Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 00:22

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Метод проектів як засіб реалізації компетентнісного підходу на уроках трудового навчання

Метод проектів як засіб реалізації компетентнісного підходу на уроках трудового навчання

Северін Ольга Миколаївна,
вчитель обслуговуючої праці, «спеціаліст вищої категорії», «старший учитель».


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №86 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Зайченко Любов Миколаївна


Адреса школи:69093, м. Запоріжжя, вул. Дегтярьова, 5-Б;
Телефон:224-78-47, 223-62-60
email:olgaseverin63@gmail.com

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Сьогодні метод проектів вважається одним із перспективних методів навчання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію до отримання знань, сприяє розвитку інтелектуальних здібностей. Проектуючив навчанні реальні проблеми,з якими можуть зіткнутися в житті, учні набувають досвіду їх вирішення.Німецький педагог А. Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов`язково беруть участь розум, серце і руки ( “LernenmitKopf, HerzundHand”), тобто осмислення самостійно набутої інформації здійснюється через призму особистісного ставлення до неї і оцінку результатів в кінцевому продукті. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Цінність проектування полягає в тому, що саме ця діяльність привчає дітей до самостійної, практичної, планової і систематичної роботи, виховує прагнення до створення нового або існуючого, але вдосконаленого виробу, формує уявлення про перспективи його застосування; розвиває морально-трудові якості, працелюбність, готує їх до свідомого вибору професії. Проектна технологія дозволяє активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому створити, усвідомити себе творцем. В учнів виробляється і закріплюється звичка до аналізу споживчих, економічних, екологічних і технологічних ситуацій, здатність оцінювати ідеї, виходячи з реальних потреб, матеріальних можливостей і вмінь, вибирати найбільш технологічний, економічний спосіб виготовлення об'єкта проектування, який відповідав би вимогам дизайну Усе це дає змогу зробити висновок про те, що проектно-технологічна діяльність дозволяє здійснити перехід від «школи пам'яті» до «школи мислення». 


Науково-теоретична база досвіду
Досвід базується на ідеях застосування методу проектів у  навчальній  діяльності  старшокласників  С.У. Гончаренка,  О.О. Фунтікової, дослідженнях та розробках з організації проектної діяльності О.В. Зосименко,   О.М. Коберника  та  В.К. Сидоренка.  


Стисла анотація досвіду
 Кожна дитина індивідуальна, а тому  робота вчителя спрямована на окремий, винятковий підхід до кожного учня, на розвиток його індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей.  Основою моєї діяльності є впровадження проектної технології на уроках трудового навчання.
Метод проектів є  ефективним, оскільки стимулює практичну проектну діяльність школярів та дозволяє формувати весь набір компетентностей. Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів—індивідуальну, парну, групову.   Учні розробляють проекти різноманітної тематики, спираючись на головні принципи реалізації даної технології: самостійність, діяльність, результативність. Наприклад, учні 6-х класів, згідно варіативного модуля, працюють над виготовленням народної ляльки-мотанки, а учні 9-го класу мають можливість створювати творчі роботи в техніці квілінг(паперової філіграні).Робота над проектом—це творча праця учня на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів.Для підвищення зацікавленості учнів до роботи над виготовленням  виробів вчитель повинен навчати різноманітним технологіям роботи з матеріалами. Ці технології можуть бути як традиційними, так і новітніми. Учні з великим задоволенням опановують їх та виконують цікаві творчі проекти
Ефективним є використання методу проектів у роботі з обдарованими учнями, під час підготовки до олімпіад та творчих конкурсів. Пропоную проект «М’яка розвиваюча книга» (додаток 1), в якому використані різноманітні технології роботи з сучасними матеріалами,  презентацію проекту (додаток 2), буклет до проекту (додаток 3).


Результативність впровадження досвіду:

Використання методу проектівна уроках трудового навчання і в позакласній роботі забезпечує розвиток пізнавальних навичок учнів та їх творчого потенціалу; формування ключовихкомпетентностей особистості: комунікативної, інформаційної, соціальної, полікультурної, самоосвітньої; позитивну мотивацію навчання, тому що задумана річ створюється з урахуванням власних інтересів, потреб і можливостей; практичну спрямованість навчання; реалізацію міжпредметних зв’язків.


Репрезентація досвіду
Досвід представлено на засіданні педагогічної ради  ЗОШ № 86 м. Запоріжжя (грудень2015), методичної ради ЗОШ № 86 (листопад 2015)
Робота за проектом «М’яка розвиваюча книга» була представлена на ІІІ (обласному) етапі учнівської олімпіади з трудового навчання (2013-2014 н.р., ІІ місце).


Посилання на матеріали: http://school86.at.ua/index/severin_o_m/0-168

Категорія: Трудове навчання | Додав: LeninRMO (12.01.2016)
Переглядів: 2834 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 1.0/99
Всього коментарів: 8
8 amicaveris  
Робота над таким проектом не тільки формує певні практичні навички,  а й має результат, якому забезпечене довге активне життя - така книжка-іграшка обов'язково буде прочитана і не один раз!

7 rudenkolv60  
Кожен урок цього вчителя цікавий для дітей, а колег спонукає уважніше придивлятися та прислуховуватися до цієї неординарної та талановитої людини.

6 svidy2pac7384  
Чудовий метод для всебічного гармонійного розвитку особистості!

5 Юлианна  
Вчитель із золотими руками та серцем!!Бажаю ПЕРЕМОГИ!!!!!!!!!

4 pitamara  
Була свідком створення цього проекту. Це незвичайно, гарно, цікаво. Учні і вчителі були у захваті. Перемоги Вам!!!

3 schegdagalina  
Творчий вчитель і творча методика.Цікава не тільки  для учнів,а і для вчителів.вихователів. Успіхів Вам і перемог! .

2 Svetlana5654  
Вдалий підхід до розвитку індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей учнів. Приємно створювати чудові вироби своїми руками. Успіхів і творчого натхнення! Дякую за можливість бачити красу!!!

1 valentinka97  
Ефективна методика, що дозволяє навчити дітей бачити прекрасне і створювати справжні витвори мистецтва. Перемоги! Перемоги! Перемоги!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024