Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 14:30

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Використання елементів модульно-розвивального навчання на уроках художньої культури

Використання елементів модульно-розвивального навчання на уроках художньої культури

Сергієнко Галина Олексіївна,
вчитель музичного мистецтва та художньої культури,

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Видатний український педагог Іван Павлович Підласий говорив: «Нинішній урок – демократичний, що проводиться не для учнів, а з учнями». Саме такій вимозі, на наш погляд, відповідає модульно-розвивальне навчання. Це - ефективна технологія сучасної освіти, яка докорінно змінює педагогічний простір школи та взаємовідносини головних його суб’єктів – учителя та учня. 
Застосування модульного навчання є перспективним для підвищення мотивації учнів, активізації їх пізнавальної самостійності, створює умови для власної творчої та пошукової діяльності, а в результаті  – формує творчу особистість та її духовний світ. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Модульно-розвивальне навчання – це перспективний шлях для самореалізації  особистості  учня, коли він зможе розкрити себе як неординарну особистість. Поставив перед учнем нові навчальні цілі, сформував внутрішню мотивацію учня, спроектував понятійно-термінологічне поле, вчитель спрямовує учня на самостійний пошук матеріалів, стимулює його дослідницьку діяльність. Через суттєву активізацію навчально-пізнавальної діяльності учня, його активну власну діяльність змінюється і роль учителя, який на традиційних уроках виступав транслятором знань, а тепер виконує роль наставника, авторитетного експерта та організатора навчальної діяльності. Зауважимо, що підготовка та проведення уроків модульно-розвивального навчання, по-перше, потребує від вчителя більше часу та зусиль в порівнянні зі звичайним уроком, тому їх застосування повинно бути не повсякденним, а по-друге, можливе лише при вивченні великих за обсягом матеріалу тем. Але це того варто, бо ці уроки надовго запам’ятовуються учнями та мають великий заохочувальний та творчий потенціал, під час яких може «розкритися» будь-який учень.

Науково-теоретична база досвіду
Модульно-розвивальне навчання зародилось у кінці 60-х років минулого століття в англомовних країнах Європи. Методичним аспектам даної проблеми присвячені дослідницькі роботи багатьох науковців та педагогів-практиків: А.В.Фурман, О.Карпенка, М.Пащенка, О.Яновицької та  інші. В роботах цих авторів актуалізуються питання мети модульного навчання, структуруються та описуються етапи-модулі, пропонуються шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів через формування пошуково-змістовного поля, розробляються технологічні цикли, адаптовані для різних шкільних предметів.

Стисла анотація досвіду
Пропонований досвід приділяє увагу декільком моментам: 
-    теоретичному структуруванню за системою модульно-розвивального навчання (за А.Фурманом);
-    запропонований технологічний цикл;
-    практичне втілення елементів цієї системи на уроках художньої культури в 9 класі на прикладі теми «Художні напрямки та стилі» (рівень стандарт). Запропоновані структурно-часова модель цього навчального модуля та зміст наукового проекту.
Структура етапів-моделей включає в себе наступні: установчо-мотиваційний, змістово-пошуковий, контрольно-смисловий, адаптивно-перетворюючий, системно-узагальнюючий, контрольно-рефлексивний модуль. 
На основі цієї структури ми розробили технологічний цикл, який включає в себе наступні етапи: вступна лекція, лекція – пояснення, практичне заняття (семінар, конференція, …) , тематичний облік знань (контрольна робота, тести, залік …)
Беремо на себе сміливість стверджувати, що запропоновані нами елементи модульно-розвивального навчання можуть використовуватися в курсі  «Художня  культура» для активізації пошукової діяльності учнів на цих уроках та позитивно впливати на викладання предмету та його імідж. Перспективним вважаємо подальшу розробку й апробацію інших цікавих модулей на уроках художньої  культури.

Результативність впровадження досвіду
 Всі представлені елементи уроків модульно-розвивального навчання були апробовані протягом трьох років у практичній діяльності при викладанні художньої культури в 9 класі (рівень стандарт) у колегіумі «Елінт». Найбільш значущими результатами впровадження досвіду є значне підвищення активності учнів на уроках, залучення їх до самостійної дослідницької та пізнавальної діяльності, навченість толерантному спілкуванню та спільному пошуку істини, а в цілому – розвиток особистості учнів, розкриття їх як неординарних особистостей, зростання потреби в самопізнанні та самовдосконаленні. Про це писав наш класик В.О.Сухомлинський: «Радість відкриття, здивування перед істиною, здобутою власними силами, дає людині самоутвердження, переживання гордості, поваги до самої себе».

Репрезентація досвіду
Проблема використання елементів модульно-розвивального навчання викликає зацікавленість у вчителів художньої культури Ленінського району та міста. Підтвердженням тому є робота міської творчої групи  «Організація модульно-розвивального навчання на уроках ХК» та проведений нею семінар з цієї  теми у 2011-2012  н.р..

Посилання на матеріал 
https://drive.google.com/folderview?id=0B2zAuNRp-v7OR3hGZXVJckowUUk&usp=sharing

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 1278 | Коментарі: 14 | Рейтинг: 1.0/63
Всього коментарів: 14
14 tanokmach  
LЦікавий досвід творчого вчителя!

13 giagia1954  
Дуже перспективно, неординарно, цікаво.

12 днепряночка  
Дякую за відгук!

10 mamabil  
Актуальний і цікавий досвід, бо модульно-розвивальне навчання дійсно є перспективним для підвищення мотивації  навчання учнів, активізації їх пізнавальної діяльності та формує творчу особистість. Творчих успіхів Вам і нових злетів!

11 днепряночка  
Дякую за розуміння!

9 днепряночка  
Дякую за підтримку! Якщо зацікавитесь - звертайтеся, обговоримо!

7 alenochka645  
Актуальний і потрібний досвід: модульно-розвивальне навчання – це перспективний шлях для самореалізації  особистості  учня.

8 днепряночка  
Дякую за підтримку, впевнена, що модульно-розвивальне навчання можна застосовувати й на уроках української літератури. Це перспективно!

3 olena1972olena  
Вдале впровадження використання елементів модульно-розвивального навчання дуже актуальне саме зараз, в умовах розвитку сучасного суспільства для розвитку гармонійної особистості.

4 днепряночка  
Олено, дякую за розуміння!

2 nadinlog  
Впевнена, що учням дуже цікаво на таких уроках! Ви - молодець. Буду впроваджувати у свїй діяльності.

5 днепряночка  
Удачі  Вам, в разі необхідності - звертайтеся, допоможу.

1 victoriap240991a  
Чудовий  та  пізнавальний  досвід. Модульно-розвивальне навчання – це перспективний шлях для самореалізації  особистості  учня, коли він зможе розкрити себе як неординарну особистість.

6 днепряночка  
Дякую за підтримку!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024