на підставі рівноправного партнерства і спілкування на творчих засадах з використанням інтерактивних форм та методів.

Такі види діяльності, як конструювання ситуативних діалогів, проведення уроків-практикумів, інсценізація літературних творів, моделювання життєвих ситуацій тощо дають позитивні результати для створення ситуації успіху.

Результативність впровадження досвіду: Підвищення рівня навчальних досягнень учнів, збільшення кількості дітей, які назвали уроки української мови улюбленими. Зростає бажання брати участь у олімпіадах та інших предметних конкурсах, різних видах позакласної діяльності. Учень випускник уміє формулювати власну точку зору, відстоювати свою позицію, співпрацювати в групах, бути комунікабельною, толерантною людиною.

Репрезентація досвіду: досвід формування ключових компетентностей учнів представлено на засіданні ШМО вчителів – філологів  гімназії (2013, 2014 рік); на засідання педагогічної ради гімназії  (2015 рік), а також на засіданнях районного методичного центру вчителів.

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNEazE0ejAyMmE4blU&usp=sharing

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1011 | Рейтинг: 1.0/76
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020