Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:30

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування громадянської компетентності на уроках зарубіжної літератури

Формування громадянської компетентності на уроках зарубіжної літератури

Смаковська Катерина Володимирівна, вчитель російської мови і зарубіжної літератури, «спеціаліст вищої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 88 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Златова Людмила Іванівна

Адреса: вул. Музикальна, 2

Телефон: 769-80-53, 769-80-54

email: nvk88zap@gmail.com

http://zshcol88.wix.com/zp88

Провідна педагогічна ідея досвіду Розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Ураховуючи суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. Новий Державний стандарт ґрунтується на засадах особистіснозорієнтованого, компетентнісного і діяльністного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти. У вступі до Державного стандарту найпершою серед компетентностей названо громадянську. «Громадянська компетентність - здатність учня активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов'язки з метою розвитку демократичного суспільства». Крім того, спеціально була акцентована загальнокультурна компетентність - «здатність учня аналізувати та оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності». Тому розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій  є актуальним і перспективним.

Стисла анотація досвіду В наш час  в теорії і практиці особливо гостро стоїть проблема формування творчої особистості.  Саме на виховання і розвиток громадянської  компетенції учнів спрямовані матеріали досвіду.

Уроки формування громадянської  компетенції  - утвердження високих моральних ідеалів, формування гармонійно розвиненої особистості, активної життєвої позиції учня. Завдання - засобами художнього слова зуміти знання  перетворити в переконання, зробити ці ідеї осмисленими, усвідомленими, глибоко продуманими. Вони повинні стати органічною потребою, невід’ємною частиною життя, нормою поведінки кожного учня. Адже зберегти і зміцнити нашу державу можуть громадяни, які люблять свою Батьківщину, свою країну,

Предмет. Методика викладання зарубіжної  літератури в 7-му класі (застосування нових методик викладання літератури).

Об’єктом моєї методичної  роботи є розвиток громадянських компетенцій учнів.

Мета роботи. Виявлення методів, прийомів і способів розвитку громадянських компетенцій школярів на уроках зарубіжної літератури.

Об’єкт, предмет, мета дослідження обумовили необхідність поступового вирішення наступних завдань:

  • розкрити проблему розвитку громадянських  компетенцій учнів в сучасній методиці вивчення літератури;
  • визначити методи, прийоми, способи розвитку творчих компетенцій учнів на уроках літератури в середніх класах;
  • визначити місце творів М.Гоголя в шкільній програмі із зарубіжної  літератури;
  • запропонувати програму розвитку громадянських компетенцій учнів при вивченні творів М.Гоголя.

Для ґрунтовного вивчення цієї теми  використовувались такі наукові методи:

теоретичні методи (аналіз, синтез);

емпіричні методи дослідження.

Методична робота складається з  двох основних розділів, висновків, списку використаної літератури. Налічує 15 сторінок.

Результативність впровадження досвіду Предмет «Зарубіжна література» як важливий засіб реалізації цілей громадянської освіти учнів передбачає:

- ознайомлення школярів із кращими здобутками і художніми відкриттями зарубіжної літератури;

- формування світогляду школярів на основі духовних цінностей, що пропагуються через літературний твір, розвиток їхніх почуттів і мислення;

- розширення читацького досвіду учнів, формування умінь орієнтуватися на ринку сучасних друкованих видань;

- виховання у школярів толерантного ставлення до іншої точки зору, поваги до інших національних традицій, формування бачення світового контексту зарубіжної  літератури, її здобутків та внеску в розвиток світової культури;

- формування досвіду громадянської поведінки (прояв громадянських почуттів, зокрема в ситуації ризику, протидія аморальним явищам, відстоювання прав людини).

Репрезентація досвіду Виступ на МО вчителів російської мови і зарубіжної літератури.

Посилання на матеріал   http://zschool88.wix.com/zp88

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 2174 | Рейтинг: 1.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020